Gå til innhold

[Løst] Oppgradering til 670

hinough

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har i det siste sett på Zotac Sitt GTX670 AMP! 2Gb kort og lurer på om jeg skal kjøpe dette.

Spørsmålene til dette blir jo da:

Er det nok med min 750W Strømforsyning?

Er det verdt en oppgradering fra Gainward GTX570 GS til Zotac GTX670 AMP!?

Er Zotac sin AMP! løsning den som gjelder for spilling og sånt? Eller er det noen andre som passer bedre? (Tenker da først å fremst på støy, ytelse, temp, osv... Er heller ikke redd for å skaffe meg AMD hvis det er noe å tjene på der)

Endret av hinough
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ingen personlig erfaring med Zotac-kortet, men ifølge Techpowerup så ligger det hele 10dB over Asus GTX670 DCII. Sistnevnte høres knapt, om i det hele tatt i et støysvakt oppsett. DCII-kortene er dessuten noen av de bedre kortene som finnes, både med hensyn til kjøleløsning og komponentvalg. "TOP"-utgaven av GTX670 DCII har/hadde problemer med ustabilitet, men dette skal visstnok ha blitt fikset med en BIOS-oppdatering på nyere kort.

Endret av pølsehund
  • Liker 1
Lenke til kommentar

@pølsehund: Selv har jeg svært lite personlig erfaring med PC komponenter generelt. Eneste jeg kan svare på er hva min maskinvare er god for, eneste jeg har lest om Zotac er det samme jeg nettopp leste om Asus sitt DCII at det ligger på rundt stock 680 ytelse. En positiv ting med Asus framfor Zotac var jo at Asus sitt bare tar 2 slots mens Zotac sitt tar 3(Såvidt jeg forsto). Leste forsåvidt også i en review at de måtte ta av kjøleribben og sette inn noen skiver på skruene så de fikk ribben ordentlig nedpå grafikk kjernen så den ikke ble overopphetet. Det med slots er viktig da jeg skulle hatt mest mulig plass under skjermkortet da jeg også har et eksternt lydkort som jeg helst skulle hatt plass til også...

@phlake: Såvidt jeg forsto så støtter ikke mitt hovedkort SLI. Jeg har heller ikke plass til to kort da jeg som sagt har et eksternt lydkort som jeg helst skulle hatt. Det og så liker jeg ikke det jeg har lest og hørt fra en venn som kjører Crossfire AMD at SLI og CF har kompatibilitetsproblemer med mange spill, uten at jeg skal si det med sikkerhet at det er faktum

Edit: Ifølge Gigabyte produktsiden så støtter det AMD Crossfire, men ikke Nvidia SLI

Takker for svar sålangt... Skal se om jeg finner en nettbutikk med kortet på lager eller en sikker dato da de får det inn på lager igjen så kommer jeg nok til å gå for Asus sitt 670

Har dere flere forslag og hint så bare kom med de. Skal passe på å oppdatere tråden når jeg kjøper ^^

Endret av hinough
Lenke til kommentar

Det blir ca. 50% ytelsesøkning fra GTX 570.

Som andre sier her, gå heller for ASUS GTX 670 Direct CU II. My mer stillegående enn Zotac kortet og tar 2 istedet for 3 slotter. Dette gjør det også lettere å gå for SLI i fremtiden.

Ifølge techpowerup er det rett under 40%, men det kommer jo an på hvilken side du leser og hvilket kort du velger.

Uansett en bedre oppgradering enn SLI.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Uansett om det er 40 eller 50% økning gjør det godt med for jeg spiller for det meste LoL, Mw3 å slikt som egentlig ikke krever så mye, men jeg har både Crysis 2, BF3 og Deus Ex: Human Revolution på min "to-do" list og er alltid kos å kunne skru alt opp på max og bare nyte den gode grafikken uten at det høres ut som et jetfly som holder på å lette.

Det er også en av grunnene til at jeg vil bytte ut mitt nåværende kort, for det er montert med noen veldig bråkete vifter. Forstår jo at det blir litt bråk når kortet er under load, men skulle gjerne ha dempet det litt.

Skal vente litt til kortet begynner å komme på lager her og der igjen så kommer jeg nok til å kjøpe det.

vet dere forresten om det er noen leveranseproblemer med kortene? Tenker på siden det ikke er en nettbutikk som ifølge prisguiden lagerfører Asus kortet som har en sikker dato på når de får det på lager igjen...

Lenke til kommentar

Uansett om det er 40 eller 50% økning gjør det godt med for jeg spiller for det meste LoL, Mw3 å slikt som egentlig ikke krever så mye, men jeg har både Crysis 2, BF3 og Deus Ex: Human Revolution på min "to-do" list og er alltid kos å kunne skru alt opp på max og bare nyte den gode grafikken uten at det høres ut som et jetfly som holder på å lette.

Det er også en av grunnene til at jeg vil bytte ut mitt nåværende kort, for det er montert med noen veldig bråkete vifter. Forstår jo at det blir litt bråk når kortet er under load, men skulle gjerne ha dempet det litt.

Skal vente litt til kortet begynner å komme på lager her og der igjen så kommer jeg nok til å kjøpe det.

vet dere forresten om det er noen leveranseproblemer med kortene? Tenker på siden det ikke er en nettbutikk som ifølge prisguiden lagerfører Asus kortet som har en sikker dato på når de får det på lager igjen...

ASUS kortet er stille under last også.

Fant noen nettbutikker som har det på lager https://prisguiden.no/produkt/asus-geforce-gtx-670-2gb-directcu-ii-158956

Lenke til kommentar

Fant noen nettbutikker som har det på lager http://prisguide.har...ectcu-ii-158956

Jeg skal nok gå for TOP kortet og det har de ikke på lager. Eller er det ikke forskjell på disse?

Ville vel gått utifra at TOP kortet er litt raskere eller noe slikt enn det andre?

Lenke til kommentar

Fant noen nettbutikker som har det på lager http://prisguide.har...ectcu-ii-158956

Jeg skal nok gå for TOP kortet og det har de ikke på lager. Eller er det ikke forskjell på disse?

Ville vel gått utifra at TOP kortet er litt raskere eller noe slikt enn det andre?

TOP kortet er helt identisk med Non-TOP bortsett fra at TOP er litt høyere klokket. Men med Kepler Boosten blir det ikke store forskjellen, siden Non-TOP også gjerne booster over 1100MHz i praksis. Klokke kan man gjøre selv. TOP er ikke verdt den ekstra prisen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Sååå da blir det vel så jeg går for Non-Top da siden barnet inni meg egentlig skulle hatt det igår?

Som sagt, Non-TOP og TOP er helt identiske bortsett fra at TOP har litt høyere klokk. Hvor mye høyere den faktiske Kepler Boosten er, varierer fra kort til kort. Men den er aldri så mye at du vil få noe særlig igjen for det. Som sagt, klokke kan man uansett gjøre selv.

Endret av Mann_Av_Gull
Lenke til kommentar

Da var ny-kortet installert og jeg er stor fornøyd. Spiller crysis 2 på ultra uten antydning til lag. Vifta på CPUen bråker mer enn viftene på GPUen (og intel sin standard kjøler er ikke akkurat Høylydt) Veldig fornøyd med kjøpet. Takker for all hjelp :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...