nysgjerrigper123 Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Hallo, er en gutt som skal starte på mitt siste år på idrettslinja. Det jeg lurer på er om hvis jeg får meg en jobb i Nortura, vil jeg da etter 5 år kunne gå opp til fagprøve å skaffe meg fagbrev? Lenke til kommentar
Valkyrex Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Det kommer helt ann på hva du skal jobbe med hos Nortura. Det må være en jobb som gir deg rett til å ta et viss fagbrev. Det funker dårlig å være vaktmester for å så prøve å ta fagbrev som mekaniker. Men siden du går idrettslinja, vil du ikke da sitte igjen med studiekompetanse? Det finnes mange fagskoler og lignende du kan gå da, evt også høgskoler. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 Man kan ta fagbrev i de fleste fagyrker med så mange års praksis, men det krever at du jobber fulltid alle årene og kun med det aktuelle faget. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 Jeg regner med at det gjelder slakter som du har skrevet om tidligere? Da må du nok jobbe der fulltid i fem år. Du må nok i tillegg gå opp til en tverfaglig eksamen før du i det hele tatt kan gå opp til fagprøve etter fem år. Lenke til kommentar
nysgjerrigper123 Skrevet 19. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2012 Er snakk om industriell matproduksjon:) "Med lærekontrakt etter bestått indrettslinje vil du trenge 3.5 års læretid, samtidig som du er innom oss og tar programfag annenhver fredag" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå