Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen restarter ved oppstart

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en Alienware stasjonær pc her som har fungert helt eksemplarisk frem til igår. Det startet med at jeg satt og spilte GTA IV, så fikk jeg blue screen. Ved oppstart igjen restartet den med engang jeg kom forbi bios, hvor den loader windows. Jeg startet den opp igjen og kjørte i oppstartsreperasjon, når det var gjort fungerte den fint igjen.

Så hadde jeg hatt den gående i ca en time før jeg startet opp GTA igjen, det tok ikke mer enn 5 minutt med spilling før den blue screenet igjen. Ved oppstart igjen så restarta den av seg selv som før ved loading windows. Når den igjen starta opp så skjedde det så og si ingenting. Viftene fungerte fint, men ingen lys i kabinett, mus eller tastatur fungerte og skjermen var svart. Jeg prøvde å restarte flere ganger, men samme skjedde.

Etter det så skrudde jeg av pcen og begynte å se etter feil inni pcen, men der var alt som det skulle. DVD, harddisk og hele pakka. Sjekket alle 4 RAM brikkene. Harddiskene fungerte fint på annen pc. Så jeg startet opp igjen og da våknet den til liv igjen. Men den restarta fortsatt under windows loading. Prøvde systemgjenoppretting men den restarter på samme område der. Så jeg prøvde oppstartsreperasjon igjen og denne gang fikk jeg melding om at den ikke kunne fikse problemet.

Under ene oppstarten så fryste pcen mens den lastet opp windows filer, så jeg måtte restarte selv. Har en anelse om en av disse filene kan ha blitt skadet når jeg gjorde det, og at det er det som er feilen. Så skal prøve å reinstallere windows imorgen. Men jeg tviler på at det er feilen også siden problemene oppstod før dette skjedde.

Er svært usikker på hva som er feilen, så er det noen her som har vært borti det samme?

Takk for hjelp på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...