RaymondK Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Kjøpte dette settet for en uke siden. Begynte å slite noe forjævlig med blåskjermer og Windows7 som kræsjet gang på gang grunnet "memory management" og ødelagte systemfiler. Kjørte så memtest86 ei natt og fannt ut at det va en million feil under testinga. Prøvde så å kjøre memtest på en og en brikke - Ingen feil Prøvde så å bytte om på hvilken slot de to brikkene sto i - Ingen feil Hva i all verden kommer dette av? Trodde brikkene var helt like når man kjøpte et sett og at det ikke hadde noe å si hvilken brikke som sto i f.eks A1 og A2 ? Lenke til kommentar
SuperGoo Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 (endret) De er like ja. Kjører selv corsair og har ingen problemer. Mulig det er noe feil med minne brikkene. Defekte er de ikke da maskinen ikke ville ha startet. Jeg hadde i allefall byttet de inn igjen for å se om det hjelper. Bare si den ene er defekt så får du ett nytt sett. edit. Hvordan hovedkort har du ? Endret 17. juli 2012 av SuperGoo Lenke til kommentar
RaymondK Skrevet 17. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2012 Asus P8Z77 Pro Ja vurderer å be MPX om nye... Lenke til kommentar
RaymondK Skrevet 17. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2012 Baah... Etter i overkant av 4 timer i memtest klikka dem på nytt... Etter 6 timer er jeg nå oppe i 3 millioner feil.... Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 (endret) Kan det være satt for lav spenning til brikkene i bios? Mulig det går med "for lav" spenning med en brikke, men feiler når du kjører dual channel. Har du prøvd å kjøre de med XMP profil? Endret 17. juli 2012 av Sigurd2 Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Kjøpte dette settet for en uke siden. Begynte å slite noe forjævlig med blåskjermer og Windows7 som kræsjet gang på gang grunnet "memory management" og ødelagte systemfiler. Kjørte så memtest86 ei natt og fannt ut at det va en million feil under testinga. Prøvde så å kjøre memtest på en og en brikke - Ingen feil Prøvde så å bytte om på hvilken slot de to brikkene sto i - Ingen feil Hva i all verden kommer dette av? Trodde brikkene var helt like når man kjøpte et sett og at det ikke hadde noe å si hvilken brikke som sto i f.eks A1 og A2 ? Har du brikkene i minnespor A1 og A2 kjører du kun single channel. I følge manualen er det anbefalt å ha en brikke i A2 og en i B2 når man har to brikker, da får du i tillegg dual channel Lenke til kommentar
RaymondK Skrevet 19. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2012 (endret) Ja dem står i A2 og B2. Mente bare å illustrere med dert jeg skrev tenker jeg XMP fungerte svært dårlig første gang jeg prøvde. Men har flashet bios på nytt og kjører nå med XMP. Innstillingene ble da: 1066mhz, 100BCLK, 11-11-11-30 Har så langt fungert 2 1/2 time i memtest! Så mulig dette er innstillingene jeg har lett etter Edit: Spenningen til brikkene har aldri vært under 1.50 volt så vidt jeg har kunnet oppdage. Endret 19. juli 2012 av Dr. Greenthumb Lenke til kommentar
tweakMan Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 (endret) Når man setter minnebrikker i asus hovedkort, så må man sette dem i rekke følge, på rett sted. Å kjøre 2133mhz brikker så lavt som 1066mhz kan umulig være ideelt. Asus HK's er veldig glad i G.Skill ram, om man ser på Asus sine guides, så er det så å si alltid G.skill man bruker. Corsair xms3 er veldig vanskelige å få til på Asus p8z77 hk's. Jeg ville levert tilbake ram brikkene, dette er kjent for å ikke funke optimalt sammen, og skaffet ett G.Skill 8GB kit. Asus er beryktet for att man MÅ sette ram settings manuellt og heeeeelt korrekt. Når man gjør dette, er de dønn stabile. Asus HK's skal være 100% stabile. Det er Asus sitt varemerke! Så siden dette oppsettet ikke er stabilt, er noe galt... Om ting er stabilt nå, bra, men om du får 'en til blueskreen. Bytt... Du har valgt en ram som antakeligvis er laget for å kjøre i 2133mhz... Da burde den nesten kjøre så fort og... du må gjøre hjemmeleksa di... Det jeg ville gjordt var å lese en install ram guide... Det skal følge en med HK, eller rambrikkene. Ok, så i poster over her att du har satt brikkene korrekt.. Scrap last segment.. mvh Endret 19. juli 2012 av tweakMan Lenke til kommentar
RaymondK Skrevet 8. august 2012 Forfatter Del Skrevet 8. august 2012 Fikk nye brikker fra MPX og de fungerer som en drøm! Kjører dem på 952mhz effektiv(102bclck) 9-9-9-24-1 Dem greier også hastigheten på merkelappen uten noen feil men må da opp til timingene på lappen som er 11-11-11-32 Tror jeg får bedre overall ytelse med litt lavere hastighet og lavere timings Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå