Gå til innhold

BK: Støvbærer


Anbefalte innlegg

Støvbærer

 

Bildet er fjernet.

 

Beskrivelse:

Ikke noe vakkert macro,og ikke derfor jeg legger ut disse 2,men mest for å vise hva en mellomring gjør av forskjell.På V1 har jeg brukt en mellomring på 20mm,og V2 en på 12mm.Her ser vi da hvordan motivet tvinges frem og nærmere.Lyset ja..brukte blitz,men for å få lyset ned på støvbærerne,måtte jeg teipe litt stekefolie på blitzhuset for å få styrt lyset ned på støvbærerne...og alt på kjøkkenbordet,så brukte ett micro stativ også...så med litt fantasi,og kanskje litt mer tolmodighet enn min,kan det bli virkelig bra;)

Glemte en ting her,for da å få blomsten til å stå,brukte jeg to klesklyper..holder storsett med en om ikke blomsten er for tung så den kanter,der kommer den andre klesklypa inn i bildet..som støtte;)

 

Link til bildesiden

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bra teknisk er det i alle fall. Og en god illustrasjon på det rent fototekniske du har med i beskrivelsen.

 

(Og lite vakkert er det nå heller ikke :))

 

Tusen takk;)

 

Her har du fått 'lønn for strevet' med å komponere bilde - bedårende, vil jeg si :) flotte både 1 og 2 men jeg velger v1.

 

Tusen takk;)

 

Jeg synes dette ble helt lekkert Jan Erik !! , synes v2 har noe utrolig flott over seg..supert :thumbs:

 

Tusen takk.Og her gjentar historien seg,ihverfall for min del,att bilder jeg ikke synes så mye om selv,faktisk er de som blir likt best...men har vist vondt for å huske slike ting jeg..hehe;)

Lenke til kommentar

Dette ble jo imponerende bra. Ganske omstendelig prosess dette. Jeg har også kjøpt dette utsyret selv og vet hvor vanskelig dette er. Fant fort ut at stativ er et must.

 

Takker;)

Ja stativ er ett must,selv om jeg ser meg selv som ganske stødig på hånda.Så her må jeg utforske mer..moro slikt synes jeg,og se hva en får ut av litt fri tekning på regnfulle kvelder;)

Lenke til kommentar

Det ble veldig bra dette Jan Erik :) Om du synes lyset er for skarpt kan du f. eks. bytte ut folien med ett hvitt papir, og gullfolie f. eks. fra konfekteske eller gavepapir vil gi en varmere glød på fargene. Lang lukkertid og lommelykt er en annen mulighet - masse muligheter.

 

Takker;)..og for tips,så nå får jeg ut å kjøpe sjokolade?..hehe;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...