Muffins_Kopp Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Hei, jeg begynner å bli urolig på retningen livet mitt begynner å ta, jeg fikk beskjed i Januar fra forsvaret om at sesjon del 1 var godkjent og at jeg snart ville bli tatt opp til sesjon del 2. Når skoleåret var over hadde jeg ikke skaffet meg noen lærlingplass, jeg prøver fortsatt, men ingen vil ha meg. (Har sendt ut 9 CV'er så langt). Jeg ringte til forsvaret og fikk beskjed om at sesjon del 2 for meg var i høst. Jeg vet ikke når i høst, men jeg trenger å komme meg ut av huset raskt, mor og far er drittlei av å ha meg her. Er det normalt at sesjon del 2 er så sent? Og er det mulig at jeg søker befalskole etter førstegangstjenesten? Går det an å utdanne seg på nytt i militæret? Dersom det er mulig, så ønsker jeg å bli i militæret helt til jeg finner ut av livet mitt, hva jeg ønsker å jobbe med osv. siden jeg er usikker på elektro (det jeg utdannet meg i). Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Du kan søke deg som lærling inn i forsvaret. De har ikke løpende innrykk, men fast 4 ganger i året. Befalsskole er noe du kan ta om du er kvalifisert på testene innunder sesjon del 1. Lenke til kommentar
Muffins_Kopp Skrevet 16. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2012 Godt å vite Men jeg lurer fortsatt på hvorfor alle vennene mine har vært på sesjon del 2, og ikke jeg.. Lenke til kommentar
code Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Hei, leit å høre dem vil ha deg ut av huset allerede. Du kan også søke befalsskolen før du har gjennomført førstegangstjenesten også under førstegangstjenesten. Da får du noe fint du kan sette på cv'n. Det er også vinter-opptak til befalsskolen som staret i ?januar? Om du vil starte så fort som mulig. Litt usikker, men tror ikke du trenger sesjon 2 for å søke befalsskolen. Du kan også ringe vpv på 03003 å få svar på mye av det du lurer på. lykke til. Lenke til kommentar
Muffins_Kopp Skrevet 16. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2012 Tusen takk for hjelpen! Går rett på sak og ringer nå! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå