Gå til innhold

amd=pc2700 raskere enn pc3200

IntelAmdAti

Anbefalte innlegg

de fleste amd barton cpu'er opererer med ddr333/pc2700 fsb, til disse cpu'ene vil minne brikker på pc2700 gi maskinen mere ytelse enn raskere minne på pc3200 og oppover..

jeg skriver dette fordi jeg ser masse folk på hjelp, jeg skal ha ny pc delen av forumet foreslår pc3200 minne på amd cpuer..

amd cpu'er tjener på lav latency, intel cpuer med 800mhz bus tjener på høy klokkefrekvens..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja pc2700 med cl2 bedre enn 3200 med cs2.5 for amd.

De fleste ser blindt på cl men glemmer at selv om det står for eksempel cl 2.5 på en 3200 brikke så kan den fett funke på cl2 på 2700 hastighet.

Men de fleste barton cpu`er funker fett på 200fsb altså bedre å kjøpe pc3200 eller 3500 hvis du skal overklokke.

Man trenger ikke å overklokke enn gang skru ned multiplier kjør opp fsb til 200 og få samme frekvens da utnytter du cpu fult ut.

Lenke til kommentar
ja pc2700 med cl2 bedre enn 3200 med cs2.5 for amd.

De fleste ser blindt på cl men glemmer at selv om det står for eksempel cl 2.5 på en 3200 brikke så kan den fett funke på cl2 på 2700 hastighet.

Men de fleste barton cpu`er funker fett på 200fsb altså bedre å kjøpe pc3200 eller 3500 hvis du skal overklokke.

Man trenger ikke å overklokke enn gang skru ned multiplier kjør opp fsb til 200 og få samme frekvens da utnytter du cpu fult ut.

ja, men det er greit å opplyse om dette istedenfor å klaske på pc3200 minne på ett amd system, når de setter opp pc for noen nye på forumet er det fordi de ikke klarer det selv, og da er det lite trolig de skal drive med overklokking.

Lenke til kommentar

DDR400 er greit hvis man senere finner ut at man skal oppgradere, eller bare får lyst til å skru opp fsb'n. På Amd i motsetning til Intel som Danny opplyser kan man velge mp.

Prisforskjellen mellom Twinmos DDR333 og Twinmos DDR400 m/Winbond er ikke akkurat mye, så m.m. det er ett stramt budsjett anbefaler jeg DDR400.

Hvis du er uenig hva er f.eks. vitsen med å anbefale Abit NF7-S V2.0 eller Asus A7N8X rev2.0 til en XP2500+ som bare har 166MHz buss?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...