Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Defekt skjermkort?

Anbefalte innlegg

Hallo!

Da har jeg gjennomført en oppdatering på dataen min, og den er nesten optimalisert. Det eneste problemet mitt er skjermkortet. Det gamle skjermkortet mitt fungerte ikke, og ga ikke signal til skjermen (skjermen ga inntrykk av å være i standby-modus). Jeg testet derfor et enda gamlere skjermkort som jeg hadde gjemt vekk, og da fungerte det.

Jeg bestilte derfor et nytt skjermkort, men dette har akkurat samme problemet. Når jeg plugger det i og starter maskinen, så gir skjermen inntrykk av å være i standby. Hvis jeg plugger ut DVI-kontakten, så står det bare "No Signal". Forskjellen her er at viftene går, og skjermkortet lyser grønt (Lyser rødt hvis 6-pinen ikke er koblet i). Bruker derfor nå det gamle skjermkortet som jeg hadde liggende. Nekter å tro at både det forrige skjermkortet mitt og det jeg nettopp har fått skal være defekte. Det må være en annen underliggende årsak.

Hva kan problemet være? Begynner å bli rimelig rådvill, så takk på forhånd for all hjelp.

Endret av Rgr00n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med at den har det siden jeg bare trenger å plugge kontakten inn i det gamle skjermkortet for at det skal fungere.

Når skjermen er koblet inn i de 2 nyere skjermkortene, så går skjermen inn i en slags standby modus, lik den som kommer når du ikke er borti musa eller tastaturet på 2 timer. Går heller ikke an å skifte skjerm-innstillinger når det er slik. På-lyset på skjermen blinker bare.

Lenke til kommentar

Resett bios ved å flytte jumper, dette står i hovedkort manualen.

Jeg hadde ikke en jumper for hånd, og det var ikke en der fra før. Jeg kortsluttet med en mynt, men jeg får fortsatt ikke bilde med det nye skjermkortet mitt. Det surrer og går, og lyser grønt. Fortsatt det gamleste som fungerer.

Noen annen idé?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...