Gå til innhold

[Løst] Nettverk problemer på Kubuntu 12.04

Gjest medlem-267993

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-267993

Prøv:

kdesudo kate /etc/modprobe.d/iwlwifi-disable11n.conf

YES!! Nå kan jeg legge tilbake nettverks kabelen i skuffen igjen ! Tusen takk ! :D
Lenke til kommentar
Gjest medlem-267993

Hey, noen muligheter for å gjøre sånn at det bare lyser blå? Den internett knappen står å blinker på og av..

Lenke til kommentar

Hvis du åpner /etc/modprobe.d/iwlwifi-disable11n.conf igjen, så kan du prøve å legge til «led_mode=1» der. Filen skal altså se slik ut:

options iwlwifi 11n_disable=1 led_mode=1

Etter at det er gjort må du laste WLAN-modulen på nytt, enten ved å ta en omstart av maskinen eller ved å kjøre følgende i en terminal:

sudo -i
modprobe -r iwlwifi && modprobe iwlwifi

Når du er ferdig kan du skrive «exit» i terminal-vinduet for å få vanlig brukerrettigheter igjen.

Endret av D3f4u17
Lenke til kommentar
Gjest medlem-267993

Hvis du åpner /etc/modprobe.d/iwlwifi-disable11n.conf igjen, så kan du prøve å legge til «led_mode=1» der. Filen skal altså se slik ut:

options iwlwifi 11n_disable=1 led_mode=1

Etter at det er gjort må du laste WLAN-modulen på nytt, enten ved å ta en omstart av maskinen eller ved å kjøre følgende i en terminal:

sudo -i
modprobe -r iwlwifi && modprobe iwlwifi

Når du er ferdig kan du skrive «exit» i terminal-vinduet for å få vanlig brukerrettigheter igjen.

Der ja, nå lyser den bare på! Tusen takk igjen :D
Lenke til kommentar

Hvor skal jeg legge den filen? For jeg fikk fant ikke kommando.

Min feil, du bruker KDE, jeg bruker Gnome-shell. Jeg er ikke sikker på om KDE fortsatt bruker Kate som default editor. Prøv: gksudo kdesu /etc/modprobe.d/iwlwifi-disable11n.conf

evt

kdesudo kdesu /etc/modprobe.d/iwlwifi-disable11n.conf

Edit:

Del, eller andre KDE brukere her, hjelp.... jeg er på tynn is når det gjelder KDE kommandolinje uten "googling"

Altså, når man først skal inn i terminalen, hvorfor gå via kate?

sudo echo "options iwlwifi 11n_disable=1" > /etc/modprobe.d/iwlwifi-disable.conf

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...