Malmern Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Mulig dette er i feil kategori, men prøver meg likevel. Prøver å pakke opp en .rar fil på 8100 MB, fra en ekstern HDD til en intern HDD, begge to er på 7200 rpm. Pcen bruker 3 timer på å pakke opp denne, mens den bruker bare 5 minutter på å pakke opp en fil på rundt 1000 MB. Hvordan kan jeg få pcen til å pakke opp fila på 8100 MB betraktelig raskere? Mvh. Malmern Lenke til kommentar
Hei Sveis Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 (endret) Det avhenger av hvor godt filene er pakket. Det vil gå langt tregere å pakke opp en godt pakket fil, enn en som er pakket ved å bruke "store" i winrar. Endret 18. juli 2012 av Hei Sveis Lenke til kommentar
Nator Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Er den eksterne disken koblet til med USB? USB har treeeg speed. Lenke til kommentar
PTRN Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Forsøk å først kopiere RAR-filen til den interne harddisken, deretter pakk ut til den samme disken. Om du opplever samme problem da kan vi i det minste utelukke den eksterne disken. Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 18. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2012 (endret) Det går nesten like tregt å kopiere fra den eksterne som det går å pakke opp. Altså, her er farta jeg får: Pakke opp i samme mappe på den eksterne: 800 - 1000 kb/s Pakke opp til intern HDD: 400 - 1000 kb/s Kopiere mappa med .rar fila fra den eksterne til den interne: 700 - 800 kb/s Edit: Skal prøve å kopiere til den andre interne HDD'en jeg har og se om det hjelper. Edit 2: Jepp, fortsatt samme hastighet, vurderer å ta ut HDD'en fra den eksterne og stappe den inn i PC'en, noe jeg egentlig har vurdert lenge. Noen som kan si meg hvordan jeg enkelt kan beholde "driverstien", altså viss den nå har f.eks F:\ , vil jeg gjerne beholde den som F:\ etter bytte. Edit 3: Det er en WD MyBook av den typen som har fire streker som lyser opp avhengig av hvor full HDD'en er, pluss at den har noe som heter WDSmartware, vil dette lage krøll for systemet viss jeg prøver å sette den inn i PC'en? Endret 18. juli 2012 av malmern Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå