martin91 Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 hei, sitter på en selvbygget maskin som nå nylig fikk ett problem. Det startet med at maskinen frøs omtrent 2-5 min etter oppstart. jeg prøvde deretter å starte maskinen i sikkerhetsmodus og deaktivere alt i msconfig, for så å legge inn deler for hver restart. dette ente med att jeg aldri fant problemet, men att alt av oppstartsprogrammer ble lakt tilbake uten at maskinen frøs, men uten mulighet til å komunisere med ommverdenen. dette gjelder både tråløs og vanlig forbindelse. det ser ut til at maskinen sender info, men ikke klarer å mota for meg så virker det som problemet ligger i windows Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Da har du nok bare deaktivert driveren til nettverkskortet i msconfig. Lenke til kommentar
martin91 Skrevet 17. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2012 hvor kan jeg finne/aktivere disse? jeg har aktivert alt i msconfig Lenke til kommentar
martin91 Skrevet 18. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2012 det står bare "identifiserer(netverksnavn)" og "ingen internett-tilgang" Lenke til kommentar
martin91 Skrevet 18. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2012 finner ikke DHCP-klienten når jeg samenligner listen over tjenester med min bærbare maskin Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 finner ikke DHCP-klienten når jeg samenligner listen over tjenester med min bærbare maskin Da er det jo ikke annet å vente enn at du ikke finner nettverket Lenke til kommentar
martin91 Skrevet 18. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2012 (endret) hvordan kan jeg finne denne, og bringe den tilbake i oppstartslisten?? Edit:jeg finner foresten nettverket, men klarer ikke å komunisere Endret 18. juli 2012 av martin91 Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Har du brannmur installert? Lenke til kommentar
martin91 Skrevet 18. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2012 har ikke brukt noe annet en windows sin brannmur Lenke til kommentar
martin91 Skrevet 18. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2012 kjørte services.msc og fant DHCP-klienten og satt denne til å starte automatisk. nå fungerer alt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå