Lackadaisical Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Heisann. Jeg har tenkt a bygge selv, og budsjettet til PCen er paa syv tusen, ekskludert skjerm, mus og tastatur. PC vil hovedsakelig bli brukt til aa spille Starcraft 2. Det hadde veert kjekt om jeg i tillegg ville vert i stand til aa streame. Jeg har egentlig ingen peiling paa deler, saa jeg trenger hjelp fra dere. Tusen takk for all hjelp Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 (endret) Viss du ikke har lyst å bygge selv så har du denne: http://cdon.no/elekt...-_w7hp-20830516 Litt over budsjettet ditt men er veien å gå klarte ikke å lage et godt nok oppsett som jeg kan anbefale til 7k kr. Havner på 8k kroner da. Endret 16. juli 2012 av sveibuen Lenke til kommentar
Lackadaisical Skrevet 18. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2012 (endret) Jeg vil helst bygge selv siden det virker mer lonnsomt. Kan jeg faa ta en titt paa oppsettet du lagde til 8k da? Takk for hjelpen forresten Jeg vil helst bygge selv siden det virker mer lonnsomt. Kan jeg faa ta en titt paa oppsettet du lagde til 8k da? Takk for hjelpen Endret 18. juli 2012 av Lackadaisical Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Her kommer oppsettet mitt. Her må du se i mot pcen fra CDON.no Som du ser, så har jeg valgt en SSD istedenfor HDD, så dette kan du bytte ut viss du vil. Kabinettet er et veldig støy svakt kabinett som gjør at du ikke hører det nesten. Litt dårligere skjermkort, men med super kjøler på som gjør at alt blir stille (du hører såklart viftene, men veldig lav viftestøy) Bedre PSU.(tenker på bedre kvalitet) ellers er det ikke så mye å si, en at jeg la ved et hovedkort slik at du kan overklokke en gang i fremtiden når du synes systemet begynner å bli tregt(om noen år) Det som trekker opp prisen litt er Win 7, som du egentlig kan ordne på en annen måte. Men uansett, førstegangs bygg er alltid dyrt. Så her anbefales det alltid å kjøpe 3 ting av kvalitet, for dette kan du ta mmed deg videre i neste bygg. Disse 3 tinga er: PSU Kabinett Skjerm. 1 Lenke til kommentar
Lackadaisical Skrevet 23. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2012 Det overstiger budsjettet litt for mye dessverre. Vil helst bruke en HDD og ikke strekke meg over 8k Lenke til kommentar
ChillZoNe Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 (endret) Her kommer oppsettet mitt. Her må du se i mot pcen fra CDON.no Som du ser, så har jeg valgt en SSD istedenfor HDD, så dette kan du bytte ut viss du vil. Kabinettet er et veldig støy svakt kabinett som gjør at du ikke hører det nesten. Litt dårligere skjermkort, men med super kjøler på som gjør at alt blir stille (du hører såklart viftene, men veldig lav viftestøy) Bedre PSU.(tenker på bedre kvalitet) ellers er det ikke så mye å si, en at jeg la ved et hovedkort slik at du kan overklokke en gang i fremtiden når du synes systemet begynner å bli tregt(om noen år) Det som trekker opp prisen litt er Win 7, som du egentlig kan ordne på en annen måte. Men uansett, førstegangs bygg er alltid dyrt. Så her anbefales det alltid å kjøpe 3 ting av kvalitet, for dette kan du ta mmed deg videre i neste bygg. Disse 3 tinga er: PSU Kabinett Skjerm. Synes du legger alt for mye vekt på GPU. Et 7850 er mere enn kraftig nok, og han sparer litt penger til en ekstra HDD, om han lar windows ordne seg på alternative måter. Vi er tross alt på budsjett-siden her. Det overstiger budsjettet litt for mye dessverre. Vil helst bruke en HDD og ikke strekke meg over 8k Om du er tilbøyelig for alternative framgangsmåter å anskaffe Windows på, send PM og eg skal lett spare inn de 800 kr over budsjettet ditt edit: klarer du 8100 spenn, så er du god to go! Om ikke, kan du droppe CPU kjøleren fra listen(det følger med CPUen, men den bråker grusomt mye.), og du havner på 7.900 kr ca Mitt forslag: Endret 23. juli 2012 av ChillZoNe 1 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 Såklart ang skjermkortet. Du kan fint gå ned til HD7850 trådstarter 1 Lenke til kommentar
Lackadaisical Skrevet 24. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2012 (endret) Her kommer oppsettet mitt. Her må du se i mot pcen fra CDON.no Som du ser, så har jeg valgt en SSD istedenfor HDD, så dette kan du bytte ut viss du vil. Kabinettet er et veldig støy svakt kabinett som gjør at du ikke hører det nesten. Litt dårligere skjermkort, men med super kjøler på som gjør at alt blir stille (du hører såklart viftene, men veldig lav viftestøy) Bedre PSU.(tenker på bedre kvalitet) ellers er det ikke så mye å si, en at jeg la ved et hovedkort slik at du kan overklokke en gang i fremtiden når du synes systemet begynner å bli tregt(om noen år) Det som trekker opp prisen litt er Win 7, som du egentlig kan ordne på en annen måte. Men uansett, førstegangs bygg er alltid dyrt. Så her anbefales det alltid å kjøpe 3 ting av kvalitet, for dette kan du ta mmed deg videre i neste bygg. Disse 3 tinga er: PSU Kabinett Skjerm. Synes du legger alt for mye vekt på GPU. Et 7850 er mere enn kraftig nok, og han sparer litt penger til en ekstra HDD, om han lar windows ordne seg på alternative måter. Vi er tross alt på budsjett-siden her. Det overstiger budsjettet litt for mye dessverre. Vil helst bruke en HDD og ikke strekke meg over 8k Om du er tilbøyelig for alternative framgangsmåter å anskaffe Windows på, send PM og eg skal lett spare inn de 800 kr over budsjettet ditt edit: klarer du 8100 spenn, så er du god to go! Om ikke, kan du droppe CPU kjøleren fra listen(det følger med CPUen, men den bråker grusomt mye.), og du havner på 7.900 kr ca Mitt forslag: Bare for å være på den sikre siden, ingen feil å finne i buildet? Og jeg vil helst ha en HDD, trenger ikke å være stor, over 200 gb + holder. takk for hjelpen Endret 24. juli 2012 av Lackadaisical Lenke til kommentar
ChillZoNe Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Du har fått med en HDD på 2 TB og en SSD på 120GB. 1 Lenke til kommentar
Lackadaisical Skrevet 25. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2012 Så det går helt fint om jeg dropper SSD? Lenke til kommentar
ChillZoNe Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Selvfølgelig Ikke at det noe jeg dropper den dag idag, og siden du trenger så liten HDD, hva med å bare kjøpe SSD og kjøpe en HDD senere? Lenke til kommentar
Lackadaisical Skrevet 25. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2012 (endret) Føler 120 gb blir litt lite, kan jo hende at jeg kommer til å trenge litt plass. Kommer ikke til å nærme meg 1 TB engang, men 120 gb derimot tror jeg nok at jeg overstiger etterhvert. Endret 25. juli 2012 av Lackadaisical Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå