Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Barneoppdragelse er VIKITG. Det er her verden starter

Anbefalte innlegg

Et tips i barneoppdragelse som jeg tror mange foreldre ikke har evne til og det er å få barnet til å forstå hvorfor ting er galt og hvorfor ting er riktig. Det kan være vanskelig men ikke umulig. Det er heller ikke bra å lyve til barnet. De fleste barn blir også påvirket av hvordan foreldrene selv reagerer i forskjellige situasjoner. Jeg tror også at barn som er bortskjemte og får alt de peker på kan få andre barn til å bli misunnelige og misunnelighet er jo nesten det samme som å være bortskjemt. Jeg husker selv at jeg aldri fikk de lekene jeg ville ha mens fettern min hadde overflod av leker og det fikk meg til å ønske meg enda mer siden jeg også ville ha så mye leker når andre hadde det. Misunnelighet i barndommen er også veldig skadelig for da er det lettere å bli misunnelig i voksen alder og da er det også lettere å bli plaget av deprisjoner. I et samfunn som vi har i Norge hvor det er status å eie mest mulig så blir kontrastene større og da er det også naturlig at folk blir mer deppa og føler seg mer mislykka og det blir mye sterkere dersom man var bortskjemt som barn og når denne generasjonen vokser opp så er jeg sikker på at det blir andre tider i Norge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Disiplin er også like viktig.

Jobber på et kjøpesenter, og hver dag ser jeg foreldre som ikke har kontroll på barna sine, i tillegg til at barne får gjøre akkurat hva de ønsker og vil.

Det glemte jeg å nevne direkte men disiplin har også en del med det jeg skriver i førstepost.

Lenke til kommentar

Helt enig! Hvorfor trenger en 5åring 100vis av leker egentlig? Hvorfor er det å bare gå ut og leke så undervurdert?

De trenger det ikke, så det er ikke så veldig mye å spørre om heller egentlig så da kan vi heller spørre oss hvorfor de vil ha mer leker og hvorfor foreldrene gir etter for barna sine?

Er det fordi foreldrene vil gi barnet den leken det ønsker seg for å få mer fred til andre ting?

Er det fordi kjøpepresset er større enn før?

Er det fordi barn er mer bortskjemte på grunn av sine venner igjen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...