AnonymDiskusjon Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Har innsett det selv i det siste at jeg faktisk er spillavhengig. Dette er da et MMORPG-spill, som jeg har sitti og spilt non-stop i 2 uker helt siden fellesferien starta, untatt i helgene, for da har det vært fest. Sammenhengende så har jeg spilt det i flere år. Har hatt fast jobb siden starten av året, komme seg opp om morgenen går greit bare alarmen ringer, så det er ikke SÅ ille, men det er ille nok for jeg syns det er et problem. Har fått høre at det å innse det selv, at man er spillavhengig er det første skrittet man tar. Min request egentlig, er å vite om det er noen rundt her inne på forumet som har vært i samma båt som meg, jeg vil da ha alle tips jeg kan få for å venne meg av spillinga. Gjerne noen psykiske øvelser eller hva som helst, spytt ut..! Aner ikke om dette er den riktige seksjonen av forumet for denne typen tråder, men YOLO ftw. Anonym poster: 3b4317bd3e6244a1e30ca5d83ac024b0 Anonym poster: 3b4317bd3e6244a1e30ca5d83ac024b0 Anonym poster: 3b4317bd3e6244a1e30ca5d83ac024b0 Lenke til kommentar
NiJoh Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Jeg er spilleavhengig selv, men i 2010 gikk det helt jævlig. La på meg 10kg og var lubben, siden slutten av 2011 og fram til mai 2011 gikk jeg ned 15kg. Spilleavhengigheten i seg selv er ikke så farlig, men det er den fysiske formen som kan være veldig farlig for deg. Lenke til kommentar
privinius Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Husker for noen år siden, WoW Vanilla, så var jeg temmelig hektet. Gamet vel 12 timer hver dag, forberedte meg til Molten Core, skaffe potions og lignende, også ble det en god del timer i raidet ofc. Dette varte en hel sommerferie, husker jeg. Det eneste som jeg mener hjelper er å "skjerpe" seg, legg fra deg pcen og gjør noe mer produktivt. rening er jo helt konge for spillabstinenser! Å levle opp kroppen i real-life er mye bedre. Lenke til kommentar
Pixma Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Spilleavhengigheten i seg selv er ikke så farlig (...) Kjøper ikke den. Det kan gå ut over familie, venner, studier og jobb - det mange lever av og for. Til trådstarter: Å innse det er absolutt det første steget. Medisinsk er det ikke mye som skiller MMORPG fra klassiske pengespill, og behandling er dermed tilnærmet identisk. Det er derfor vanskelig å gi deg bedre råd enn de som finnes i denne selvhjelpsguiden, utarbeidet av Sykehuset Innlandet HF: http://www.rus-ost.n...uide%202011.pdf. Ellers har man Hjelpelinjen, som er gratis, med ganske så greie åpningstider (hver dag, fra kl. 9 til 21): 800 800 40. Mer om disser her: http://www.hjelpelinjen.no/. Lykke til! Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Det er ikke noe hokuspokus dette her. Du må bare disiplinere deg selv og du vet selv best hva som må til. Selv pleide jeg å kaste bort mye tid på nettet, så jeg lagde en regel om at jeg ikke kunne gå på datamaskinen før et visst tidspunkt på kvelden, slik at jeg fikk gjort andre ting. På samme måte kan du sette opp bestemte tidspunkt for når du kan spille, men hvis du er så avhengig at du ikke klarer å være i nærheten av et MMO uten å knekke, så kan det eneste som virker være å gå cold turkey og bare kvitte deg med spillene ved å gi dem bort, kaste dem eller ødelegge dem, slik at du rett og slett ikke kan spille dem. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå