Djurace Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Eg har problem med at min eksterne harddisk ikkje kjem opp på min datamaskin. Harddisken er en Western digital 500GB. Drivarar er oppdatert, men harddisken dukkar opp som en USB- enhet som eg ikkje får opna.. Nokon som veit ka som må gjerast? takker for svar Lenke til kommentar
3R4 Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Dette må du sannsynligvis fikse i "Disk Management" hvis du bruker en Windows-maskin. Direkte fra microsoft: "Logg på som administrator eller som et medlem av Administratorer-gruppen. Klikk Start, klikk Kjør, skriv inn compmgmt.msc, og klikk deretter OK. Klikk Diskbehandling i konsolltreet. Vinduet Diskbehandling vises. Diskene og volumene vises i en grafisk visning og en listevisning. Hvis du vil tilpasse hvordan du viser diskene og volumene i den øvre og nedre ruten i vinduet, velger du Topp eller Bunn på Vis-menyen, og deretter klikker du visningen du vil bruke." Da kan du finne disken, og formatere den til rett format. Merk at dette sletter dataen som er på disken. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Hva skjer når du klikker på den, ingenting eller får du opp spørsmål om du vil formatere enheten? Har du sett i disk management hva som står der? Regner med du kjører Windows av en nyere variant slik som 90% av alle privatbrukere: Gå til kjør: compmgmt.msc [enter] Står disken som aktiv under storage > disk management? Lenke til kommentar
Djurace Skrevet 17. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2012 okay men det er ikkje mulig uten å slette dataene på harddisken? Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Må du bare aktivere disken så sletter du ikke noe, men får du ikke lest den i det hele tatt, så må det nok gjøres noe som f.eks formatering. Hvis det er veldig viktige ting du har på den kan du f.eks kontakte IBAS. Jeg personlig har hentet ut data med et program som heter ntfsrecovery vellykket, men tok tid og man får ikke ut alt. Flere grunnet til disker begynner slik som det der: 1) "Hikke", f.eks bare ikke markert som aktiv lenger. 2) Korrupt filsystem, løses med formatering. 3) Kaputt disk , holder enten på å feile eller er allerede vandret heden. Kan prøve å sjekke S.M.A.R.T statusen til den for å sjekke om hva stand den er i (google) Lenke til kommentar
Djurace Skrevet 17. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2012 når eg er innpå diskbehandling står det følgnande: 'volumet kan ikke formateres fordi det er frakoblet. prøv å koble til volumet ved å tilordne en stasjonbokstav eller bane til volumet først.' det gjorde eg men det virka fortsatt ikkje. eg har også markert den som aktiv Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Hørtes ikke så veldig lovende ut, kan du gi den stasjonsbokstav manuelt? Lenke til kommentar
Djurace Skrevet 17. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2012 Fekk det til! endra navnet på fharddisken frå F: til G: takk for hjelpa! Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 (endret) Stilig, gratulerer Endret 17. juli 2012 av AllFather Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå