gmoviper Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 (endret) Hei, Byttet ISP fra nextgentel til canal digital som nå leverer 70/10 linje hjem. Til deling av nettet til andre maskiner hjemme bruker jeg en AIr:Link 89300. Via kabel går linjen opp til sin maskimale hastighet på 70 ned og 10 opp. Men ved bruk av den trådløse funksjonen går den ikke mer opp enn til 31mb ned og 10opp. Ruteren har den siste firmware. Lurer på om det er max hastighet via trådløst på denne ruteren eller har jeg noen innstillinger satt opp feil? På forhånd takk for hjelpen. Endret 17. juli 2012 av gmoviper Lenke til kommentar
dnaits Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Med wifi så vil hastigheten alltid strupes minst 12,25 % dette gjelder for alle leverandører og router type. Det du evt kan gjøre er og endre wireless channel på webinterfacet til routere. Log in info til Airlink 89300: Default gateway: 192.168.0.1 Default username: admin Default password: 1234 ISP kan sende deg en veiledning for dette Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Er mye som spiller inn på trådløs hastighet. Eks: Selv om routeren støtter 300mbit, støtter nettverkskortene i pcene du kobler til dette? Selv måtte jeg skru av mixed mode på kryptering for å få 300mbit, og kun benytte meg av AES-kryptering. De har sikkert en guide på dette i manualen. Lenke til kommentar
gmoviper Skrevet 17. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2012 Det funket rulleguru. Måtte bare kjøre den på WPA2(AES). Tusen takk Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Med wifi så vil hastigheten alltid strupes minst 12,25 % dette gjelder for alle leverandører og router type. Wifi kan fint levere 100% av internetthastigheten, dersom trådløsnettet er raskt nok. Råder deg til å fjerne bildet i signaturen, siden det bryter med retningslinjene for forumet . Lenke til kommentar
dnaits Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Med wifi så vil hastigheten alltid strupes minst 12,25 % dette gjelder for alle leverandører og router type. Wifi kan fint levere 100% av internetthastigheten, dersom trådløsnettet er raskt nok. Råder deg til å fjerne bildet i signaturen, siden det bryter med retningslinjene for forumet . Råder deg forsatt til og øke wireless channel på webinterfacet. Om du skal spille og streame så er det anbefalt. Under hvilken retningslinjer? Det er ikke fra støtende eller rasistisk, ingen copyrights heller.. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Du er helt ny her, så ta imot tips fra brukere som har litt mer erfaring med forumet. Retningslinjer ang. signatur: http://wiki.diskusjon.no/index.php/Signatur Lenke til kommentar
dnaits Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Klarer du ikke og besvare spørsmålet utenom og leke moderator? :-D Lenke til kommentar
dnaits Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Igjen, det står ingenting om den type bilde, størrelse, koding eller kvaliteten jeg hadde. - Tror du gikk på en smell der..... Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 dnaits, visst kundebehandlerne hos telio har samme "kunnskap" og innstilling som deg. Så skjønner jeg straks mer hvorfor telio ikke er større en de er. Og igjen, hvorfor skal han velge en høyere kanal? 1 Lenke til kommentar
dnaits Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 (endret) Er forresten ikke kundebehandler, gjør litt mere avanserte oppgaver enn det.. Vet du ikke hva en endring på channels gjør så ikke spør, takk Endret 18. juli 2012 av dnaits Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Jeg vet hva endring av channels gjør, men det er tydelig at du ikke vet det utifra svaret ditt lenger opp her. 1 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Igjen, det står ingenting om den type bilde, størrelse, koding eller kvaliteten jeg hadde. - Tror du gikk på en smell der..... Nei... Signaturer skal ikke inneholde noe ut over ren tekst og BBKode. Nå setter jeg punktum for denne "debatten" fra min side. Bare les reglene for forumet og prøv å følg de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå