Bikemech Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Har et EVGA GTX 570-grafikkort jeg ønsker å kjøe vha. vann. Lurte i den sammenheng på om det er noen som har erfaring med hvilke blokker som er bra/mindre bra der ute. Er stock lufkjøling på det, men har sett en del på bl.a. watercooling.co.uk hvor jeg ser de har maaaange forskjellige blokker til GTX 570-kortene. Er det noen av disse blokkene som er å anbefale? Evt noe jeg bør ta høyde for ved valg av blokker? Alle innspill mottas med takk! Lenke til kommentar
Tilfeldignavn4682 Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Kjøp en blokk til under 1000kr, hvis ikke kan du like godt kjøpe et 570 skjermkort til på finn.no hvis det er ytelsen du ikke syntes er god nok Lenke til kommentar
Mgut Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 (endret) du kan eventuelt bestille fra techbay.no, super kundeservice der, men litt dyr, du kan høre om rabatt der, noe jeg vet jeg får vist jeg spør http://techbay.no/pr...category_id=172 er nå en vannblock til gtx 570 Endret 16. juli 2012 av Mgut Lenke til kommentar
Bikemech Skrevet 16. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2012 du kan eventuelt bestille fra techbay.no, super kundeservice der, men litt dyr, du kan høre om rabatt der, noe jeg vet jeg får vist jeg spør http://techbay.no/pr...category_id=172 er nå en vannblock til gtx 570 Passer GTX580-blokken til 570-kortene? Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 (endret) Ja, så lenge det er snakk om referansekort. Som du ser her så er forskjellen på 570 og 580 veldig liten. Sistnevnte har blitt forsynt med to ekstra minnebrikker og spenningregulatorer, men ellers er kortene like. Det er ingenting som vil kræsje med en vannblokk mao. 570: 580: Endret 16. juli 2012 av pølsehund 1 Lenke til kommentar
Bikemech Skrevet 17. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2012 Ja, så lenge det er snakk om referansekort. Som du ser her så er forskjellen på 570 og 580 veldig liten. Sistnevnte har blitt forsynt med to ekstra minnebrikker og spenningregulatorer, men ellers er kortene like. Det er ingenting som vil kræsje med en vannblokk mao. 570: 580: Takk! Da blir det bestilling når jeg kommer hjem fra ferie, så får vi se hvordan det går :-D Lenke til kommentar
Mgut Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 kan du linke til hvordan kort du har? så er man sikker på at du velger riktig vannblokk Lenke til kommentar
Bikemech Skrevet 19. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2012 (endret) kan du linke til hvordan kort du har? så er man sikker på at du velger riktig vannblokk http://www.komplett....aspx?sku=625940 - Superclocked-versjonen. Takker! Endret 19. juli 2012 av Bikemech Lenke til kommentar
SuperSjantis Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 Her søker du opp kortet ditt, da vil du finne alle blokkene som passer. Deretter går du inn på siden du vil bestille fra, og søker med produktnavn/-nummer. Da er du helt sikker på at det passer Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 Dette kortet har ikke referansedesign så utvalget av fullcoverblokker er begrenset. Ifølge EK Cooling Configurator er det kun én blokk som passer og denne må du antageligvis bestille fra utlandet. Webshoppen til EK har Plexi-utgaven på lager til ca. 700kr. Et annet alternativ er universalblokker som kun kjøler selve kjernen. Disse yter like godt som fullcover, men du må skaffe noen kjøleribber til minne og spenningsregulatorer. Lenke til kommentar
Bikemech Skrevet 19. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2012 (endret) Dette kortet har ikke referansedesign så utvalget av fullcoverblokker er begrenset. Ifølge EK Cooling Configurator er det kun én blokk som passer og denne må du antageligvis bestille fra utlandet. Webshoppen til EK har Plexi-utgaven på lager til ca. 700kr. Et annet alternativ er universalblokker som kun kjøler selve kjernen. Disse yter like godt som fullcover, men du må skaffe noen kjøleribber til minne og spenningsregulatorer. Er det noe i veien med Plexi-utgaven? Eller gjør den samme nytten? Litt ny på vannkjøling forbi CPU, så noen spm vil nok dukke opp :-p PS: Hva er forskjellen mellom Acetal + EN og kun EN-utgaven? Endret 19. juli 2012 av Bikemech Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 Neida, det betyr bare at lokket er av plexi istedet for acetal (en type sort plastikk'ish). Det kan tilogmed være en fordel da man kan holde et øye med forholdene der inne mtp. korrosjon, rusk/rask etc. EN-nikkel er en type forbedret nikkel-legering EK lanserte etter den store korrosjonsskandalen for en tid tilbake. (Google it) I dette tilfellet er altså forskjellen at det er brukt acetal i den ene blokka og plexi i den andre. Lenke til kommentar
Bikemech Skrevet 19. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2012 Neida, det betyr bare at lokket er av plexi istedet for acetal (en type sort plastikk'ish). Det kan tilogmed være en fordel da man kan holde et øye med forholdene der inne mtp. korrosjon, rusk/rask etc. EN-nikkel er en type forbedret nikkel-legering EK lanserte etter den store korrosjonsskandalen for en tid tilbake. (Google it) I dette tilfellet er altså forskjellen at det er brukt acetal i den ene blokka og plexi i den andre. Ja, det gir jo mening :-) Takk for svar! Da blir det bestilling av dette så fort jeg kommer meg hjem. Hvordan er det å kjøpe komplette sett fra EK kontra f.eks. Techbay... evt kjøpe alt løst? Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 Neida, det betyr bare at lokket er av plexi istedet for acetal (en type sort plastikk'ish). Det kan tilogmed være en fordel da man kan holde et øye med forholdene der inne mtp. korrosjon, rusk/rask etc. EN-nikkel er en type forbedret nikkel-legering EK lanserte etter den store korrosjonsskandalen for en tid tilbake. (Google it) I dette tilfellet er altså forskjellen at det er brukt acetal i den ene blokka og plexi i den andre. Ja, det gir jo mening :-) Takk for svar! Da blir det bestilling av dette så fort jeg kommer meg hjem. Hvordan er det å kjøpe komplette sett fra EK kontra f.eks. Techbay... evt kjøpe alt løst? jeg kjøpte fult sett av ek fra siden deres for ca 2 måneder siden og det var veldig smertefritt. varene kom før uka var over(bestilte på en onsdag) og du får en regning på momsen av dhl anbefaler dette og kundeservicen deres var kjempebra så fort de forstod engelsk Lenke til kommentar
Bikemech Skrevet 20. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2012 Neida, det betyr bare at lokket er av plexi istedet for acetal (en type sort plastikk'ish). Det kan tilogmed være en fordel da man kan holde et øye med forholdene der inne mtp. korrosjon, rusk/rask etc. EN-nikkel er en type forbedret nikkel-legering EK lanserte etter den store korrosjonsskandalen for en tid tilbake. (Google it) I dette tilfellet er altså forskjellen at det er brukt acetal i den ene blokka og plexi i den andre. Ja, det gir jo mening :-) Takk for svar! Da blir det bestilling av dette så fort jeg kommer meg hjem. Hvordan er det å kjøpe komplette sett fra EK kontra f.eks. Techbay... evt kjøpe alt løst? jeg kjøpte fult sett av ek fra siden deres for ca 2 måneder siden og det var veldig smertefritt. varene kom før uka var over(bestilte på en onsdag) og du får en regning på momsen av dhl anbefaler dette og kundeservicen deres var kjempebra så fort de forstod engelsk Hvordan er kittet lydmessig? Kontra å kjøpe vifter osv. separat? Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Neida, det betyr bare at lokket er av plexi istedet for acetal (en type sort plastikk'ish). Det kan tilogmed være en fordel da man kan holde et øye med forholdene der inne mtp. korrosjon, rusk/rask etc. EN-nikkel er en type forbedret nikkel-legering EK lanserte etter den store korrosjonsskandalen for en tid tilbake. (Google it) I dette tilfellet er altså forskjellen at det er brukt acetal i den ene blokka og plexi i den andre. Ja, det gir jo mening :-) Takk for svar! Da blir det bestilling av dette så fort jeg kommer meg hjem. Hvordan er det å kjøpe komplette sett fra EK kontra f.eks. Techbay... evt kjøpe alt løst? jeg kjøpte fult sett av ek fra siden deres for ca 2 måneder siden og det var veldig smertefritt. varene kom før uka var over(bestilte på en onsdag) og du får en regning på momsen av dhl anbefaler dette og kundeservicen deres var kjempebra så fort de forstod engelsk Hvordan er kittet lydmessig? Kontra å kjøpe vifter osv. separat? å jeg kjøpte ikke ferdig kit. men jeg kjøpte noctua pwm vifter for de er helt utrolig stille og kan skyve massivt med luft ved behov. men kjøp hvertfall block og radiator hos EK for blockene deres er veldig enkle å feste med gode manualer(jeg syns hvertfall det var enklere enn swiftech sine) og radiatorene er nesten dobbelt så tykke som alle andre sine så de kan kjøle extremt mye bedre. jeg fikk med skythe gentle typhoon med kittet mitt og de skyver bra men er ikke stillegående i det hele tatt. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Tykkelsen på en radiator har ikke så enormt mye å si. Finnetettheten er av mye større betydning. Lenke til kommentar
Mgut Skrevet 21. juli 2012 Del Skrevet 21. juli 2012 (endret) utlande, nei eg fant på techbay.no http://techbay.no/pr...category_id=172 det passer både til gtx 570 og gtx 580 Endret 21. juli 2012 av Mgut Lenke til kommentar
Bikemech Skrevet 22. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2012 utlande, nei eg fant på techbay.no http://techbay.no/pr...category_id=172 det passer både til gtx 570 og gtx 580 Dette er vel et av de gamle EK-blokkene som var kjent for å ha korrosjonsproblemer såvidt jeg husker? Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 22. juli 2012 Del Skrevet 22. juli 2012 (endret) Det var vel kun blokkene med nikkellegering som hadde dette problemet, noe denne blokka ikke har. utlande, nei eg fant på techbay.no http://techbay.no/pr...category_id=172 det passer både til gtx 570 og gtx 580 Den blokka passer nok som sagt ikke til HD Superclocked. Ifølge EK CC så er det kun denne blokka som vil passe. Endret 22. juli 2012 av pølsehund Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå