larsevenes Skrevet 17. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2012 Jeg er ganske ny på landeveissykkel og er litt usikker på dimensjonene jeg skal ha på sykkelslangene. På dekket står det 23 - 622 (700x23C). Hva slags slange skal jeg da ha? Noen av disse som er i riktig størrelse? http://www.xxl.no/sykkel/deler-vedlikehold/sykkelslanger Trenger en slange i reserve i tilfelle punktering. Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 17. juli 2012 Rapporter Del Skrevet 17. juli 2012 (endret) Du trenger en 622 dimensjon (også kalt 28") som er liten nok til å passe 23mm dekk. (Slanger tøyer seg mye så det er stort sett bare 2-3 dimensjoner for hver diameter. Du skal nok også ha prestaventil (Men finner du noe annet er det nok feil dimensjon) På siden du viser til vil de følgende virke: Maxxis PV 18/25-622 Ultralight 60mm Conti FV Race 28, 18/25-622/630 18/25 ovenfor viser til dekkdimensjonene slangen kan fylle. 622 viser til hjuldimensjonen. På noen hjul bør man også tenke på ventillengden. Dette er først og fremst noe som dukker opp når man har dype aero hjul (Har du det da vet du det og vet hva du trenger), men for vanlige hjul er det greit å ikke kjøpe slager med de lengste ventilene siden de ikke har mye for seg der. Endret 18. juli 2012 av sverreb Lenke til kommentar
larsevenes Skrevet 18. juli 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. juli 2012 Mange takk!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå