Hei Sveis Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Det står at den skal være ubrukt og ligge i orginalembalasjen. Den er brukt i 5 minutter. Jeg synes den var ubehagelig å sitte i, til tross for at jeg forsøkte den i butikken. Jeg ønsker å returnere den, men jeg får den jo ikke fra hverandre. Bunnen og overdelen er kilt fast, og hjulene kan man heller ikke få av. Kan jeg returnere den montert? Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Om den er kjøpt i butikk, og ikke over nett, så har du ingen lovfestet angrerett. Dermed må du følge de regler butikken fastsetter angående en eventuell retur som ikke skyldes feil på produktet. Om de ikke tillater retur i det hele tatt, så må følge det. Om de krever at varen ikke har vært brukt, så må du følge det. Men det skader selvfølgelig ikke å spørre pent. Det er ikke alltid at kundebehandlere oppfører seg helt firkantet. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 "Skulle du angre kjøpet ditt, har du ubegrenset bytte og returret på ubrukte varer. Bare husk kvittering og originalemballasje. For madrasser gjelder spesielle regler. Det er OK å ombestemme seg. IKEA har ubegrenset bytte og returrett på ubrukte varer. Husk kvitteringen. Bytte- og returretten gjelder imidlertid ikke spesialbestilte varer, planter og varer fra billigkroken. Reklamasjoner behandles etter gjeldende norske lover og etter IKEAs utvidede garantier. *Ubegrenset bytte- og returrett gjelder ikke for produkter kjøpt til kommersielt bruk." Det står ubrukt, men du kan kontakte IKEA å prøve. Husk at du ikke har noe krav på å få returnert i ut over det IKEA selv har forpliktet seg til. Om de vil ta imot en montert stol er helt opp til dem. Det er ingen lovbestemt bytterett eller returrett på varer kjøpt i fysisk butikk. Lenke til kommentar
Hei Sveis Skrevet 17. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2012 Takk for svar. Skulle aldri ha kjøpt en billig stol hos IKEA (1500,- kr). Har lært nå. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Snakk med dem. IKEA på Forus i Stavanger var veldig behjelpelige da vi måtte bytte en treseter sofa i en toseter etter å ha montert den og sett at den var for stor. Vi leverte treseteren halvveis demontert, og fikk med en toseter og mellomlegget hjem. Tommel opp til IKEA. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Snakk med dem. IKEA på Forus i Stavanger var veldig behjelpelige da vi måtte bytte en treseter sofa i en toseter etter å ha montert den og sett at den var for stor. Vi leverte treseteren halvveis demontert, og fikk med en toseter og mellomlegget hjem. Tommel opp til IKEA. Har de fått IKEA i Stavanger og nå? Jeg visste bare om den på Lura i Sandnes. Men god service var det Fikk trådstarter levert tilbake stolen? Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Forus/Stavanger/Sandnes - er ikke så nøye på det jeg. Men nei, de har bare én i regionen, og den ligger vel teknisk sett i Sandnes kommune ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå