aklla Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Jeg har etter en liten pause, startet å trene styrke igjen, men de 2 siste gangene har jeg hatt problemer med å trene. Forrige gang avbrøt jeg treningen halvveis fordi jeg følte meg uvel og svimmel, i dag ble jeg kvalm og svimmel, såpass at det var rett før jeg gikk på do og kastet opp. Spiste mat ca 1,5 timer før trening, så burde ikke ha noe med mat å gjøre. Hadde en relativt lett økt i da, men ikke noe særlig bedre enn sist gang. Tips for å unngå slikt? Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Dette kommer enkelte ganger hos meg også. Om jeg presser meg sinnsykt hardt på løping (opp mot 100 % av makspuls), men også under styrke (spesielt på en rutine som hovedsakelig går på pushups, i en times tid). Enkelte ganger har det hjulpet med energidrikk (type protonic), men andre ganger har det ikke funket i det hele tatt. Se an kroppen, blir du kvalm så gi deg. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Jeg hadde samme problemet for en stund tilbake. Grunnen da var endringer i kostholdet (fra et lite kcal overskudd til et tilsvarende lite kcal underskudd). Jeg gjorde egentlig ikke noe særlig med det annet enn at jeg flyttet litt av karbohydratene fra frokosten over til rett før trening, og det gjorde susen. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 17. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2012 (endret) Har gjort noen endringer i kostholdet, spiste dagelig egg og laks før jeg tok en pause, gjør ikke det nå lengre. Dette var gjerne lenge før jeg trente da, så det burde ikke ha så stor konsekvens tror jeg. I dag spiste jeg biff ca 1,5 timer før jeg trente, ikke akkurat så mye karbohydrater i det. Tar en ganske real energi-pille med massevis av koffein, taurin, osv før trening også... Ustedalen: Presset meg ikke noe særlig, verken i dag eller sist gang. har presset meg mye mer enn det didligere... Endret 17. juli 2012 av aklla waits for alice Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Prøv å ikke ta energi-pillen, se om det hjelper. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Det kan jo tenkes at den biffen krevde for mye energi å fordøye, selv om jeg tror egentlig at 1,5 timer er stort nok mellomrom (med mindre du virkelig har tatt i og spist en halv okse). Kan du ha jernmangel? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 17. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2012 Prøv å ikke ta energi-pillen, se om det hjelper. Kan droppe den neste gang, men har problemer nok med å holde energinivået oppe med den, usikker hvordan det går uten Lenke til kommentar
aklla Skrevet 17. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2012 Det kan jo tenkes at den biffen krevde for mye energi å fordøye, selv om jeg tror egentlig at 1,5 timer er stort nok mellomrom (med mindre du virkelig har tatt i og spist en halv okse). Kan du ha jernmangel? Ikke en halv okse nei, en relativt liten biff, nok til at jeg ble mett, men ikke mer enn det. Jernmangel, tja. Hvordan kan jeg finne ut av det? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 17. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2012 utenom det? kan ikke fordra å dra til legen... Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 (endret) En annen ting som muligens kan skje er at du har brukt opp glykogen lagrene dine, og kroppen begynner å ta energi fra fett (jeg blir veldig daff da)? Hvor langt ut i treningen er det du blir dårlig? Edit: Bedre å dra til legen å få noe for evnt. jernmangel, istedenfor å være dårlig hele tiden og ødelegge treningen. Endret 17. juli 2012 av Ustedalen Lenke til kommentar
aklla Skrevet 17. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2012 Hadde rundt 20 minutters rolig oppvarming, under første øvelsen, beinpress, startet det og ble bare værre og værre utover... Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Hadde du da spist noen som helst form for komplekse karbohydrater iløpet av dagen? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 17. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2012 Ble med biff-middagen, sov til ca 14 etter nattevakt, spiste middag rundt 17:30, trente rundt 19 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2012 Prøv å ikke ta energi-pillen, se om det hjelper. tok ikke den i dag, ble ikke kvalm, bare trøtt og lettere svimmel dagens mat: lunsj: brødskive med laks og en skål med salat middag: en veldig liten pizza Lenke til kommentar
Frosten Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Ville tatt meg en tur til legen og sjekket blodtrykket og rett og slett bare snakket med ham om dette dersom det er noe du opplever ofte. Selv har jeg kastet opp en del ganger etter trening, men det er fordi jeg har presset meg til det ytterste på en av de tyngste dagene i programmet mitt. Etter å ha gjort meg ferdig er jeg fin i formen igjen med en gang, men det føles jo ikke særlig deilig ut Typiske dager å være litt forsiktig på er beindager og ryggdager. Ellers er det bare å være var på at man drikker massevis med væske i løpet av dagen, får i seg nok mat, får i seg litt energi før treningen og får sovet nok. Det er ikke normalt å bli svimmel og kvalm etter hver eneste trening. Da er det noe som ikke stemmer, og du bør også roe ned på treningsintensiteten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå