tomsi42 Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 Fordelen med f/4 IS, i tillegg til pris, er jo størrelsen. f/2.8 utgaven er et beist i forhold. Trenger du f/2.8? Hvis du ikke vet om du trenger det, så kan det være lurt å vente. Vet ikke om det er lurt å selge Sigmaen - det er jo en makro, og makro er ikke 70-200mm-ene noe tess på. Veldig mange som bruker stativ til makro, og da betyr det ikke noe om det mangler OS. Lenke til kommentar
Bringisen Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 (endret) Glemte selvsagt å fylle ut Helges flotte skjema :-) 1. Hvor stort er grensen din? A: Så stort så en ikke trenger to menn for å bære 2. Hvor tungt er Max av hva du ønsker og bære med deg ( ofte blir stor og tung optikk dessverre liggende hjemme på de fineste turene)? A: Huset er allerede tungt, så jeg vil selvsagt foretrekke at objektivet ikke overstiger den vekten 3. Har det noe å si for deg at du blir lett lagt merke til? A: Nei, tvert imot. 4. Skal du bruke 1.4 eller 2 x konverter.( husk da at du mister 1 blender med 1.4x og 2 blendere med 2x konverter.)? A: Godt spørsmål, det kommer an på objektivet med f/2.8 vil jeg ikke være redd for å ofre to blendere mot langt bedre zoom ettersom 70-200mm er veldig skarpt. 5. Skal du utnytte 7D sin flotte autofokusmodul fullt ut trenger du f2.8. A: Notert :-) 6. Har prisen noe og si? A: Som sagt tidligere i tråden: Tja. Jeg har penger, men jeg vil begrense meg selv. Til hvilken grad er jeg selv ikke heelt sikker på enda. Hvis du kan droppe punkt 6 er EF 70-200mm f2.8L IS II valget for deg :-) Et tungt og stort 200mm objektiv som du garantert vil vekke oppsikt med , men du greier å bære det alene. Du vil utnytte 7D sine flotte krysssensorer i autofokusen på grunn av blender f2.8 og kan trygt bruke både 1.4X og 2X konverter. Du vil også få en lysere søker med på kjøpet med f2.8 versjonene. Endret 23. juli 2012 av helge.bringeland Lenke til kommentar
U1ven Skrevet 23. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2012 Ingen vits for meg i å investere i et kjempeobjektiv da jeg får sannsynligvis nok av kilo å drasse med meg i felten. Ser at f/4 utgaven veier 760 gram, noe som er heeeelt i grenseland. Har også tittet litt på 70-300mm DO IS USM objektivet, noe som veier litt mindre, men er kanskje veldig dyrt ift kvaliteten du får mot 70-200mm? Lenke til kommentar
U1ven Skrevet 26. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2012 70-200mm f/4.0 er bestilt! For å gjøre settet komplett er jeg nå på utkikk etter: - mellomring - kamerastativ - kanskje canon extender til 70-200mm Har forresten investert i: - to ekstra batterier - 2x32GB CF - Vertikalgrep Noen som kan anbefale et solid kamerastativ (tripod)? Kommer til å bruke det til panorama-bilder og macro. Hvor mye bør jeg investere i et kamerastativ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå