Dinasol Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 (endret) Sitter nå og skriver via min manns PC, fordi jeg har hatt virusinfeksjon på min egen pc (Smart Check Data Recovery) Har brukt adskillige timer og fått svidd av ganske mange hjerneceller i forsøket på å bli kvitt dette svineriet! Har F- Secure Internet Security 2011 installert på maskinen, men det oppdaget ikke noe mistenkelig. Brukte også Housecall, men heller ikke de oppdaget noe, så derfor lastet jeg ned Malwarebytes, oppdaterte og scannet og de fant 1 objekt som ble slettet. Lastet også ned PC Tools, oppdaterte og de fant flere spionprogrammer, ett høyrisikovirus (Adware.IEPlugin) og Trojan FakeAV!rem., som nå er slettet. Jeg stoler ikke lenger på F Secure og abonnementet utløper snart, så jeg avinstallerte programmet (via legg til/ fjern programmer, og valgte fjerne alle elementer, eller hva det nå heter ).Men det var tydeligvis ikke vekke likevel. PC Tools ville deaktivere sanntidsscanningen hos F Secure og da jeg svarte ja på det, begynte maskinen å restarte seg selv igjen og igjen. En "blue-screen" melding kom opp med beskjed om at jeg måtte avinstallere de to programmene, og en stop kode : 0x000000C2 (0x0000004 0, 0x00000000, 0x80000000, 0x00000000) Om det var viruset eller en konflikt mellom F Secure og PC Tools som forårsaket det hele vet jeg ikke, men Malwarebytes og PC Tools er nå avinstallert og jeg har greid å starte maskinen igjen. Etterpå kom denne meldingen opp på skjermen: F Secure DLL Hosting Plugin har et problem og må lukkes Deler av F Secure virker tydeligvis fortsatt, til torss for at det var deaktivert, for da jeg gikk på nett, kom det stadig varsler om at diverse program prøvde å koble seg til eller hadde endret seg siden sist de ble brukt. Det rare er at selv om jeg har brukt programmet i flere år, har det aldri dukket opp slike varsler før.... De programmene som prøvde å koble seg til var - Genuine Host Process for Win32 Server - ImpishUnions2009 - Java et eller annet. De to første ble blokkert, men det siste ble tillatt, fordi jeg trodde det var en Java-oppdatering. Det var det tydeligvis ikke, for nå ble all nettilgang blokkert. Greide til slutt via "Start med siste konfig. som virket" å komme meg på nett igjen og brukte Microsofts kundeservice virusscanning. De fant og slettet dette (det som utga seg for å være en oppdatering?!) : Java/CVE-2012-1723F Hvis jeg skal kunne laste ned Malwarebytes og følge prosedyren beskrevet videre i en annen link her, må jeg jo kunne deaktivere alle virusprogram først, og det går ikke med F Secure..Selv om jeg velger deaktiver, fortsetter det å bry seg med alt. Ifølge deres kundestøtte, skal det avinstalleres via legg til/ fjern program osv, men det er jo det jeg har gjort! Kan jeg evt. bruke Revo Uninstaller, uten at det gjør skade på noe? Takknemlig for svar !.(leser evt. epost via en annen PC) Endret 17. juli 2012 av Dinasol Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 http://www.softpedia.com/get/Tweak/Uninstallers/F-Secure-Uninstallation-Tool.shtml Lenke til kommentar
SuperGoo Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Det er ett mallware program under cover av anti virus Her er en video av hvordan fjerne dritten. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Når du har fått fjernet all dritten burde du laste ned security essentials og Superantispyware. Lenke til kommentar
Dinasol Skrevet 17. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2012 Takker for svar! Kim Spartacus: Problemet med det avinstallasjonverktøyet du linket til, er at det visstnok kun gjelder for 2005, 2006 og 2007-versjonene. Jeg har Internet Security 2011, så jeg vet ikke om jeg kan bruke det?!?. Lenke til kommentar
Dinasol Skrevet 17. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2012 Jeg fant noe hos F Secure support, den engelske versjonen: Manual uninstallation Removing products after an unsuccessful installation may require manual interaction. To manually remove the software completely: Stop F-Secure services. Remove the following registry keys: # HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Data Fellows # HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\BackWeb (if present) # HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\F-Secure [*] Restart the computer. [*] After the restart, delete the F-Secure installation folder. [*] Reinstall the product (if desired). Kan jeg gjøre noe galt ved å gjøre dette? Hvis jeg skal bruke et avinstallasjonsverktøy de har, kan jeg visst slette andre ting også (hvis programmet er installert c\:, c\:windowsmappen eller c\:program filer..... Jeg husker ikke i farta hvor jeg installerte det, om det var på c eller d disken. Lenke til kommentar
Akinakes Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Ettersom du fortsatt har kontroll ville jeg ha tatt ekstern backup, formatert harddisken og installert alt på nytt. Når du har installert ordentlige antivirusprogrammer kan du skanne backupfilene dine og du vil forhåpentligvis være trygg. Du har ingen garanti for at du har fått fjernet alt selv om antivirusprogrammene ikke finner noe. Dessuten er sjansen stor for at viruset har skadet systemet ditt, enten ved at rester av viruset gjør systemet tregere eller ved at viruset har åpnet/laget sikkerhetshull i systemet. Lenke til kommentar
Dinasol Skrevet 17. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2012 (endret) Jeg kunne selvsagt ha gjort det, men hvis virusprogrammene ikke oppdager viruset nå, hvilken garanti har jeg for at de finner det på det eksterne mediet de blir overført til? Jeg vil nødig ta alt det arbeidet, for så å få hele svineriet inn igjen på nytt. Har ikke prøvd å kopiere noe over etter infeksjonen, og vet heller ikke om det går. Før all virusscanning ble foretatt, var både programmer og alle mapper i mine dokumenter usynlige, men nå er mappene og filene "delvis" synlige (jeg huket av for vis skjulte mapper og filer). Utseendet på mapper og filer har på en måte endret seg, de er liksom bleke i fargen. Men når jeg klikker på de, åpner de seg, Programmene er ikke synlig på skrivebordet, eller når jeg klikker på programmer i startmenyen, men jeg ser de når jeg klikker start, utforsk osv. Hvis jeg derimot går i sikkermodus, ser jeg alle programmene på skrivebordet, men dokumentene er vel ikke synlige der. Endret 17. juli 2012 av Dinasol Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå