Gå til innhold

Trådløs mus i spill?

Anbefalte innlegg

Har hørt noen som sier at trådløse muser ofte er dårlig egnet for spilling? Da i fremste rekke fps-spill og lignende såklart.

Stemmer dette? Isåfall, hvorfor?

Gjelder det tap av signal, som dermed ikke når frem, eller er det helt andre ting?

(PS, fant ikke noe mer fornuftig kategori til denne...?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er et kjent problem at trådløs mus i spill ikke er noe bra. Man vil vanligvis få forsinkelse på musen som gjør det vaskelig å spille. Dessuten har du jo det evige problemet med å skifte batterier. Skal du ha ny mus anbefaler jeg Logitech MX300 eller MS IntelliMouse v3.0.

Lenke til kommentar

Hvis du spiller kjøper du ikke trådløs mus. Det skal ikke mye til før du merker ulempene med trådløs mus. For dem som spiller en gang i blant, kanskje et par ganger i uken, vil det ikke være noe problem. Hvis man spiller et spill fast, altså slik som de fleste gjør vil du ganske sikkert angre på at du kjøpte den trådløse musen din. Ulempene er større enn fordelene IMO.

Lenke til kommentar

må bare nevne at jeg angrer ikke på at jeg kjøpte MX700 selv om jeg spiller ganske mye, men det kan også ha noe med at jeg ikke har hat så god mus før så jeg kom til himmelen når jeg fikk min MX700, hadde jeg gått over til MX500 så er det jo mulig jeg hadde kommet til himmelen en gang til. Ikke veit jeg..

Lenke til kommentar

Tingen er at mx700 kjører på ganske sterke radio signaler, men nå kommer jo Logitech med et nytt sett mus som skal visst kjøre på 2,4Ghz nettet.

Det som lissom er "ulempen" med trådløse er vekten.

Batteriene øker vekten..

Hadde derimot mousemakerene vært litt smarte og satt inn slike tynne battierer som brukes i f.eks MiniDiscer kunne det vært bedre..

Lenke til kommentar
Grunnen til vekten er jo ofte at lodd blir bygd inn i musa for stabilitet og kvalitets grunner...

Batteriene i seg selv er ikke sååå tunge!

Batteriene er ikke SÅ tunge, men når vekta til musa øker med 50%, så kjenner man det veldig godt. Jeg har Logitech MX 700, selve signalene er like gode som mus med ledning, men den ekstra vekta er noe jeg begynner å irritere meg over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...