Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Vente to år etter fullført VGS

Anbefalte innlegg

Hei, funderer litt på tanken på å studere ved NHH. Er ferdig med VG3 med et karaktersnitt som ikke nådde helt opp til NHH-plass. Om ei uke skal jeg inn i Forsvaret, og selv ikke etter avtjent førstegangstjeneste har jeg nok poeng til å komme inn. Derfor funderer jeg litt over å vente enda et år til før jeg søker meg inn på NHH. Da vil jeg mest sannsynlig være en kvalifisert søker. Med dette har jeg et par spørsmål:

1. Sees det på som unormalt å vente to år etter VGS for så å begynne å studere?

2. Er det bedre å studere ved en annen institusjon for så å hoppe over på NHH?

3. BI og NHH stiller vel nokså likt når det kommer til søk av jobb etter fullført utdanning?

4. Har dere andre forslag, settes det meget stor pris på!

Prasa.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, funderer litt på tanken på å studere ved NHH. Er ferdig med VG3 med et karaktersnitt som ikke nådde helt opp til NHH-plass. Om ei uke skal jeg inn i Forsvaret, og selv ikke etter avtjent førstegangstjeneste har jeg nok poeng til å komme inn. Derfor funderer jeg litt over å vente enda et år til før jeg søker meg inn på NHH. Da vil jeg mest sannsynlig være en kvalifisert søker. Med dette har jeg et par spørsmål:

1. Sees det på som unormalt å vente to år etter VGS for så å begynne å studere?

2. Er det bedre å studere ved en annen institusjon for så å hoppe over på NHH?

3. BI og NHH stiller vel nokså likt når det kommer til søk av jobb etter fullført utdanning?

4. Har dere andre forslag, settes det meget stor pris på!

Prasa.

Det er slett ikke uvanlig å begynne å studere når man er litt eldre. I følge en undersøkelse angrer 40 % på studievalget sitt (http://www.studenttorget.no/index.php?show=3799&expand=3796,3799&artikkelid=9854 ) og dermed kan det være lurt å ta to år fri i tilfelle du ombestemmer deg.

Lenke til kommentar

Jeg knabba til meg ekstra poeng mens jeg var i Forsvaret. Både mens jeg var under førstegangstjeneste, og mens jeg var befal. Dette burde du definitivt gjøre, da det er gratis, og foregår under gode forhold.

Ta gjerne kontakt hvis du har spørsmål!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...