Ragnar115 Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Hey er ein gutt på 14 år snart 15 og trenger penger xD Skal ha meg ein ny pc. Pcen koster da ein del fordi eg skal bruke den til Spill, skole og slikt. Men eg vil helst ha den før skole tiden son eg kan bruke den mest muligt og slikt. Problemet er at eg må ha nye måter og tene penger på innenfor min aldersgruppe da. Selger aviser på søndager men der tener eg ikke mer en 100-200 kr pr gang. Noe som ikke er såå mye. Noen som vet om ein måte eg kan tene penger på. Bor litt utenfor bergen. SOmmerjobb? Men hvor :/ Lenke til kommentar
Hexafix Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 (endret) Det er sommer og det er sikkert noen turstier. Du kan jo begynne å selge kaffe, vafler, pølser og saft til folk som går på tur? Eller så kan du jo spørre slektningene dine om de vet om noe. Så kan du spørre de du kjenner om de har en jobb til deg. Men du du må gjøre jobben skikkelig. Jo mer fornøyde folk blir jo mer penger ender du opp med å få. Jeg er sikker på at det er noen et eller annet sted som trenger hjelp til noe og som kan betale deg også. Jeg regner med at du har pc eller tilgang på pc siden du alerede sitter på en og du er jo snart konfirmant så da får du sikkert nok penger til å kjøpe deg pc. Lykke til! XD Endret 17. juli 2012 av Hexafix Lenke til kommentar
Ragnar115 Skrevet 18. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2012 Det er sommer og det er sikkert noen turstier. Du kan jo begynne å selge kaffe, vafler, pølser og saft til folk som går på tur? Eller så kan du jo spørre slektningene dine om de vet om noe. Så kan du spørre de du kjenner om de har en jobb til deg. Men du du må gjøre jobben skikkelig. Jo mer fornøyde folk blir jo mer penger ender du opp med å få. Jeg er sikker på at det er noen et eller annet sted som trenger hjelp til noe og som kan betale deg også. Jeg regner med at du har pc eller tilgang på pc siden du alerede sitter på en og du er jo snart konfirmant så da får du sikkert nok penger til å kjøpe deg pc. Lykke til! XD Takk xD Lenke til kommentar
Hexafix Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Det er sommer og det er sikkert noen turstier. Du kan jo begynne å selge kaffe, vafler, pølser og saft til folk som går på tur? Eller så kan du jo spørre slektningene dine om de vet om noe. Så kan du spørre de du kjenner om de har en jobb til deg. Men du du må gjøre jobben skikkelig. Jo mer fornøyde folk blir jo mer penger ender du opp med å få. Jeg er sikker på at det er noen et eller annet sted som trenger hjelp til noe og som kan betale deg også. Jeg regner med at du har pc eller tilgang på pc siden du alerede sitter på en og du er jo snart konfirmant så da får du sikkert nok penger til å kjøpe deg pc. Lykke til! XD Takk xD Bare hyggelig! Du må gjerne komme tilbake senere så vi får høre hvordan det går. Lenke til kommentar
Chocolate-Monster Skrevet 4. november 2012 Del Skrevet 4. november 2012 Det enkleste er jo bare skrive en søknadd i butikk. Ta en som ikke selger alkohol eller røyk, da kan man stå i kassa i tilegg Man tjener greit da om man har en timelønn på 110kr elleno (: Du får sikkert jobb, bare du søker hos flere butikker skal nok en av dem ta og gi deg jobb Lenke til kommentar
Ragnar115 Skrevet 5. november 2012 Forfatter Del Skrevet 5. november 2012 Det enkleste er jo bare skrive en søknadd i butikk. Ta en som ikke selger alkohol eller røyk, da kan man stå i kassa i tilegg Man tjener greit da om man har en timelønn på 110kr elleno (: Du får sikkert jobb, bare du søker hos flere butikker skal nok en av dem ta og gi deg jobb For ein god stund siden søkte eg rundtom over alt her i "bygda" xD Rema 1000 sa at eg skulle komme tilbake i Desember så satser på eit Ja der Lenke til kommentar
Chocolate-Monster Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 For ein god stund siden søkte eg rundtom over alt her i "bygda" xD Rema 1000 sa at eg skulle komme tilbake i Desember så satser på eit Ja der Ja det blir digg da Tror du kan satse på det ja Hva er det du skal kjøpe deg for pengene da? (: eller bare spare? Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 (endret) Med opplæring i renhold (det lærte ikke vi på ungdomskole) og noen referanser på det, kan du tråle nabostrøket for å finne dem som trenger renhold. De som blir kjent med deg vil fort ha deg som fast renholder? Du har skattefritak på inntekt opp til en grense som holder lenge for deg, eller salg uten momsplikt på flere titusener. ... Du kan konkurrere rengjøringsbyråene i senk Hvis du gidder vil du kunne kjøpe eget hus før du er 20, mens kameratene dine sliter med få leilighet når de er 25 år fordi de har et digert studielån å dra på ... og de må jobbe i Oslo fordi utdannelsen bare er brukbar der? Med penger i banken og 10 ansatte kan du trappe ned, og tilbringe store deler av vinteren i Hellas (hemmeligheten ligge i å produsere det folk trenger og ikke omvendt ..eksempel lektor i religionshistorie...) Endret 5. november 2012 av Rosario Lenke til kommentar
Ragnar115 Skrevet 6. november 2012 Forfatter Del Skrevet 6. november 2012 Ja det blir digg da Tror du kan satse på det ja Hva er det du skal kjøpe deg for pengene da? (: eller bare spare? Begge deler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå