Gå til innhold

Erna som statsminister og generelt late politikere

Anbefalte innlegg

Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor folk vil at Erna skal bli statsminister. Det er mange kunne ha gjort det bedre som statsminister enn både Erna Solfjell og Jens Stoltenfjell. Erna for meg fremstår som et menneske med store personlige problemer og samme med Jens. Jeg syns at dem er late. Samme med resten av regjeringen med få unntak. De må jo kunne finne løsninger slik at alle som bor i Norge kan få det de har behov mest for til rimelig pris. Det vil jo alltid styrke fremtiden. Det er nå som gjelder og da må man handle og ikke sitte på rompa. Jeg tror at det er personer som blir lett sykmeldt. Vi får ikke høre om det men Jeg er sikker på at Jens har mer problemer med seg selv enn i politikken. Sammen med Erna og da er ikke det noen som egner seg i politikken. Jeg ser det på ansiktene til folk og hvordan de snakker og på deres kroppspråk.

JEG vil ikke ha Erna eller Jens som statsminister. Til og meg jeg kunne gjort det bedre som statsminister i 2012. For det meste av det som statsministeren gjør og sier er bestemt av hans rådgivere og eksperter. Han er aldri seg selv og det er lett å se. Han sier aldri noe politisk av egen intelekt. Jeg har ikke trua på noen av dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er verken Jens pro eller mot, men hva har han gjort til å bli stemplet som en dårlig statsminister?

Kom gjerne med konkrete ting...

En dårlig person vil aldri få gort en optimalt god jobb.

Jens klarte jo nesten ikke å lære seg å skrive eller lese. Han gikk på steiner skolen. Eneste grunnen til at han er i politikken er på grunn av Thorvald, som er hans far. Jens har nok fått mye hjelp og støtte.

Jeg skriver jo at Jens aldri sier noe av eget intelekt og at alt en statsminister gjør i Norge 2012 er å høre på ekspertene og radgiverne sine. Jeg er nesten sikker på at han ikke har noen utfordringer. At han bare delegerer arbeidet også reise rundt i utlandet. Han er ikke tilstede når han ikke må.

Derfor er han en dårlig statsminister. Og derfor kan jo hvem som helst være statsminister.

Statsministeren har ikke gjort noe for meg eller min posisjon eller min gruppe i samfunnet så jeg kan ikke bli mer konkret.

Om du mener at Jens har gjort noe så må du bare vise til det han har gjort slik at jeg kan ta en titt på det og bedømme deretter. Gjerne konkrete "ting" som Jens har gjort.

Lenke til kommentar

Jeg er verken Jens pro eller mot, men hva har han gjort til å bli stemplet som en dårlig statsminister?

En dårlig person vil aldri få gort en optimalt god jobb.

Jens klarte jo nesten ikke å lære seg å skrive eller lese. Han gikk på steiner skolen. Eneste grunnen til at han er i politikken er på grunn av Thorvald, som er hans far. Jens har nok fått mye hjelp og støtte.

Jeg skriver jo at Jens aldri sier noe av eget intelekt og at alt en statsminister gjør i Norge 2012 er å høre på ekspertene og radgiverne sine. Jeg er nesten sikker på at han ikke har noen utfordringer. At han bare delegerer arbeidet også reise rundt i utlandet. Han er ikke tilstede når han ikke må.

Derfor er han en dårlig statsminister. Og derfor kan jo hvem som helst være statsminister.

Statsministeren har ikke gjort noe for meg eller min posisjon eller min gruppe i samfunnet så jeg kan ikke bli mer konkret.

Om du mener at Jens har gjort noe så må du bare vise til det han har gjort slik at jeg kan ta en titt på det og bedømme deretter. Gjerne konkrete "ting" som Jens har gjort.

Skjønner det er greit å kritisere, men jeg tror at du må også skjønne at ingen er perfekt; at han studerte ved steinerskole har ikke noe å si, og ut i fra det jeg har hørt var Mr. Jens ikke akkurat en elitestudent i matematikk ellers var han kvalifisert som en vanlig student. Men igjen studentlivet burde ikke gjenspeile karrieren hans som politiker, men det han har klart å oppnå med den hjelpen han fikk. Han ville akkurat ikke bli valgt som leder i partiet hans og senere 2 ganger som statsminister dersom han var dårlig i å uttrykke sine meninger både muntlig og skriftlig.

Hvis du mener at alle ledere burde ikke være det de er dersom de avhengige at sine rådgiverne, ville ingen land ha noe form for ledelse i det hele tatt. Dessuten har statsministeren utallige oppgaver, som å representere Norge i utlandet som et helhet, styre landet i krisesituasjoner, ta viktige avgjørelser som kan ha både gunstige og fatale konsekvenser, og ikke minst han har ANSVARET for ca. 5 millioner mennesker.Dermed er å være statsminister ikke en jobb som kan bli overtatt av hvem som helst.

Jeg syns at måten han har håndtert 22. juli var utmerket, respekten og talene han har holdt er ikke bare bare...

Endret av Fredtu24
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jens Stoltenberg sier aldri noe til det norske folk av eget hjerte eller intelligens. Han står å leser på et papir når han snakker til folket.

Det er lett å se på ansiktet hans og hvordan han prater.

Dere trekker frem 22. Juli. men han har vel gjort noe mer enn det?

Vi trengte jo ikke Jens til noen ting da.

Det eneste er at han har talt til folket. Han har jo ikke gjort noe.

Dere viser jo tegn til at politikken fungerer som deres religion.

Lenke til kommentar

Sukk... Det er skuffende hvor lite folk får ut av skolegangen sin for tiden...

Javel

Skolegang kan også være bortkastet i like stor grad som den er nyttig. På skolen så lærte jeg bare det viktigste og det er å lese, skrive og matematikk. Da jeg var ferdig på skolen så lærte jeg det aller viktigste og det er å tenke selv. Det er derfor jeg vil komme så mye lengre enn dere.

Lenke til kommentar

Han kritiserer John Fredriksen for å ikke villle betale skatt på redieriet sitt.

Mens han selv ikke vil betale skatt på båten han fikk i gave fra partiet, da fikk han penger fra dem for å dekke skatten.

Dobbeltmoral!

• Liker 4
Lenke til kommentar

Vent, hvordan er det dobbeltmoral å ikke ville betale skatt to ganger?

Vet ikke... Jeg skatter på pengene mine både en og to og tre ganger før jeg blir kvitt dem.

Du betaler mye i skatt på grunn av grådighet og velferd xD

Lenke til kommentar

Jeg liker heller ikke Erna hverken som person eller politiker.

Hun glir lett unna ved å sette brennmerker på medborgere i Norge.

Medborgere som er etniske Norske, hadde disse hatt en annen hudfarge eller religion hadde hylekoret spilt opp.

Liker heller ikke Jens og AP

Når det gjelder tragedien 22.07 2011 vil ikke AP tjene på dèt.

Forumsbruker Statsviter mente AP ville tjene på dette i ett innlegg i fjor høst.

Jeg mente det ikke og mener jeg har rett.

Ved drapet på Olof Palme 28.02.86 - "tjente" ikke Sveriges sosialdemokrater på dette i lengden.

Drapet på Anna Lindh 11.09.2003 "tjente" heller ikke sosialdemokratene på.

Riktig nok holdt Gøran Persson stand fra 22.03. 96 til 06.10.2006 for sosialdemokratene.

Men siden har Moderaterna regjert og Høyre politikere lengre ut på den politiske fløy har fått større oppslutning.

Ingvar Carlson tok over etter da Palme ble drept.

Satt fra 01.03.86 og frem til 04.10.1991

Da top Carl Bildt over for moderaterna.

AP gikk vel noe frem ved sist kommunevalg, men venstresiden gikk vel tilbake som helhet, det gjelder vel også sentrum som nå er nesten eliminert for å bruke det uttrykket.

Tror ikke de Rød/Grønne får folks tillit ved neste stortingsvalg.

Til dèt har de bløffet sine velger for mye.

Tror forsåvidt ikke at Høyre er noe bedre.

Er mere spent på FRP og hva de egentlig står for, vil de holde valgløfter?

Og for hvem?

De få som trekker i tråder, eller den større velgermasse?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...