Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Ødelagt gjenstand, vedkommende nekter å betale

s0lberg

Anbefalte innlegg

Hei.

I påsken som var, var vi en guttegjeng på skitur. Første kvelden ble vel samtlige veldig full, og han ene klarte å ødelegge en stol.

Siden det var jeg som leide hytten vi bodde, var det jeg som fikk regningen fra hytteeieren, vedkommende som ødela stolen nektet å betale for det, og har kuttet helt kontakt ved meg. Han tok kun telefonen engang, å dra ringte jeg fra jobb. Har sendt mange meldinger og prøvd å ringt, han tar ikke telefonen. Så det endte med at jeg betalte for stolen, som jeg personlig syns er kjipt, ved tanke på jeg ikke ødela stolen.

Vedkommende som ødela stolen, er en kollega av en jeg er venn med, så jeg kjenner ikke han personlig. Å har prøvd å ta kontakt med han jeg kjenner, men virker ikke som han tørr å gå i konfrontasjon med vedkommende.

Har også prøvd å få noen av de andre som var på med på turen til å ta kontakt ved han, men til ingen spesiell nytte. Han svarte da en av de, og sa han nektet å betale for stolen han ødela, på grunn av han stilte ved bil. Vi har betalt bensinpenger.

Så ser nesten ingen annen løsning enn å anmelde dette, men vil det gjøre noe nytte?

Takker for svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Glem hele fyren. Hans tap, da jeg går ut i fra at han ikke får være med neste gang. Og fortsetter han å være drittsekk så er det nok ingen andre som vil ha noe med han å gjøre heller.

Det skal ha vært en rimelig heftig stol før det er vits i å bruke energi på å gå videre med det.

Lenke til kommentar

Jeg ville først krevd dokumentasjon på at dere har påført hytteeier 3500 kroner i tap, så ville jeg lest over leiekontrakten og sjekket om de har belegg for å kreve så mye penger av deg. Så ville jeg sendt en faktura i posten, samt samlet dokumentasjon (skriftlige ting: smser, facebookmeldinger. Evt lydopptak enten over telefon eller per diktafon) på at det faktisk var han som ødela den (enten fra han selv eller fra vitner). Om han ikke betaler ville jeg gått til forliksrådet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...