Gå til innhold

Problemer med lyden på HK anlegg. Sjekk svar fra support!

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er har et enkelt hjemmekinoanlegg fra LG (HX966TZN) som jeg er ganske så fornøyd med. Problemet er bare at lyden forsvinner noen ganger i TV-sendinger når det klippes. Altså, lyder kan forsvinne mellom to klippinger i en TV-reklame eller en nyhetssending. Dette er veldig irriterende og skjer altfor ofte. Lyden forsvinner i ca. 1-2 sekunder. TV'en er koblet til HK med optisk kabel.

Jeg fikk etterhvert kontakt med LG support som kunne forklare meg følgende:

"Når det gjelder problemet med at lyden kutter i f.eks nyhetssendinger og

reklamer er at når det kommer ett nytt lydformat på hjemmekinoen må den gå over til det nye lydformatet som kan medføre ett kutt i lyden på 1-2 sekunder og det er beklageligvis ikke noe å gjøre med dette. Det er ikke noen feil på produktene."

Da er mitt spørsmål. Er dette vanlig? Skal jeg finne meg i dette? Opplever man dette på andre hjemmekinoanlegg?

Håper det finnes noen der ute som har kjennskap til dette og som kan gi meg et godt svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hei, trådstarter.

Ja, dette skal du finne deg i, for dette er helt normalt.

Jeg kan til og med merke når jeg går fra Stereo til DTS med en av mine litt dyrere Pioneer recievere som er myntet på de som er godt over middels interessert i lyd. Det er dog kun ca 0,5 sekunders avbrudd på denne.

Men jeg merker aldri noe på TV sendinger, for der er det bare Stereo uansett.

Så hvilke formater som eventuelt driver og skifter der er jeg usikker på.

Men jeg merker hvertfall avbrudd når recieverne mine går fra Stereo til DTS automatisk når jeg setter på en film feks. Men igjen, så er det ingenting slik på TV-sendinger. Mulig det er forskjell på formatene lyden kommer i hos de forskjellige TV-leverandørene?

Jeg har Canal Digital med HD PVR dekoder og HDMI kabel fra denne og inn i reciever, som går videre opp til TV.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...