Gå til innhold

Thor - Hvilken skal man velge?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg trenger litt hjelp med valg av pc. Det står mellom disse to:

http://cdon.no/elektronikk/thor_einride_-_intel_i5-2500k_-_16gb_-_120gb_ssd_%2b_1tb_-_nvidia_gtx670_-_w7hp-20388250

og

http://cdon.no/elektronikk/thor_jords_v.2_-_intel_i5-3570k_-_8gb_-_2tb_-_nvidia_gtx670_-_w7hp-20830516

Den øverste (einride koster 1500 kr mer, men har ssd og er på lager, den nederste har ikke ssd, litt kraftigere prosessor også sier det seg selv at den koster 1500 kr mindre)

Jords v2(den nederste) virker som et bedre kjøp, men jeg lurer på om det er noe jeg ikke har fått med meg? Hva er grunnen til at den nederste er såpass mye billigere?

Jeg har god tid med å skaffe meg pc, selvom det alltid er digg å få litt fortgang i ting, så jeg trenger ikke stresse, men når jeg ser på jords v2 så ser det nesten for godt ut til å være sant til den prisen. Nesten som et pr-stunt, som igjen får meg til å lure på om den noensinne kommer tilbake på lager.

Noen innspill? Kanskje andre alternativer? Og gjerne tilbakemeldinger hvis noen har prøvd eller har en thor pc :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forskjellen mellom prosessorene er veldig liten, så da er det egentlig bare SSD, 16GB minne og 1TB mindre harddisk som er forskjellen så langt jeg kan se. Er jo så vidt spesifikasjoner på "Jords v2".

Det er helt uaktuellt å bygge selv eller?

Lenke til kommentar

Det er ganske uaktuelt ja, spesielt når det er så lite å hente, økonomisk mener jeg. På den pcen følger det med et bra oppsett til en bra pris med to års garanti, etter de to årene (sikkert litt tidligere) er det på tide å oppgradere, så da ryker garantien uansett.

Men hvis du har et godt forslag til en pc som ikke blir så alt for dyr, maks 10 000 for selve pcen. Jeg kommer til å bruke pcen til gaming, film og surfing, så kravene til ram og prosessor er egentlig ikke så store. Men jeg har lyst til å kunne kjøre bf3 på ultra, eller ihvertfall nesten, uten at frameraten synker alt for drastisk. :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...