DJ2009 Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Jeg tok opp noen fag i år, og trodde de ville komme på ordinærkvoten. Men ser nå at jeg fikk høyre snitt på førstegangsvitnemål enn det jeg har hadde da jeg gikk ut fra videregående. Er det mulig eller er det feil fra SO? Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Om du forbedrer fag etter at du har fullført 3-årig videregående skole, så skal forbedringene telle i kun ordinær kvote. Lenke til kommentar
DJ2009 Skrevet 17. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2012 Har du link på det? For isåfall har jeg en case. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Karakterforbedringer er nevnt i forskrift for opptak til høyere utdanning. § 7-7. KarakterforbedringerVed beregning av karakterpoeng utenom kvote for førstegangsvitnemål skal karakterforbedringer erstatte tidligere karakter(er) i samme fag. Dette er alt som står om dette. Angående førstegangsvitnemål, står det følgende: § 7-2. Kvote for førstegangsvitnemål og ordinær kvote(1) Kvote for førstegangsvitnemål omfatter søkere som ikke fyller mer enn 21 år i opptaksåret og som har fått utstedt førstegangsvitnemål etter tre år i videregående opplæring etter bestemmelser fastsatt i forskrift til lov 17. juli 1998 nr. 61 om grunnskolen og den vidaregåande opplæringa. Kvoten omfatter også søkere som ikke fyller mer enn 21 år i opptaksåret og som har oppnådd generell studiekompetanse på bakgrunn av vitnemål fra yrkesfag samt fagkravene i § 2-1. Det er ingenting som tilsier at karakteren skal erstattes i kvote for førstegangsvitnemål når forbedringen gjøres etter fullført 3-årig videregående skole. Lenke til kommentar
DJ2009 Skrevet 17. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2012 Da er jeg komt inn på feil grunnlag da. Da jeg ikke hadde komt inn om jeg hadde hatt min reele poengsum. Selv om det er godt mulig jeg kunne komt inn på ordinær kvoten. Gjør ikke meg noe, men er vel egentlig feil da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå