Gå til innhold

Forbedre karakterer! Siviløkonom


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har akkurat fullført 2 år på videregående og skal til på det tredje. Våknet ikke skikkelig på skolen før andre året.

Førsteåret var jeg mer opptatt av facebook og vg i timen enn selve fagene.

Fikk karakterene: 4,2,2 og 3 i standpunkt. Skjønner nå hvor idiotisk det er.

Fikk enorm motivasjon etter jeg begynte å ha valgt fag selv. (spesielt økonomifaget) Fikk karakterene: 6 i økonomi, 5 i HIFI, 4 i matte og 5 i sosiologi dette året. Har virkelig fått blod på tann, men er redd for at førsteåret hvor jeg ga litt faen vil koste meg dyrt? Tenker på å gå Siviløkonom studiet på BI. og selv om kravet er lavere enn andre steder der så er det vell fortsatt et snitt på 4,5 + R1? skal klare å få 4-5 i alle fagene jeg skal ha neste år. Men det blir fortsatt ikke nok. Hvordan skal jeg få Forbedret karakterene? Noen som har peiling på hvordan dette skal gjøres? Har ikke noe problem med å studere på egenhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se om du mangler mye for å få det snittet du ønsker. Dersom du mangler lite, så kan du jo resonnere hvilke fag som er gunstige å ta som privatist.

 

Har du likevel for lavt snitt, så er det jo muligheter for å ta en bachelorgrad ved en høyskole (tror det er mange som tilbyr bachelorprogram i øk.adm). Etter det kan du vurdere å ta en mastergrad ved en annen skole.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...