Gå til innhold

Hvilken Geforce FX 5900?

wonka

Anbefalte innlegg

Det finnes så mange forskjellige av disse kortene og lurer på hvilket som er best eller som gir mest for pengene. Jeg har tenkt å betale rundt 4000kr(kan være litt mer eller litt mindre).

Sier tusen takk til alle svar! Dette er det siste jeg må vite før det blir nytt skjermkort her i gården ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var jeg smo sa til C0bra, klarte å overklokke:

2D 300/850 @ 410/985

3D 400/850 @ 526/985

5x runde i 3dmark03 fins ingen artifacts, testet UT2003 samme der, og er mye raskere enn FX5900 Ultra

Denne kortet Abit Siluro FX5900 OTES regulerer viften etter VARME, f.eks den er kald så går viftehastighet ned.

Fikk resultater ved 1024x768

Flyby: 205,xxxx

Botmatch: 73,xxx

Lenke til kommentar

da blir d nok Abit Siluro Geforce FX 5900 på meg ja, velger nvidia fremfor ATi pga at jeg alltid har hatt nvidia kort og er meget fornøyd med det. Pluss at det alltid er noe tull med ati kortene på spill, så da må jeg stresse med patcher osv :p

Tusen takk til alle svar!

Lenke til kommentar
Det var jeg smo sa til C0bra, klarte å overklokke:

2D 300/850 @ 410/985

3D 400/850 @ 526/985  

5x runde i 3dmark03 fins ingen artifacts, testet UT2003 samme der, og er mye raskere enn FX5900 Ultra

Denne kortet Abit Siluro FX5900 OTES regulerer viften etter VARME, f.eks den er kald så går viftehastighet ned.

Fikk resultater ved 1024x768

Flyby: 205,xxxx

Botmatch: 73,xxx

hmm leste på en side at det absolutt ikke var lurt å klokke 2d? Kan være jeg tar feil, men husker å ha lest det et sted.

Lenke til kommentar

Pluss at det alltid er noe tull med ati kortene på spill, så da må jeg stresse med patcher osv

Hva i ALL verden?

er ikke alle som er like begavede vet du Ar`Kritz :roll:

Hva det skal bety? Det kommer jo stadig ut patcher til spill hvor det har vært noen form for feil i lightning "greiene" på ATi kortene...

Selv synes jeg nVIDIA gir ut meget gode drivere(ikke gidd å trekk frem det der futuremark greiene).

Hvis du heller vil anbefale noe annet er det bare å si ifra :)

Lenke til kommentar

Hva det skal bety? Det kommer jo stadig ut patcher til spill hvor det har vært noen form for feil i lightning "greiene" på ATi kortene...

Selv synes jeg nVIDIA gir ut meget gode drivere(ikke gidd å trekk frem det der futuremark greiene).

Hvis du heller vil anbefale noe annet er det bare å si ifra :)

feil med lightning "greiene", nå hva i all verden skal det bety? Har ikke hatt et eneste rendering problem med spill foreløpig med mitt kort (se sig.). Skjønner ikke hvor alle nvidia folk får de fordommene sine fra?

Både Nvdia og ATi gir ut gode drivere nå for tiden, begge har sine respektive problemer, men de er helt minimale. La oss bare si at hvis du kjøper et high-end kort, så har det ingenting å si om du velger ATi eller Nvidia.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...