GeirGrusom Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Jeg holder på å lage prototype til et spill, og i den forbindelse er jeg interessert i å lage en liten task dispatch sak som brukes for å generere blokker med terreng-data som er voxel/iso-surface basert, så dette er litt tungt å drive. Ideelt så har denne like mange tråder som det er prosessorkjerner på systemet, og jeg ser ikke helt noen enkel måte å gjøre dette på cross-plattform. Er det noen slik funksjonalitet i C++11 og STL? Det kan godt hende at jeg kan bruke SFML til dette (som jeg allerede bruker til å danne OpenGL kontekst med), men jeg vil helst bruke STL og standard C++ i den grad det er mulig. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 19. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2012 (endret) Ser ut til at jeg kan bruke OpenMP funksjonen omp_get_num_procs() til dette. Endret 19. juli 2012 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 http://en.cppreference.com/w/cpp/thread/thread/hardware_concurrency Den der er kanskje ikke så dum. 1 Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 20. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2012 (endret) http://en.cppreferen...are_concurrency Den der er kanskje ikke så dum. Ah, nice. Akkurat det jeg trengte. Da slipper jeg å lenke inn OpenMP. Endret 20. juli 2012 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå