Nilsen Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Se 160-tommers-oppsettet til minst 180 000 kroner. Denne spillskjermen dekker nesten hele synsfeltet Lenke til kommentar
samco Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Ser utrolig kurrant ut tipper dette gir en bedre ingame opplevelse en hva noe 3D klarer. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Tja, eller en slik MED 3D Lenke til kommentar
oyvindro Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Jeg har laget meg en sånn hjemme, og reagerer på prisen som nevnes. 180.000 for et slikt oppsett er ca 150.000 mer enn hva det kostet meg å bygge. Nå har jeg videokanonene over hodet, da det gav mest lys, men det bør ikke innvirke mye på prisen. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Jeg har laget meg en sånn hjemme, og reagerer på prisen som nevnes. 180.000 for et slikt oppsett er ca 150.000 mer enn hva det kostet meg å bygge. Nå har jeg videokanonene over hodet, da det gav mest lys, men det bør ikke innvirke mye på prisen. Om du ikke har så bør du lage en "Hjemme hos" reportasje og presentere løsningen Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Ser ut som budsjettet gikk tomt når det kom til lyden. To små creative greier på toppen av trekassa ratte er montert i? :-) Ellers rimelig tøft selv om det ser ut som det er litt lysforskjeller mellom midten og de to sidene. Lenke til kommentar
magnemoe Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Jeg har laget meg en sånn hjemme, og reagerer på prisen som nevnes. 180.000 for et slikt oppsett er ca 150.000 mer enn hva det kostet meg å bygge. Nå har jeg videokanonene over hodet, da det gav mest lys, men det bør ikke innvirke mye på prisen. Tipper at dybden på 60 cm forklarer mye av prisen. samt at prisen på denne delen var liten sammelignet med bil simulatoren så det var liten grun til å spare. Lenke til kommentar
oyvindro Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Jeg har laget meg en sånn hjemme, og reagerer på prisen som nevnes. 180.000 for et slikt oppsett er ca 150.000 mer enn hva det kostet meg å bygge. Nå har jeg videokanonene over hodet, da det gav mest lys, men det bør ikke innvirke mye på prisen.Om du ikke har så bør du lage en "Hjemme hos" reportasje og presentere løsningen Haha, skeptisk. Er redd jeg blir framstilt som en ultranerd. (Tror og håper at jeg ikke er det :-) ) Lenke til kommentar
oyvindro Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Jeg har laget meg en sånn hjemme, og reagerer på prisen som nevnes. 180.000 for et slikt oppsett er ca 150.000 mer enn hva det kostet meg å bygge. Nå har jeg videokanonene over hodet, da det gav mest lys, men det bør ikke innvirke mye på prisen.Tipper at dybden på 60 cm forklarer mye av prisen. samt at prisen på denne delen var liten sammelignet med bil simulatoren så det var liten grun til å spare. Ja, det kan hende at projektorene er fryktelig dyre. Jeg bruker også short-throw projektorer, de står vel litt over 1 meter fra lerretet. Er nesten avhengig av det short-throw, ellers blir det vanskelig å få plasseringen av projektorene til å bli bra. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Det er rimelig irriterende at ingen kan presentere rammefrie monitorer. Seks stk slike ville gitt bortimot samme effekten uten bruk av prosjektorer. Det er forresten "ganske mange" som har et prosjektor oppsett noe tilnærmet dette i flysimulator miljøet. Lenke til kommentar
magnemoe Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Jeg har laget meg en sånn hjemme, og reagerer på prisen som nevnes. 180.000 for et slikt oppsett er ca 150.000 mer enn hva det kostet meg å bygge. Nå har jeg videokanonene over hodet, da det gav mest lys, men det bør ikke innvirke mye på prisen.Tipper at dybden på 60 cm forklarer mye av prisen. samt at prisen på denne delen var liten sammelignet med bil simulatoren så det var liten grun til å spare. Ja, det kan hende at projektorene er fryktelig dyre. Jeg bruker også short-throw projektorer, de står vel litt over 1 meter fra lerretet. Er nesten avhengig av det short-throw, ellers blir det vanskelig å få plasseringen av projektorene til å bli bra. På bildet så det ut som om midten bare var 5cm tykk eller slik, om den ikke er tykkere på bunnen noe jeg tviler på tror jeg de må bruke et kanske komplisert system for å prosjetere bildet til lerretet. Lenke til kommentar
Skilpadden Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Hmm... Hvorfor ikke bare lage en skjerm som dekker hele 180 grader istedet for 160? Prisen er jo uansett jævlig høy. Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Nå har jeg 180000,- å svi av... En slik skjerm eller den hd'n som kunne lagre ting i en million år? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Det er rimelig irriterende at ingen kan presentere rammefrie monitorer. Seks stk slike ville gitt bortimot samme effekten uten bruk av prosjektorer. Det er forresten "ganske mange" som har et prosjektor oppsett noe tilnærmet dette i flysimulator miljøet. rammefrie ? en plass må man plassere baklyset Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Folk med for mye penger å leke med. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Det er rimelig irriterende at ingen kan presentere rammefrie monitorer. Seks stk slike ville gitt bortimot samme effekten uten bruk av prosjektorer. Det er forresten "ganske mange" som har et prosjektor oppsett noe tilnærmet dette i flysimulator miljøet. rammefrie ? en plass må man plassere baklyset Ja, som f.eks. bak skjermen. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Det er rimelig irriterende at ingen kan presentere rammefrie monitorer. Seks stk slike ville gitt bortimot samme effekten uten bruk av prosjektorer. Det er forresten "ganske mange" som har et prosjektor oppsett noe tilnærmet dette i flysimulator miljøet. rammefrie ? en plass må man plassere baklyset Ja, som f.eks. bak skjermen. problemet er at markedet vil ha dem så tynne som mulig og det blir det en avveien. det her jo mye å si hvilken teknologi man bruker. Hvis man skulle plassere baklyset bak på skjermen så må man bruke led. Alternativet er plasma . da slipper man baklyset . Men da er det neppe mulig å få dem så tynn som så mange ønsker Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Det er rimelig irriterende at ingen kan presentere rammefrie monitorer. Seks stk slike ville gitt bortimot samme effekten uten bruk av prosjektorer. Det er forresten "ganske mange" som har et prosjektor oppsett noe tilnærmet dette i flysimulator miljøet. rammefrie ? en plass må man plassere baklyset Ja, som f.eks. bak skjermen. problemet er at markedet vil ha dem så tynne som mulig og det blir det en avveien. det her jo mye å si hvilken teknologi man bruker. Hvis man skulle plassere baklyset bak på skjermen så må man bruke led. Alternativet er plasma . da slipper man baklyset . Men da er det neppe mulig å få dem så tynn som så mange ønsker Du får vel knapt LCD skjerm i dag som ikke benytter LED belysning, enten bak eller på sidene. Så jeg skjønner ikke helt hva du mener med det argumentet. I og med at det i dag selges TVer der noen benytter kantbelyst skjerm og noen benytter bakbelyst skjerm, så anser jeg det som et ikke argument. Ja, noen vil ha tynne skjermer, noen vil ha best bildekvalitet, og noen vil ha tynnest mulig kant rundt, siden flere produsenter leverer TVer med veldig tynne kanter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå