D3f4u17 Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Prøv: kdesudo kate /etc/modprobe.d/iwlwifi-disable11n.conf Lenke til kommentar
Gjest medlem-267993 Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Prøv: kdesudo kate /etc/modprobe.d/iwlwifi-disable11n.conf YES!! Nå kan jeg legge tilbake nettverks kabelen i skuffen igjen ! Tusen takk ! Lenke til kommentar
Gjest medlem-267993 Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Hey, noen muligheter for å gjøre sånn at det bare lyser blå? Den internett knappen står å blinker på og av.. Lenke til kommentar
D3f4u17 Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 (endret) Hvis du åpner /etc/modprobe.d/iwlwifi-disable11n.conf igjen, så kan du prøve å legge til «led_mode=1» der. Filen skal altså se slik ut: options iwlwifi 11n_disable=1 led_mode=1 Etter at det er gjort må du laste WLAN-modulen på nytt, enten ved å ta en omstart av maskinen eller ved å kjøre følgende i en terminal: sudo -i modprobe -r iwlwifi && modprobe iwlwifi Når du er ferdig kan du skrive «exit» i terminal-vinduet for å få vanlig brukerrettigheter igjen. Endret 18. juli 2012 av D3f4u17 Lenke til kommentar
Gjest medlem-267993 Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Hvis du åpner /etc/modprobe.d/iwlwifi-disable11n.conf igjen, så kan du prøve å legge til «led_mode=1» der. Filen skal altså se slik ut: options iwlwifi 11n_disable=1 led_mode=1 Etter at det er gjort må du laste WLAN-modulen på nytt, enten ved å ta en omstart av maskinen eller ved å kjøre følgende i en terminal: sudo -i modprobe -r iwlwifi && modprobe iwlwifi Når du er ferdig kan du skrive «exit» i terminal-vinduet for å få vanlig brukerrettigheter igjen. Der ja, nå lyser den bare på! Tusen takk igjen Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 Hvor skal jeg legge den filen? For jeg fikk fant ikke kommando. Min feil, du bruker KDE, jeg bruker Gnome-shell. Jeg er ikke sikker på om KDE fortsatt bruker Kate som default editor. Prøv: gksudo kdesu /etc/modprobe.d/iwlwifi-disable11n.conf evt kdesudo kdesu /etc/modprobe.d/iwlwifi-disable11n.conf Edit: Del, eller andre KDE brukere her, hjelp.... jeg er på tynn is når det gjelder KDE kommandolinje uten "googling" Altså, når man først skal inn i terminalen, hvorfor gå via kate? sudo echo "options iwlwifi 11n_disable=1" > /etc/modprobe.d/iwlwifi-disable.conf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå