Gå til innhold

[Løst] Finne antall prosessorkjerner i systemet med STL?


Anbefalte innlegg

Jeg holder på å lage prototype til et spill, og i den forbindelse er jeg interessert i å lage en liten task dispatch sak som brukes for å generere blokker med terreng-data som er voxel/iso-surface basert, så dette er litt tungt å drive. Ideelt så har denne like mange tråder som det er prosessorkjerner på systemet, og jeg ser ikke helt noen enkel måte å gjøre dette på cross-plattform.

 

Er det noen slik funksjonalitet i C++11 og STL? Det kan godt hende at jeg kan bruke SFML til dette (som jeg allerede bruker til å danne OpenGL kontekst med), men jeg vil helst bruke STL og standard C++ i den grad det er mulig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...