Gå til innhold

Erna som statsminister og generelt late politikere


Anbefalte innlegg

Vil du det, ja...

Jeg tenkte mer på at du tydeligvis ikke har fulgt så godt med i samfunnsfagtimene. Du vet, der du lærer hvordan politikk fungerer?

 

Noen av oss er kritiske til det vi lærer. Den norske (iallefall den offentlige) skolen er gjennomsyret med sosialdemokratisk tankegang, så jeg er glad jeg unngikk hjernevasken. :)

 

Jeg satt og bladde i både samfunnsfag og samfunnsøkonomi-bøkene mine fra noen år tilbake og det er overraskende hvor mye vranglære man finner i dem.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil du det, ja...

Jeg tenkte mer på at du tydeligvis ikke har fulgt så godt med i samfunnsfagtimene. Du vet, der du lærer hvordan politikk fungerer?

 

Noen av oss er kritiske til det vi lærer. Den norske (iallefall den offentlige) skolen er gjennomsyret med sosialdemokratisk tankegang, så jeg er glad jeg unngikk hjernevasken. :)

 

Jeg satt og bladde i både samfunnsfag og samfunnsøkonomi-bøkene mine fra noen år tilbake og det er overraskende hvor mye vranglære man finner i dem.

Det må ha vært gamle bøker. Jeg tviler på at det er så mye vranglære men at det kan være en del som bør ha vært tatt med osv. Men samfunn og politikk er fortsatt ikke det viktigste her i verden men samfunnet i dag gjør politikken til det viktigste i verden og det er tragisk, synd, grusomt og forferdelig.
Lenke til kommentar

Vil du det, ja...

Jeg tenkte mer på at du tydeligvis ikke har fulgt så godt med i samfunnsfagtimene. Du vet, der du lærer hvordan politikk fungerer?

 

Noen av oss er kritiske til det vi lærer. Den norske (iallefall den offentlige) skolen er gjennomsyret med sosialdemokratisk tankegang, så jeg er glad jeg unngikk hjernevasken. :)

 

Jeg satt og bladde i både samfunnsfag og samfunnsøkonomi-bøkene mine fra noen år tilbake og det er overraskende hvor mye vranglære man finner i dem.

Det må ha vært gamle bøker. Jeg tviler på at det er så mye vranglære men at det kan være en del som bør ha vært tatt med osv. Men samfunn og politikk er fortsatt ikke det viktigste her i verden men samfunnet i dag gjør politikken til det viktigste i verden og det er tragisk, synd, grusomt og forferdelig.

Politikk=samfunn

Lenke til kommentar

Vil du det, ja...

Jeg tenkte mer på at du tydeligvis ikke har fulgt så godt med i samfunnsfagtimene. Du vet, der du lærer hvordan politikk fungerer?

 

Noen av oss er kritiske til det vi lærer. Den norske (iallefall den offentlige) skolen er gjennomsyret med sosialdemokratisk tankegang, så jeg er glad jeg unngikk hjernevasken. :)

 

Jeg satt og bladde i både samfunnsfag og samfunnsøkonomi-bøkene mine fra noen år tilbake og det er overraskende hvor mye vranglære man finner i dem.

Det må ha vært gamle bøker. Jeg tviler på at det er så mye vranglære men at det kan være en del som bør ha vært tatt med osv. Men samfunn og politikk er fortsatt ikke det viktigste her i verden men samfunnet i dag gjør politikken til det viktigste i verden og det er tragisk, synd, grusomt og forferdelig.

Politikk=samfunn

Politikk er ikke det samme som samfunn. Men alt som handler om politikk relaterer til samfunnet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sukk... Det er skuffende hvor lite folk får ut av skolegangen sin for tiden...

 

Så fortell o vise, hva har de små blå ikke blitt fortalt? 70-tallet? 1930 sverige?

 

Det er ikke det de ikke har bli fortalt, det er hvor lite av det de har blitt fortalt som har festet seg.

 

Nei, fortell. Skal vi prise AP for hva et dødt AP en gang gjorde, eller skal vi prise arbeiderkampen, eller det noen annne agenda du har?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg er verken Jens pro eller mot, men hva har han gjort til å bli stemplet som en dårlig statsminister?

Kom gjerne med konkrete ting...

http://www.dagbladet.no/nyheter/2001/12/08/299904.html

 

Jeg klarer ikke vurdere Arbeiderpartiet som et seriøst alternativ så lenge Jens er leder. Uavhengig av politikk ønsker jeg ikke at en person med så dårlig moral skal representere meg. Han er dessverre ikke den eneste politikeren som aldri kommer til å få min stemme på bakgrunn av personlighet og ikke politikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jens Stoltenberg er det værste som har rammet Norge siden svartedauden.

 

Det er vel ingen land som har og har hatt større muligheter til å utvikle seg og å ta seg av sine innbyggere.

 

Hvorfor står folk å lider i helsekøene våre på nesten 300 000 mennesker.

Jens sier at køene er så store fordi vi behandler flere sykdommer, hvorfor kutter da dei fleste sykehus i stillinger og sengeposter for å spare penger.

Han lemper også syke over på kommunenes ansvar uten at dei får bevilgninger som rekker til, dette gjør han vel så han kan skylde på lokal politikere og ikke seg selv.

 

Naive og dumme er også dagens politikere, vi drukner i ransbølgen fra øst-europa uten at regjeringen tar tak.

Tenk om vi hadde fått en skikkelig politibemanning og skikkeligt nødnett som vi skulle hatt for lenge siden.

Da hadde vel ABB aldri kommet frem til Utøya.

 

Ingen politikere tar heller ansvar for sin naivitet og dårskap.

 

Jens klarte jo også og ordne seg selv med GULLPENSJON.

 

Hvorfor får vi nå lovnader om jernbanen som dei lovde i tidligere valgkamper.

Hva skal vi med Europas største sykehus, mens små sykehus som gikk i pluss og hadde kvalifisert personell blir lagt ned pga dumskapen til dagens politikere.

 

NAV trenger en vel ikke å si så mye om, ser ut som flere og flere av deres ansatte er slik som kvikksølvtrollet som var på tv angående kvikksølvskader hos tannlege assistenter.

Nå skal jo alle som havner i NAVs klør utredes på akkurat samme måte, ingen individuell behandling eller menneskelighet samme hvilken sykdom eller skade mann har.

 

Jens er en kujon og quisling mener jeg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ja, det er sykt hvordan Norge ligger nede for telling sammen med Spania og Hellas, på bunnen av finanskrisen som resten av europa lider av og som bare noen veldig få land har klart å styre unna. [/ironi]

 

En vedvarende finanskrise er IKKE tiden for store omveltninger:

Krisen kan ramme Norge når som helst; Økonomene i verden har gang på gang vist at de ikke helt evner å styre eller forutse framtiden i økonomien og at vi kan ri mot kanten av stupet uten å ane det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jens klarte jo nesten ikke å lære seg å skrive eller lese. Han gikk på steiner skolen. Eneste grunnen til at han er i politikken er på grunn av Thorvald, som er hans far. Jens har nok fått mye hjelp og støtte.

 

Jeg skriver jo at Jens aldri sier noe av eget intelekt og at alt en statsminister gjør i Norge 2012 er å høre på ekspertene og radgiverne sine. Jeg er nesten sikker på at han ikke har noen utfordringer. At han bare delegerer arbeidet også reise rundt i utlandet. Han er ikke tilstede når han ikke må.

Når du starter en tråd bør du ha et minimum av kunnskap om personen du skriver om. Jens Stoltenberg jobbet i Statisitsik Sentralbyrå med MODIS og andre økonomiske modeller. Han har en god sosialøkonomisk embetseksamen.

 

Jeg har sett leger som begynte på sosialøkonomi som aldri greidde første avdeling. Knut Sydsæther, mattematikklærer kom til økonomisk institutt og sa han anså sosialøkonomi som det vanskeligste av alle fag på Blindern.

 

Vis at du greier økonomi på videregående før du uttaler deg så bastant om andre.

 

Til og meg jeg kunne gjort det bedre som statsminister i 2012.

 

Mest sannsynlig hadde du greidd å kjøre Norge i grøften etter et halvt år. Du synes å ha et ego som ikke står i forhold til dine kunnskaper.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Skjønner det er greit å kritisere, men jeg tror at du må også skjønne at ingen er perfekt; at han studerte ved steinerskole har ikke noe å si, og ut i fra det jeg har hørt var Mr. Jens ikke akkurat en elitestudent i matematikk ellers var han kvalifisert som en vanlig student.

 

Hvor har du det fra at Jens Stoltenberg studerte mattematikk? Han studerte sosialøkonomi som nå er omdøpt til økonomi på et institutt med to nobelprisvinnere, Frisch og Haavelmo. Det var en gang det eneste universitetet med to nobelprisvinnere i økonomi. Nå er der sikkert flere.

 

Jeg tror 22.juli passet ham perfekt. Nå har jo han noe å ta med i talene sine for resten av sin politikerkarriere. Er ikke rent få ganger han har dratt opp igjen dette.

 

Usmakelig for å si det mildt. Hadde du sagt det samme om noen av dine nærmeste ble massakrert?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Tror forsåvidt ikke at Høyre er noe bedre.

Er mere spent på FRP og hva de egentlig står for, vil de holde valgløfter?

Og for hvem?

 

Da burde du ta en titt her:

 

Kan FrP styre Norge?

 

og fortsette diskusjonen der, men den tråden ser vel du helst at drukner.

 

Vil du det, ja...

Jeg tenkte mer på at du tydeligvis ikke har fulgt så godt med i samfunnsfagtimene. Du vet, der du lærer hvordan politikk fungerer?

 

Noen av oss er kritiske til det vi lærer. Den norske (iallefall den offentlige) skolen er gjennomsyret med sosialdemokratisk tankegang, så jeg er glad jeg unngikk hjernevasken. :)

 

Jeg satt og bladde i både samfunnsfag og samfunnsøkonomi-bøkene mine fra noen år tilbake og det er overraskende hvor mye vranglære man finner i dem.

 

Så hva er ditt bedre alternativ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...