Gå til innhold

Kraftig inseksdrepende middel?

Anbefalte innlegg

Jeg har en kjellerleilighet og er i år plaget med maur, edderkopper, og noen små sølv-aktige dyr. Jeg har vasket alle overflater med salmiakk, (hjalp litt), men det er fortsatt utrolig mye dyr.

Samboeren truer med å flytte ut for hun har insekt-fobi.

Så etter å ha funnet ut at de sprayene man får på butikken er ubrukelige, (de dreper ikke insekter eller skremmer dem), så trenger jeg et kraftig insektsmiddel! (jeg vet at terpentin skremmer vekk insekter men jeg har ikke tenkt å vaske gulvene mine med det :p )

takk for all hjelp!

-frank

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Maur bruker jeg de små tubene. Det finnes ulike lokkemidler i dem, og ulike maur tiltrekkes av ulike ting. Denne har funket hos meg:

http://www.bayergarden.no/no/produkter/skadedyrmidler/Maurmidler/baythion_super_konsentrat.html

men I-varianten hadde null effekt.

Det er også greit å om mulig tette muligheter for å komme inn. Har man f.eks åpninger under lister kan man enten tape over eller legge en stripe silikon av noe slag. Samme med ventiler, sørge for at netting er tett og at dører og vinduer holdes lukket. Dyr lokkes også av bl.a matrester, så fjern matsmuler og slikt som kan tiltrekke dyr.

Har mer tro på geleer og pulver enn spray, så mulig noe slikt som dette vil virke:

http://www.bayergarden.no/no/produkter/skadedyrmidler/Maurmidler/baythion_d_mot_maur_stroepulver.html

Hovedsaken er jo å hindre at de kommer inn, og få fjernet de som er inne.

Lenke til kommentar

Radar maurspray dreper alt, også edderkopper, men den virker bare der og da, så den er nesten ikke vits i å bruke forebyggende.

Jeg finner merkelig nok ingen bilder av den på google, og det er sjeldent å se den på butikken, kanskje den er på vei vekk...? Ikke kjøp den tilsvarende blå sprayboksen (Radar insektspray), den funker ikke til noe.

Ellers har de masse forskjellig på Felleskjøpet, du kan jo se om du finner noe interessant der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...