jojoen Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Jenten min har vunnet 1000 kr på P4 sommerturne. Så nå har hun lyst til å kjøpe seg kamera. Hun vil gjerne kunne flime litt også. Men bilder er nok det viktigste. Er det noen greie kameraer ti den prisen til en 9 åring, som skal få sitt første kamera? Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Olympus Tough TG-320 - støt og vannsikkert + masse gøye funksjoner. Lenke til kommentar
qwert Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Samsung ST200F, muligens? Frisk farge, Wi-Fi, fleksibel zoom, en rekke morsomme og kreative funksjoner, samt grei bildekvalitet. Litt avhengig av hvor forsiktig og teknisk hun er, men det passer kanskje bedre for de som er et par år eldre. Lenke til kommentar
midtnorgegutten Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Nikon S30 laget for barn.. Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Med mindre ungene er unormalt forsiktige vil et tradisjonelt kamera ryke i løpet av kort tid. De fleste slike kamera har et objektiv som kjøres ut når man slår det på. Dette utstikkende objektivet får fort en smell eller to, da er det bare å hive kameraet. Selv har jeg skaffet meg noen gamle vanntette kamera med innvendig objektiv. Disse tåler det meste, inkludert å falle i bakken eller en vannpytt, og ungene har brukt dem siden de var fire år gamle. Lenke til kommentar
TaraldR Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 (endret) Med mindre ungene er unormalt forsiktige vil et tradisjonelt kamera ryke i løpet av kort tid. De fleste slike kamera har et objektiv som kjøres ut når man slår det på. Dette utstikkende objektivet får fort en smell eller to, da er det bare å hive kameraet. Min 4-åring har en Nikon S4300 trorjegdetvar (måtte bli Nikon, selvsagt). Det er ikke et spesialisert "barnekamera". Hun er veldig glad i å ta bilder, og har lært seg å være forsiktig med det. Nesten ett år seinere virker det fortsatt fint. Endret 18. juli 2012 av TaraldR Lenke til kommentar
jojoen Skrevet 23. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2012 Har sett på det nikon kameraet. Syns det var så plastisk. Jenten min vil ha det , slik at hun kan ta blider under vann.. Men de på fotobutikken sa det ikke ble så bra bilder.... Vi leter videre... Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 Unngå for all del Coolpix S30. Ser ikke bra ut. Gå innom en av de større elektronikkbutikkene så kan du være heldig å finne noen ustillingsmodeller du får kjøpe for en billig penge. Flere ganger de har solgt kamera med pris på en 1500-2000 til tusenlappen på lefdal og elkjøp iallfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå