Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe Ford F-250


M.H

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har nå lenge vurdert å ta C1 lappen og kjøpe meg Ford F-250. Noen som har noen formeninger eller erfaringer med disse bilene? Kjente feil jeg bør se etter? Andre ting jeg bør se etter? Det eneste jeg har klart å finne ut etter litt lesing, er at bærekulene slites fort hvis de ikke smøres opp jevnlig.

 

Planen var å se etter en bli fra rundt 2000 med 7,3 liter turbodiesel.

 

Og ja, jeg er klar over at de er "litt" dyrere i drift enn en liten personbil. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bor langt unna de på antirust.no. Men nå bor jeg ganske øde til, så her i området saltes veiene så og si aldri. Så om jeg finner en som er rustfri fra før, tror jeg det skal gå bra. Vasker bilen jevnlig på vinteren, og er ekstra nøye med å spyle under bilen på vinterhalvåret.

 

Andre tekniske ting jeg bør se etter? Dører som faller av? Hjul som går feil vei? Andre ting? :)

Lenke til kommentar

Joda, har sett runndt på nettet i lengere tid nå. Har vel egentlig kommet frem til at det ser ut som om det er bensinmotorene og bærekulene som er de største problemene. Står ikke så mye om dieselmotorene. Om det er et godt eller dårlig tegn vites ikke. :p Tenkte kanskje noen her inne har personlige erfaringer med disse bilene. Selv om sjangsen for det kanskje er liten. Her i strøket ruller det hvertfall ikke mange F-250.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Har nå lenge vurdert å ta C1 lappen og kjøpe meg Ford F-250. Noen som har noen formeninger eller erfaringer med disse bilene? Kjente feil jeg bør se etter? Andre ting jeg bør se etter? Det eneste jeg har klart å finne ut etter litt lesing, er at bærekulene slites fort hvis de ikke smøres opp jevnlig.

 

Planen var å se etter en bli fra rundt 2000 med 7,3 liter turbodiesel.

 

Og ja, jeg er klar over at de er "litt" dyrere i drift enn en liten personbil. :)

litt dyrere? hvem bryr seg?

 

jeg kjører suburban 90 mod med 6.2 diesel som arbeidsbil. har mye verktøy med meg så bilen veier vell da ca 3 tonn. klager ALDRI. bare fyller og er fornøyd jeg :)

 

viss du ikke vil kjøpe deg et problem men en bra bruksbil amcar som går på diesel og sjelden problemer eller feil så anbefaler jeg 6.2 diesel.

 

motor og gir har aldri vært rørt på min og er nå rulla 320000 så vil si det er et bra tegn :)

Endret av 1915
Lenke til kommentar

Har faktisk sett en del på Suburban rundt 2000 modell og. Og de ser jo faktisk finere ut innvendig, og slett ikke gæli å se på utvendig heller. Skal ta Suburban med i vurderingen. Bedre utvalg på bruktmarkedet og. Har jo litt tid på meg siden C1-kurset ikke skal være før til høsten. Mulig jeg kommer til å savne kassen litt, men har jo tilhenger de gangene behovet skulle være der. :)

 

Har og sett litt på Dodge RAM 2500 med dieselmotor. Men så langt er det Ford og Chevrolet som står sterkest.

 

Så lenge jeg trives bak rattet, blåser jeg i om det renner litt ekstra diesel inn i motoren. Det fortjener bilen. :p

 

De Chevroletene jeg har sett på har riktignok 6,5 td. Noe forskjerll fra 6,2 til 6,5 literen?

Endret av M.H
Lenke til kommentar

Hva er budsjettet ditt?

Tenkte å prøve å holde meg under cirka 150 - 160 000.

 

Eventuelt noen som har noe lurt å si om Chevrolet Tahoe med 6,5 TD? Har lest at dieselpumpa på disse kan være litt skrøpelig.

Endret av M.H
Lenke til kommentar

alle 6.5 turbo diesel på både suburban og tahoe har en svakhet med dieselpumpa. må byttes med tiden.

 

på 6.2 dieselen slik som jeg har så er det manuell fødepumpe og den blir det aldri feil med. 6.5 har hatt noen små elfeil som er enkle å rette opp, og såklart dieselpumpa. typisk på dem, men når det er fikset har man bil leeenge. hvis du er ute etter god plass i bagasjerom så gå for suburban. i tillegg kan du legge ned baksete på suburban og få bedre plass hviss du kjøper en suburban uten grind baki.

 

suburban og tahoe er samme bilen med samme motoren bortsett fra at suburban har 4 sidedører og det har ikke så mange tahoe. letter når man skal ha med folk baki så man slipper å dra fram setet hele tiden.

 

men for guds skyld kjøper du suburban eller tahoe kjøp deg en med cargodører og ikke bakluke. bakluke er noe dritt.

 

har forresten nedklasset min suburban til klasse B. :)

Lenke til kommentar

Er omtrent det samme jeg har funnet ut. Dieselpumpen er helt klart en svakhet, men den ser ut til å være ganske billig i forhold til dieselpumpe til mange andre biler. Lest ett sted at det anbefaltes å ha en skvett totaktsolje i dieselen av og til på vinteren for ekstra smøring til pumpa, siden det er mer parafin i dieselen i Norge om vinteren. Om dette stemmer vet jeg ikke, men det høres logisk ut.

 

Styringsenheten til dieselpumpa skal og være et problem. Etter det jeg har lest, er den plassert på selve pumpa, som blir varm. Og det tåler ikke styringsenheten. Men man får kjøpt styringsenhet med lang ledning og kjøleribber. Da kan den plasseres et annet sted i motorrommet, slik at den får bedre kjøling. Styringhenheten er heller ikke så dyr, og enda billigere om man kjøper fra USA. :)

 

Fikk forresten tatt en prøvetur med en bekjent av meg sin Tahoe 6,5 td her en dag. Herlig lyd, og fantastisk å kjøre. Fikk "godfølelsen" med en gang. :)

 

Om det blir Tahoe eller Suburban (noe det ser ut som nå), så skal jeg ha med cargodører.

 

Ser forresten ut som 6,2 literen ble erstattet av 6,5 literen en gang på starten av nittitallet? Stemmer det, eller er jeg på viddene?

 

Takk for nyttige svar forresten.

Lenke til kommentar

6.5 kom i 1992. 1991 var siste året med "gammel suburban" 6 generasjon som hadde 6.2 veldig få som ble levert til norge med bensiner. de aller fleste ble levert med 6.2 diesel så kom 6.5 dieselen. ja det stemmer det med å flytte styreenheten og sette på kjøleribber. gjør det med engang og du får ikke noe problem med det.

 

originalt er det vell 2.5 toms eksos på dem. er hvertfall det på 6.2 har bygd om til 3.5 på min og sluttrør med enderør på 4"

 

delene er dritbillig. kjøper deler fra rockauto.com og lmctruck.com lmctruck har alt. fra den minstre skru til det største. men motor deler til diesel chevy finner du mere av på rockauto da dem kjører med bensinere i usa og ikke noe døde diesler slik som vi gjør her i norge. hadde jeg valgt idag hadde jeg kjøpt meg suburban med bensiner motor. står jo 4l80e girkasse i 6,5 dieslene. husk skal du dra tung henger så gir ned manuelt til 3 og 2 giret i oppoverbakker så du ikke dreper girkassen.

Lenke til kommentar

Rockauto og imctruck.com er spart på. Mye greie priser og godt utvalg. :) Skal dra en del tilhenger. Derfor vurderer jeg å kjøpe en nedregget Tahoe, helst med 6,5 td, og så kjøre opp til BE i stedefor C1. Etter det jeg har skjønt, så må jeg ha C1E uansett om jeg skal dra henger med en lett lastebil. Da er det billigere å kjøre opp til BE. :)

 

Vurderer selvfølgelig og Suburban eller Silverado, men de har vel høyere egenvekt, så de er vel vanskeligere å registrere som personbil? Og mindre nyttelast om det evt. går an?

 

Burde vel egentlig skiftet navn på tråden siden jeg egentlig har slått F250 litt i fra meg på grunn av det jeg nevnte om førerkort og tilhenger. :p

Lenke til kommentar

like vanskelig å nedklasse alle amcar. nesten umulig.

hvis du klarer så er du god. jeg nedklassa min ifjor. klarte å få tak i papirer til nedklassing.

 

tahoe ligger vell på ca 2 tonn i egenvekt. suburban ligger på va 2650 kg i egenvekt. totalvekta ORIGINALT på en tahoe er jo 3501 kg. totalvekta på en suburban er ca 4 tonn :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...