Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Hybel adresse

Kovnen

Anbefalte innlegg

Har flyttet på studenthybel, og bare lurer på om man skal skrive romnummer (hybelnummeret) på adressen sin, for eksempel hvis du oppgir det til forskjellige nettsteder som skal levere ting hjem til meg?

Skal det bare være vanlig

Navn.

Olsens gate 4

Post sted/nummer

Eller bør det være med Rom nummer etter gate og nummer.

Hvis jeg bor på rom/hybel 108 f.eks.

Navn.

Olsens gate 4, 108

Post sted/nummer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørs litt på postombæringssystemet. Den gang jeg bodde på hybel sto det kun leilighetsnummer på postkassene (H0102 etc), og postbudet hadde eldgamle lister med matchende navn og leiligheter som aldri ble oppdatert. Så jeg skrev leilighetsnummer på adressen min ("Xveien 2, leil. H0403").

Lenke til kommentar

Man bør ha leilighetnummer både i leveringsadressen på nettsider, og ikke minst i den folkeregistrerte post/bostesadressen i Folkeregisteret. Kjip å gå glpp av evt.inkassokrav (derosm man skulle være så uheldig at man glemmer å oppdatereadressen et sted man er kunde.) Leilihetsnummer hører hjemme på en egen linje under navn, men over gateadressen, om det er plass til det der.

Lenke til kommentar

Har akkurat flyttet i en blokk med mange leiligheter. Alle har samme adresse (eks: Gatenavn 54), så tror egentlig det holder med det + navn. På alle postkassene som tilhører Gatenavn 54 står det kun navn.

Endret av whistle
Lenke til kommentar

Men det står det sjeldent på postkassene i hybelhus i diverse studentsamskipnader. Legg ved Hxxxx på adressen din når du skal få sendt ting til deg. Gjør det mye lettere for postmannen og du er mer sikker på at du får det du skal få. Det er også en del av adressen din(er i allefall det for meg hvor jeg bor)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...