bendik92 Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Hei, jeg skal montere noen hyller i boden min men er ganske ny når det kommer til slikt. Kan noen hjelpe meg med å linke en guide? Hvilken skruer burde jeg bruke? Hvordan skal jeg borre inn i murveggen? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 (endret) Du må bruke drill med slag. Dette finnes på en del batteridriller og er markert med en hammer etc. Hvis ikke må du bruke en dedikert slagdrill. Du borer bare rett inn i veggen, bruk bor på 5,5mm og plugger på 5,5mm. Så kan du bruke hvilke skruer du måtte ønske.. NB, pass på å bruke murbor, ikke tre/metallbor. Disse er ofte markert med blå farge og tuppen er annerledes enn på vanlige bor. Endret 16. juli 2012 av TMB Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 Veggankere/skruer/bolter, må tilpasses hva det skal brukes til og vekten det skal holde! Men som nevnt over, dim. på betongbor, må tilpasses plastplugg/skrue, eller anker/bolt. Det finnes forskjellige typer festemidler, skruer med plastplugger, spessielle betong ankere og ekspanderende betong bolter. Gjør et overslag på vekt i hyllene (+ hyllevekt), så får du sikkert brukbare råd i en byggevare, hva du bør bruke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå