Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hjelp... Hva skal jeg gjøre? Utroskap


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg sitter her i utlandet med en stor knipe...

Jeg og dama har vært sammen nå i over 1 år og vært på ferie over 1 måned og vært sammen 24/7...

Vi begge elsker hverandre.

Vi har kranglet en god del i den siste uka, men vi har det veldig bra sammen.

Men nå har det seg slik at jeg skal tilbake til Norge og hun skal være her 2-3 uker til.

Hun sa til meg igår at hun ville ha en pause, hun var ærlig og sa at dette var pga. at hun "KUNNE" vært utro mens jeg var i Norge. "at det kunne skje noe"

Helt høl i hodet spør du meg, men bra hun er ærlig.

 

Jeg, takler ikke jenter som er utro, har aldri vært det selv og jeg elsker dama mer enn noe annet...

Men når hun sa dette begynner jeg undre litt på hva jeg skal gjøre.

Jeg vil jo ikke miste henne...

 

Hva skal jeg gjøre? Jeg vil jo ikke ha en pause fordi da kan hun være utro?

Skal jeg slå opp? Skal jeg godta denne "pausen"? eller hva skal jeg?

 

Ser frem til svar, for det trenger jeg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal drite i hele dama! For det første kan hun umulig være så veldig glad i deg, når hun tenker på å drive med andre mens hun er kjæreste med deg. For det andre så skal hun vel ikke ha i både pose og sekk, først singelliv noen uker, og så komme hjem til trygge, gode deg? For det tredje er det helt vanvittig respektløst å i det hele tatt be om en pause sånn at hun kan kose seg med andre, mens du kommer til å ha det vondt.

 

Vil du virkelig ha slike mennesker i livet ditt? Er man glad i noen ønsker man det beste for den personen, og det er virkelig ikke det hun gjør når hun ber om noe sånt.. Og med den grunnen! Er nesten litt sjokkert her nå.. Kom deg videre, finn ei jente som fortjener deg!

Støtter deg på den, dette var sært :p
Lenke til kommentar

Skjønner at det ikke er lett, men du får gi henne et ultimatum, så er det ikke du som tar valget? Selv om jeg mener at bare at hun tenker på dette er mer enn god nok grunn til å dumpe henne.

 

Enten får hun holde seg trofast og være sammen med deg, eller så er det slutt. Ikke at jeg hadde klart å stole på noen som i det hele tatt kom med et sånt forslag, men.. Hun har jo på en måte allerede vært utro i tankene, da hun tydeligvis har tenkt over at hun kan og har lyst til å finne seg noen andre.

 

Du skriver i førsteinnlegget at dere elsker hverandre. Det kan ikke stemme, mulig du elsker henne, men hun kan ikke elske deg når hun vil gjøre deg så vondt...

Lenke til kommentar

Få henne til å love å si fra dersom hun faktisk er utro, og så tar du avgjørelsen da. Ikke straff henne for å være ærlig, da ender du til slutt bare opp med damer som ikke forteller deg hva de gjør, og så går du rundt og er sjalu og mistenksom. Det gir ikke mer "selvrespekt", tro meg.

 

Geir :)

 

Du skriver i førsteinnlegget at dere elsker hverandre. Det kan ikke stemme, mulig du elsker henne, men hun kan ikke elske deg når hun vil gjøre deg så vondt...

Om livet bare var så enkelt. Men da hadde de vel ikke kranglet heller...

 

Geir :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg vil tro de krangler fordi de nettopp ikke har like følelser for hverandre. Og det er greit det, om man fortsatt beholder respekten og samhørigheten. Men når den ene ønsker å være utro, mens den andre ikke har noe å si, da er det ikke greit lenger. Bedre å rive av plasteret fort. Dessuten vil jeg tro at tilliten aldri vil bli den samme igjen etter et sånt forslag fra den ene parten. Og er det da vits i å prøve så hardt?

Lenke til kommentar

Takker for svar. Hjelper meg litt med hvilken avgjørelse jeg skal ta...

Jeg skjønner bare ikke hvordan hun kan si noe sånt... At det KAN skje..

Jeg vet selv at jeg aldri ville gjort noe sånn, jeg har hatt mange muligheter.

Jeg har vært på guttetur i utlandet, jeg gjorde ingenting, og vet hva jeg vil.

Men hun jeg er sammen med tror jeg ikke vet helt hva hun vil.

Hun ønsker bare at det er noen som passer på henne og koser henne, som hun sa til meg igår.

Og når jeg ikke er i nærheten.. hva da ...?

Lenke til kommentar

Jeg vil tro de krangler fordi de nettopp ikke har like følelser for hverandre. Og det er greit det, om man fortsatt beholder respekten og samhørigheten.

Ikke noe galt i å krangle, det skjer i alle forhold. Men det er uenigheten som ødelegger samhørigheten.

 

Men når den ene ønsker å være utro, mens den andre ikke har noe å si, da er det ikke greit lenger.

Det er ingen her som ønsker å være utro. Det er en som tilsynelatende er redd for at det skjer, og derfor ønsker å være forberedt. Om TS kan leve med det er hans sak. Kanskje er det bare en lite gjennomtenkt måte å sette den nevnte krangelen i fokus før han skal reise hjem. (Gi ham dårlig samvittighet og få ham til å skjønne hva han står i fare for å miste. Hva vet jeg...?)

 

Bedre å rive av plasteret fort. Dessuten vil jeg tro at tilliten aldri vil bli den samme igjen etter et sånt forslag fra den ene parten. Og er det da vits i å prøve så hardt?

Nå spør du en mann som har vært gift i 27 år, og vært gjennom plenty av prestens både "gode" og "onde" dager. Noen av dem tøffe nok til at jeg begynte å lese boligannonser. Om det - i sum - er verd det vet man desverre ikke på forhånd, det regnskapet kan kun gjøres opp i ettertid. Noen gjør det opp underveis, men all erfaring viser at skjønt det er lettere å holde sammen enn å bryte opp, er det lettere å bryte opp enn å komme sammen igjen. Og avgjørelsen tas gjerne i affekt, i de ekstreme øyeblikkene, de som overskygger alle de alminnelige og gode.

 

Man avslutter ikke et forhold på grunn av noen dagers krangel, da har man for store forventninger. Ikke på grunn av et et dårlig infall heller. De kommer det til å bli flere av om de holder sammen, og de blir nok relativt likelig fordelt dem imellom.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå sier hun at, hun hadde ikke sagt dette hvis hun ikke elska meg...

Hva skal jeg tro????

Hjernen har sin egen strategi. Den kan ikke vi velge. Folk kan si hva du etter deres mening "bør" tro, men du kommer til å tro det du vil uansett.

 

Si at om hun elsker deg får hun respektere at du ikke setter pris på at hun roter rundt med andre?

Det skjønner hun vel strengt tatt. Det er derfor hun ber om en pause i forholdet...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Du skal drite i hele dama! For det første kan hun umulig være så veldig glad i deg, når hun tenker på å drive med andre mens hun er kjæreste med deg. For det andre så skal hun vel ikke ha i både pose og sekk, først singelliv noen uker, og så komme hjem til trygge, gode deg? For det tredje er det helt vanvittig respektløst å i det hele tatt be om en pause sånn at hun kan kose seg med andre, mens du kommer til å ha det vondt.

 

Vil du virkelig ha slike mennesker i livet ditt? Er man glad i noen ønsker man det beste for den personen, og det er virkelig ikke det hun gjør når hun ber om noe sånt.. Og med den grunnen! Er nesten litt sjokkert her nå.. Kom deg videre, finn ei jente som fortjener deg!

 

This

Lenke til kommentar
For det andre så skal hun vel ikke ha i både pose og sekk, først singelliv noen uker, og så komme hjem til trygge, gode deg?

Logikken er vel (slik jeg ser det for meg) at hun vil ha pausen for ikke å være utro om det skjer. (Om man er utro om man treffer noen under en "pause" kan selvsagt diskuteres.) Dersom det skjer, forventer hun neppe at TS automatisk tar henne tilbake. Dersom det ikke skjer, derimot, kan de - håper hun kanskje - starte på nytt. Hun sier det for å være ærlig, ellers kunne hun jo bare holdt kjeft og latt det gå som det går.

 

Det høres ut som en beskrivelse av et forhold som kunne ha godt av en pause i alle fall, kanskje ble 24/7 i en hel måned litt for tett for dem begge.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Er man i et forhold skal man ikke være redd for å være utro. Det å være trofast er en avgjørelse man tar den dagen man går inn i et forhold. Ikke noe som vurderes etter omstendighetene. Hadde jeg vært denne jenta hadde jeg gjort det slutt med kjæresten min, ikke satt han i en pause-situasjon som egentlig ingen vet hva betyr.

 

At man i det hele tatt ser for seg at man kan ende opp med å være utro sier vel sitt om hva forholdet betyr.

 

Så beklager Geir, jeg klarer ikke se det sånn du ser det. Joda, det kan være et utsagn sagt for å provosere, skape reaksjon, sagt i sinne etc. Men om sånne utsagn kommer bare fordi man krangler så hadde jeg fortsatt vært veldig skeptisk til at dette er noe godt forhold.

Lenke til kommentar

Logikken er vel (slik jeg ser det for meg) at hun vil ha pausen for ikke å være utro om det skjer.

 

Hvordan man leser det avhenger tydelig fra person til person. Det får naturligvis bli TS' avgjørelse, men slik jeg leste det handlet det om at hun ønsket pause for "det passer bra" ift ferie og utroskap.

 

Jeg syns dette skurrer veldig, og jeg hadde nok sagt at vi ikke kunne ta en pause, at eventuelle flørter hun finner vil være utroskap, og at det vil være slutten.

Lenke til kommentar

Det jeg umiddelbart tenker er at hun vil rote litt rundt, og derfor vil hun ha en pause. På den annen side kan det jo hende at hun faktisk bare trenger en pause. Som TS sier har de vært rundt hverandre 24/7 osv, selv dem man elsker kan man gå lei. På samme måte som man av og til trenger tid for seg selv, trenger kanskje noen mennesker noen dager/uker for seg selv.

 

Derfor slenger jeg meg på Tom Waits For Alice's svar, nemlig at TS enkelt og greit burde godta at hun vil ha en pause(men fortell henne gjerne hvordan det får deg til å føle deg), be henne si ifra om hun faktisk er utro (det blir en tillitssak, noe ethvert forhold er bygget på), og om hun faktisk er utro kan TS så ta en beslutning angående å "dumpe".

 

Når det gjelder hva hun selv sier angående utroskap så skjønte jeg meg egentlig ikke helt på det. Uansett høres hun jo ærlig ut, som er alfa og omega uansett hvordan TS takler dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...