aaa123 Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Hei. Har to muligheter; Revisjon eller Økonomi & Administrasjon. Er det noen som har noe å mene om de? Jeg stiller meg ganske likt til begge, det er liksom enten eller.. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Masterstudiet det er snakk om? Jeg kommer til å ta økadm, er ikke hardcore nok for revisjon... Vil tro jobbmulighetene er litt åpnere hvis du tar økadm, men det er bare spekulasjoner fra min side da jeg fortsatt bare er student.. Lenke til kommentar
aaa123 Skrevet 17. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2012 Hehe, blir vel forsåvidt en bachelor først! Er jo helt ny! Men veldig usikker på hva som er best. Revisor er jo en veeldig bra betalt jobb, selvfølgelig i privat-sektor. Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Hvis du planlegger å ta master, så vil jeg heller tatt øk. adm. Jeg begynte karrieren min i et revisjonsselskap (jeg jobbet ikke som revisor) så hadde de aller fleste som ble ansatt på revisjon master fra BI eller NHH, ikke noe spesialisering i revisjon. Men, jeg tror de 1-2 (av 40) som bare hadde bachelor hadde gått revisjonslinja. Skal du gå karrieren som revisor må du uansett ta MRR etterhvert, så spesialiseringen kommer. Tar du eks. en master i finans, så kan du begynne som revisor, men da har du også grunnlag for å søke deg inn på mange andre jobber. 1 Lenke til kommentar
MrBrightside Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 (endret) Er du i tvil: ta mastergrad i MØA og IKKE i MRR. Hvorfor, spør du. Dette er fordi MØA er langt bredere enn MRR og at en MRR-spesialisering er langt snevrere enn spesialiseringen du kan få ved en av hovedprofilene tilbudt i MØA. Foruten dette kan du, med MØA, ta MRR på 1 år, altså kun delta i profesjonsdelen av studiet, dersom du kan dokumentere minimum 1 års relevant revisjonspraksis. Foruten dette kan du gå direkte til MRR fra MØA dersom du oppfyller fagkravet på minimum 15stp innen regnskaps- og revisjonsfag + avlagt eksamen innen skatterett. Du tenker å bli revisor, sier du. Som "stadskle" skriver over, dersom du skal klatre karrierestigen innen revisjon så må du være statsautorisert. Men det er ikke et krav at du er statsautorisert som associate (e.l.) i et revisjonsfirma! Turnover blant nyansatte innen revisjon er svært høy. Det er langt fra de fleste som fortsetter innen revisjon, spesielt blant de fire store. Spesialiserer du deg innen FIE eller BUS i din MØA (NHH), og har et godt karaktersnitt, så vil du også kunne få stilling innen revisjon. Etter 2-3 år med arbeidserfaring innen revisjon, kan du ta MRR (er jobben din glad i deg så vil du få typisk 60 prosent av lønn utbetalt under studiet), og siden du har relevant arbeidspraksis er den fagmessige tyngde langt lettere enn dersom du tar MRR direkte fra BØA. Lærdommen er altså: Kan du nå, med hånden på hjertet, si at du vil gjøre karriere innen revisjon så velger du MRR. Er du i tvil angående karrierevei, velg MØA (MED BUS eller FIE som hovedprofil) og for all del sikre deg fagkravet, slik at du - dersom du ombestemmer deg - har mulighet til å ta MRR direkte på 1 år i påfølgende semester etter at MØA-vitnemålet er kommet i posten. Og selvsagt, les deg opp dersom du ikke allerede har gjort det! http://www.nhh.no/no...siv%C3%B8k.aspx PS! Jeg overså innlegget der du beskriver at du skal starte på BØA nå(?). I så fall, gi blanke i å tenke på MØA eller MRR nå! Det eneste du trenger å gjøre ila BØA er å huske å ta eksamen innen skatterett. Valget mellom MØA og MRR skal du ikke ta nå. MYE endrer seg ila tre år. Men altså, velg skatterett som valgfag. Endret 19. juli 2012 av MrBrightside 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå