Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Er jeg syk eller frisk mentalt? trenger bedømmelse nå

Hexafix

Anbefalte innlegg

For å være helt ærlig virker det som du steiner som faen når du skriver.

hva er "steiner"? jeg skjønte forresten lite av poenget med innlegget ditt ts.

Å steine = å være fjern på pot/hasj.

Den slags synder driver jeg ikke med. Når jeg sier "røyke joint i skogen" så mener jeg "vannpipe med frukt tobakk". Jeg beklager utrykket og at det kunne føre til misforståelse.

Grunnen er at det er mye lettere å si / skrive "joint" også at vi alltid hadde en tradisjon å si "joint" i de gamle venne kretsene mine.

Bullshit called.

Fra din tråd: Jobb i Nederland?

Jeg skulle gjerne ha fått meg en jobb i nederland. Jeg har en liten utdannelse men jeg får ikke brukt det til noe. Men jeg har svært mye erfaring med ufaglært arbeid og jeg er veldig praktisk anlagt.

Jeg er ikke så nøye bare jeg tjener nok penger til husleie, strøm, internett, mat, drikke og hasj.

Jada, jeg nekter ikke for det men vi er i Norge nå. Hasj er kun i Holland. Ingen andre steder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare jeg som ser ganske mange av kjennetegnene på narsissistisk personlighetsforstyrrelse?

Kan du peke på noen av tegnene som får deg til å tro det?

Det er fint om du kan begrunne!

Jeg har ingen tegn som tyder på at jeg lider av narsissistisk personlighetsforsyrrelse. Det er jo en svært bred diagnose. Deler av diagnosen kan sikkert relatere til noen av tegnene som du "ser" men slik er det med alle diagnoser.

Endret av Hexafix
Lenke til kommentar

Magisk tenkning:

http://www.diskusjon...post&p=19471897 Her påstår du at du ikke tror på gud, dermed ikke kristen.

Alikevel velger du å bruke bibelen som kilde i en diskusjon om klima her http://www.diskusjon...post&p=19471779

Også ett generellt inntrykk, avfeier svar på ting du lurer på, som f.eks at hvorfor ingen vil argumentere med deg er din feil. Denne går igjen på flere gjennetegn

Selvberettigelse:

http://www.diskusjon...owtopic=1447360

Trenger jeg si mer? Du forventer at folk engasjerer seg i diskusjoner med deg, selv om emnet er uengasjerende.

Grandiose:

"Da jeg leser godt på ansikts språk og kroppspråk så ser jeg med en gang hvordan folk reagerer når de ser meg og jeg ser forskjell på flere tusen ansiktsutrykk"

Gjennomgående flere steder, spesiellt her: http://www.diskusjon...owtopic=1447315

Krenkelse :

"Jeg er veldig sensitiv og sliter med å være produktiv under noen form for stress så jeg må vekk fra folk eller sitte oppe om natta for å få den dype konsentrasjonen og touchen i fingrene mine. Da jeg er sensitiv så må jeg også holde tankene mine i sjakk og holde på med noe hele tiden. Det er alternativet dersom jeg ikke får uføretrygd. Jeg trives alene eller i selskap med en person så de periodene jeg har hatt kjæreste så synes jeg at det har gått greit."

Primitive forsvarsmekanismer:

Generellt gjennomgående inntrykk

Moral og Etikk:

Prøver å rettferdiggjøre urettmessig trygd fordi du skal hjelpe andre med dine fantastiske evner(som går under Grandiose også).

Er også mange andre generelle inntrykk jeg ikke klarer helt å spesifisere eller komme med konkrete kilder på.

Nå er ikke jeg noen psykolog, men du burde kanskje treffe noen som er det?

Endret av aklla waits for alice
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Kjenner deg ikke, og mye av det her blitt litt for intenst for den sinnstilstanden jeg er i nå. Det eneste jeg klarer å se, eller i hvertfall kjenne igjen av det jeg har hørt om er:

Tvangspreget personlighetsforstyrrelse

Mennesker som fyller kriteriene til tvangspreget personlighetsforstyrrelse preges av overdreven ordenssans, fokus på detaljer på bekostning av helheten, perfeksjonisme og overdreven samvittighetsfullhet. Den som har tvangspreget personlighetsforstyrrelse er egenrådig og har slik ordenssans at det blir pedanteri. Vedkommende er så opptatt av regler, prinsipper og detaljer at hun/han mister de store linjene i det de holder på med. En med tvangspreget personlighet er et pliktmenneske som vanskelig kan slappe av og nyte tilværelsen, vedkommende er kanskje arbeidsnarkoman og jobber ofte ut fra en indre tvang, gjerne med rutinearbeid. Andre kan oppfatte disse personene som rigide, stae og vanskelige å samarbeide med.

Jeg vet ikke.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

For å være helt ærlig virker det som du steiner som faen når du skriver.

hva er "steiner"? jeg skjønte forresten lite av poenget med innlegget ditt ts.

Å steine = å være fjern på pot/hasj.

Den slags synder driver jeg ikke med. Når jeg sier "røyke joint i skogen" så mener jeg "vannpipe med frukt tobakk". Jeg beklager utrykket og at det kunne føre til misforståelse.

Grunnen er at det er mye lettere å si / skrive "joint" også at vi alltid hadde en tradisjon å si "joint" i de gamle venne kretsene mine.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1451334&view=findpost&p=19536404

Jeg liker også å røyke cannabis, ikke noe mer enn det. Heller ikke alkohol. Kun cannabis.

Går ganske tydelig frem at dette er i Norge også...

Hele innlegget:

Det er slik at jeg må komme meg vekk fra plassen jeg bor på. Da er jeg ute 2-3 dager til en uke om gangen og ofte uten sted å være. Da kunne jeg ha lagt meg inn på hotell men siden jeg er fleksibel så er ikke det noe som er nødvendig om det ikke er mitt på vintern og iskaldt. Jeg liker friluftsliv og når jeg bor langt i fra byen så er det godt å reise inn til større byer. Så jeg kombinerer bytur med friluftsliv og lever som en sigøyner på mange måter når jeg ute. Jeg liker også å røyke cannabis, ikke noe mer enn det. Heller ikke alkohol. Kun cannabis.

Da må jeg også gå lange turer for å finne passende steder å røyke på fordi jeg liker ikke å røyke foran folk som ikke gjør det selv og jeg liker å vise respekt. Om natta så er det fint å sitte i parker som er avsides hvor det aldri er folk om natta. Da sitter jeg der og slapper av, tenker over tanker som jeg ikke har tenkt før, hører på musikk, røyker og koser meg og tar alt med fred og ro.

Dersom jeg trenger toalett så går jeg på et hotell for å få tilgang til dette. Så dersom man er forsiktig og ikke går på feil steder og ikke synes eller legger spor etter seg så skal det mye til for å bli tatt. På dagen når folk går forbi meg så får jeg veldig mange pene smil så jeg tar det som et godt signal.

På grunn av dette så har jeg det veldig bra når jeg kommer meg vekk for å ta en pause. Jeg bor også slik at det er vanskelig med sosialt liv og da er det også godt å komme til byen for å se på folk. Mange grunner til at jeg reiser bort fra hjemmet.. ikke bare vanskelig hjemme.

Jeg er lei av å være alene på disse turene og jeg kjenner ingen som vil være med og jeg vet ikke hvordan jeg skal få venner som også liker slike turer. Det er jo mest om sommeren men det kan være fint om høsten også. Har prøvd å finne venner hele tiden men jeg finner ingen som er som meg.

Om noen kjenner seg igjen så vil jeg gjerne ha kontakt med dere. Jeg er en liten hippie og jeg skulle gjerne hatt noen venner som også hadde en liten hippie i seg. Jeg har lang erfaring og drevet med dette i ca 12 år så jeg er ikke helt fersk. Jeg er en livsnyter tvers i gjennom men lei av å være det helt alene.

:hmm:

Endret av aklla waits for alice
Lenke til kommentar

http://www.dagensmed...stisk-disiplin/

God lesing. Det som viser seg er altså at persepsjonen til behandleren kan skape sykdommen.

Forøvrig. I forhold til rusproblemer tror jeg det viktigste hjelpemidlet er å oppnå en mer meningsfull hverdag. Det med rus kan sees på som en form for alternativ mestring eller flukt, at en har gitt opp det vanlige livet og kanskje lider under lært hjelpeløshet, og søker en mestring på noe annet gjerne i form av sub kulturer, jeg kan godt forstå om noen har falt litt utenfor har det bedre gjennom å søke status i en subkultur enn å være helt utenfor, men det bør ikke være førstevalget, det en åpenbart trenger er mestring-følelse i hverdagen, på konstruktive ting. Det er viktig å snu skuta, mens en kan.

http://www.fekjaer.o...hengighet-2.pdf

Endret av festen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...