Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Røyking offentlig

Anbefalte innlegg

Satt og ventet på bussen i et busskur newly. Så kommer det ei dame og setter seg ned vedsidenav meg og begynner å røyke. Jeg har astma, og på så kloss hold kan det utløse kjipe reaksjoner. Spurte pent om hun kunne gå ut av busskuret mens hun røyka, siden jeg syntes det var ukomfortabelt. Men da ble jeg verbalt overhøvlet fordi jeg la meg oppi hennes valg og var preget av statens storebrormentalit osv.

Dessuten var det for varmt å stå i sola for henne. Endte med at jeg gikk ut av skuret.

Hvor går egentlig grensen for hvor man kan si ifra? Ble plutselig usikker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du spurte pent og høflig, selvfølgelig burde du fått en høflig reaksjon tilbake, ikke utskjelling.

Hun hadde nok en grusomt dårlig dag, ikke tenk at alle reagerer sånn. Hun rakk vel heller ikke å få med seg at det var pga at du kunne bli dårlig, og ikke fordi du brydde deg personlig om hva hun gjorde.

Uansett, ta vare på helsa di, og fortsett sånn! :)

Lenke til kommentar

Jeg er også astmatiker. Hvis folk allerede står eller sitter et sted og røyker når jeg kommer, går jeg ikke bort til dem, men når du allerede sitter der, så er det passe frekt og sette seg ned ved siden av deg og røyke. Det er ikke bare astmatikere som opplever ubehag og helserisiko på grunn av det. Jeg får lyst til å stumpe sigaretten i panna på vedkommende hver gang noen gjør det.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Røyker ikke så mye nå lenger, men det hender at jeg tar meg en i ny og ne. Hadde aldri falt meg inn å gå inn i bussskuret hvis jeg skulle røyke. Det mange røykere ikke forstår er at de stinker for de som ikke røyker og de mangler rett og slett folkeskikk.

Lenke til kommentar

Jeg hverken røyker eller er astmatiker.

Jeg synes hun har all rett til å komme der å røyke så mye hun vil.

Hun kunne absolutt vært grei å gått ut, og burde vell også vært høflig tilbake.

Personlig jeg ville nok bare gått ut av skuret selv i stedet for å lage en situasjon utav det.

Endret av HadHa
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syns det var skikkelig ''douchbag move'' av henne å være såpass frekk. Det er mennesker som henne som gjør at resten som røyker får ett dårlig rykte! Når jeg røyket røyk før og satt i ett skur så pleide jeg å tenne en med god samvittighet hvis jeg var alene eller med andre som røyket, ellers satt jeg å så på de andre bare for å se om det var OK. Det er veldig mange som ikke sier noe som helst, men bitcher om det senere på internett.. Vær så snill TS, ikke bli skremt av en ekkel kjerring som tror at verden går rundt henne, det er veldig kjekt å få høre sånt hvis man røyker!

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...