Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tilbakeholden på fest

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har slitt med depresjon og angst i ca 2 år. Jeg har det bedre nå men sliter fortsatt med negativ tankegang, likegyldig og apatisk oppførsel.

For noen uker siden var jeg på fest og der møtte jeg jenta jeg er keen på. Hun sa hei og smilte, og vi konverserte. Alt ble oppfattet som positivt.

Jeg og noen andre gikk ut for å ta en røyk, inkl hun (Hun røykte ikke). Hun spurte om jeg røykte til vanlig og jeg svarte at det bare var festrøyking. Hun sa hun var skuffet over at jeg røykte (Ikke på en veldig seriøs måte). Jeg analyserer omtrent alt som blir sagt og skjønte at dette var et tegn på at hun bryr seg og at hun er interessert i meg.

Vi sto og pratet om tykt og tynt, også spurte hun hvorfor jeg var så sur. Jeg svarte at jeg ikke var det også sa hun okei. Etter dette mistet hun litt interessen og gikk bort til andre gutter og konverserte. Jeg brydde meg ikke stort, hun er en veldig sosial og utadvendt jente.

Etter dette begynte hun å rote med gutt nr.1 og etter på gutt nr.2... Jeg tror ikke det førte til noe annet men skjønte ikke helt hva hun holdt på med. Alt kroppspråket hennes tyder på at hun er interessert i meg.(Hun stirrer på meg, tar seg i håret når hun snakker med meg osv osv) Jeg er typen som er veldig forsiktig når det gjelder jenter, for å kline på fest må jeg være godt over 1 i promille.

Festen var godt i gang og tok noen flere øl. Jenta ble mer brisen og rota med gutt nr.1. Så satt hun seg inne på et rom og jeg ble med. Vi snakket og jeg spanderte en øl på henne. Etter dette ble hun borte i en time, for og så komme tilbake til stuen, der alle folka var. Så sa hun at hun hadde lovet å møte noen og at hun måtte gå.

I ettertid har jeg spurt henne hvorfor hun spurte meg om jeg var sur på festen. Hun sa at det var fordi jeg ikke snakket mye, hvertfall ikke med henne. Jeg forklarer det er pga sosial angst. Og at jeg er litt likegyldig når jeg konverserer med andre.

Jeg har ganske tomt kroppspråk (er veldig bevisst på sånt)

Er det jeg som må endre tankegang her eller er hun bare løs? Hun som roter med flere gutter på en kveld.

Rotet hun med flere gutter pga jeg var tilbakeholden?

Og jeg tør ikke å ta neste skritt fordi jeg er livredd for å ødelegge vennskapet vårt. WTF should I do?

Må jeg være generellt mer glad, smile og være utadvendt? Er så lei av å bli oppfattet som "hard to get" og overlegen bare pga sosial angst. Jeg skjønner jo at jeg ikke kan sitte i sofaen og drikke øl på fest. Jeg er aktiv på fest og danser med alle, snakker med alle og prøver å bli kjent med nye folk. (Dette er selvfølgelig etter inntak av alkohol)

Håper dette innlegget ikke ble for rotete. Ser jeg har byttet mellom presens og preterium.. Jaja.

Anonym poster: 8f7fc781b66fdd07d222838c0a6ea036

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jeg spørre hva du finner så attraktivt med en løs jente? Hadde du kanskje et ønske om å være gutt nr.3? Finn deg heller et fornuftig kvinnemenneske som liker deg for den du er, og som ikke horer rundt med mange forskjellige gutter på samme kveld bare fordi du valgte å være mer "beskjeden".

• Liker 7
Lenke til kommentar

Syns dere er litt strenge her nå :D Hvis man er singel er det lov å rote. Og hun var tydeligvis interessert i deg, kanskje hun ble litt avvisende fordi du virket sur. Og la du merke til om hun eller gutten(e) tok initiativ når de begynte å rote? Kanskje viktig å observere. Hvis ei fin jente hopper på fanget og kliner med meg (er singel) sier jeg ikke nei takk. Iallefall hvis jeg ikke kjenner henne, for da vet jeg ikke om hun er løs eller ikke. Hadde vært noe annet hvis det var "bygdas hore".

Bare stå på, godt tegn at du får mindre sosial angst. Høres ut som du klarer deg bra!

Lenke til kommentar

På fest er det ikke noe farlig å være litt frempå,er jo bare å skylde på alkoholen. :omg:

Hvis en jente setter seg på fanget mitt på en fest,ja da tafser jeg litt(hvis du er en pen dame som setter seg ned på den måten,ja da må jeg jo få kjenne litt :wee: ),og så kan man jo huske på at kroppskontakt generelt er en bra ting(men det må være naturlig,her tror jeg mange sliter litt med at det blir for kleint).

Har for eks. en kompis som har trent styrkeløft seriøst i mange år,og han bruker det å løfte på kvinnfolk som en icebreaker på fest.

Det funker for ham, eller som han sier selv:

"Nån kvinnfolk smelte som smør når man sleng litt rundt på dem"

Edit: kom på hvordan han sjekke opp hun som ble dama hans i over 1 år for for 5-6 år siden(var på samme fest,og kjente henne og introduserte dem):

Han først ord:

Hei,mitt navn e ....,du ser jo veldig godt trent ut,kan æ få løfte dæ førr å sjekke kor tung du e?

Først så lata han som han ikkje klarte det,deretter heiv han av t skjorta,fleksa litt og løftet henne med en arm rett opp ,slik at hun var rett under taket,og satte henne elegant ned.

Så bare gikk han,uten å si ett ord(ignore taktikk).

Hun ble tydelig imponert,for hun kom til meg og spurte litt ut om han kompisen din.

De ble ett par ganske fort etterhvert.

:green:

Finn en metode som funker for deg,og da må det prøving og feiling til,så er bare å kaste seg ut i øvinga,og ikke drikk deg dritings,for da går det fort galt.

Endret av sykkeliten
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ganske tomt kroppspråk (er veldig bevisst på sånt)

Hvorfor det? Går du inn for å gi et intetsigende og kjedelig bilde av din person? Kan jo hende at folk rett og slett oppfatter deg som energiløs og kjedelig istedenfor mystisk og sexy som man gjerne har lest i en datingbok eller to.

Er det jeg som må endre tankegang her eller er hun bare løs? Hun som roter med flere gutter på en kveld.

Rotet hun med flere gutter pga jeg var tilbakeholden?

Du må endre tankegang på den måten at du må få et litt mindre narsissistisk syn på verden. Med det mener jeg at du kanskje bør analysere enhver bevegelse og atferd litt mindre i forhold til deg som person. Det virker som om du antar at hennes oppførsel hadde noe med deg og gjøre. Det er to måter en slik antakelse kan slå ut; enten synes du det er kult og spennende at hun oppfører seg på en spesifikk måte bare pga noe du sa/gjorde; Eller så fortsetter du med å bombardere deg selv med negative tanker som feks "Jeg er så ubrukelig, hun synes jeg er så fjern at hun mistet interessen og gikk og rotet med andre" eller lignende.

Begge deler er narsissistisk og selvsentrert fordi du tar en rekke med hendelser og konstruerer sammenhengen i dem til å være basert på deg.

Det er mer sannsynlig at hun tilbrakte tid med deg for å prate om hvorfor du var sur/dårlig humør/tankefull enn fordi hun ville ha deg. Hvorfor er det mer sannsynlig? Fordi dere er venner, og muligens også litt fordi hun faktisk spurte deg om akkurat det. Jenter er sosiale dyr, mer enn oss mannfolk, og derfor er det litt mer sannsynlig at de bryr seg om den som skiller seg ut i rommet. Basert på dine egne utsagn om at du er bevisst intetsigende og tom i kroppsspråket og sliter med depressive tanker, så er jeg rimelig sikker på at du skiller deg godt ut på en fest, spesielt i de øyeblikkene du roer deg ned for å tenke.

Hun spurte deg rett ut om hva hun tenkte på, men du avfeide henne. Så, som de aller fleste gjør rundt festbremser, snudde hun seg fordi hun ikke ville lage en dramakveld ut av en artig kveld.

Du opplevde nok bare det som er sannsynlig; at noen med sterke sosiale antenner viste bekymring for ditt triste kroppsspråk.

Ironisk nok kan det godt hende da at det faktisk var pga deg hun gikk og rotet med disse guttene, men ikke for den grunnen du tror. Mest sannsynlig fordi hun ville ha det gøy og glemme drama. Enkelt og greit.

Det er også grunnen til at hun sa at hun måtte gå når dere pratet på rommet. For mye drama.

Og jeg tør ikke å ta neste skritt fordi jeg er livredd for å ødelegge vennskapet vårt. WTF should I do?

Må jeg være generellt mer glad, smile og være utadvendt? Er så lei av å bli oppfattet som "hard to get" og overlegen bare pga sosial angst. Jeg skjønner jo at jeg ikke kan sitte i sofaen og drikke øl på fest. Jeg er aktiv på fest og danser med alle, snakker med alle og prøver å bli kjent med nye folk. (Dette er selvfølgelig etter inntak av alkohol)

Her er en regel; Gutter vil ikke være med jenter med mindre man har en eller annen interesse for dem. Alle gutter (vel, gutte-gutter, ikke jente-gutter) finner jenter jålete, knisete, kjedelig og uinteressante som venner man bare henger med. Så, dermed er det ikke vennskapet deres du ikke vil ødelegge. Du vil bare ikke ødelegge sjansene dine helt ved å sørge for at hun tar avstand fra deg.

(Jajaja dere jente-gutter, det finnes alltid unntak. Enough.)

Hvis du er fornøyd med å luske rundt hjørnet og smugkikke på henne, så for all del, gjør som du har gjort til nå. Det eneste du kan være sikker på er at du vil få det samme resultatet du har fått til nå...

Angående hvordan du "bør" være, vil jeg bare si at du bør bare være deg selv. Én ting er sikkert; du finnes ikke i nærheten av å være deg selv hvis du går rundt og er bevisst på hvordan kroppsspråket ditt ser ut og hvordan andre oppfatter/kan oppfatte deg. Du virker ikke "hard to get", du virker forferdelig selvsentrert. Og akkurat det er ikke noe godt sjekketriks...

Lenke til kommentar

Tråden har sporet litt av.. Bør jeg rett og slett være enda mer pågående når det gjelder kvinnfolk? Fysisk kontakt og sånn? :p Blir lett friendzona om ikke. Anonym poster: 8f7fc781b66fdd07d222838c0a6ea036

Kjør på. I beste fall blir du gutt nr. 1, eller gutt nr. 2, før hun går over til nr. 3 og nr.4. Lekkert!

Lenke til kommentar

Tråden har sporet litt av.. Bør jeg rett og slett være enda mer pågående når det gjelder kvinnfolk? Fysisk kontakt og sånn? :p Blir lett friendzona om ikke. Anonym poster: 8f7fc781b66fdd07d222838c0a6ea036

Du skal være bra kjekk om ei jente kaster seg over deg når du er tilbakeholden på fest, så selvfølgelig må du være mer pågående. Men ærlig talt aner jeg ikke hva du ser i en jente som hiver seg over flere gutter i løpet av én kveld, så klager du over at du ikke vil miste vennskapet? Hvilket vennskap? Er det å forstå at dere ble gode venner etter at hun spurte hvorfor du var sur, og at dere har hatt litt kontakt i ettertid?

Lenke til kommentar

Hei. Jeg har slitt med depresjon og angst i ca 2 år. Jeg har det bedre nå men sliter fortsatt med negativ tankegang, likegyldig og apatisk oppførsel.

Anonym poster: 8f7fc781b66fdd07d222838c0a6ea036

Uff, hvordan klarte du å bli kvitt dette? Sliter med det samme selv, og det at jeg tar avstand fra alkohol tror ikke jeg hjelper meg akkurat..

Har faktisk et tilfelle av dette fra en fest jeg var på tidligere i år, jeg er veldig sjeldent på fest, og synes det egentlig bare er patetisk, men her var jeg pga noen jeg måtte være med. Uansett.. Jeg står i ytterkanten av lokalet, og "henger", jeg er veldig tilbakeholden og tror at jeg kan se veldig overlegen(?) ut når jeg står i egne tanker og ser på andre mennesker samtidig. Og iløpet av denne festen opplevde jeg at det var flere jenter som kom bort, men satte seg ned like ved og begynte å gråte, senere har de fortalt at de trodde at jeg var sur på dem, men jeg er bare tilbakeholden og ikke særlig imøtekommende. Dette var jenter som jeg ikke kjenner, og aldri har sett før.. Kan psykolog være noe? Jeg kan forstå hvis dere ikke helt klarer å se problemet i dette her, slik som jeg ser det..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...