Fx21 Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 For noen dager siden mottok jeg en ny tuner og et powerline-adapter fra canal digital. Det fine med den nye tuneren er at den har mulighet til å leie film og spille av wimp over internett - En såkalt go-funksjon. Selvfølgelig så er canal digital litt gjerrige med den nye tuneren sin, og den har derfor ikke mulighet til å ta imot internettsignaler trådløst. Så da er løsningen deres å sende meg et powerline-adapter, en dings som gjør det mulig å sende nettverkssignalet i strømnettet. Da jeg kjøpte powerline/tuneren gjorde jeg det fordi jeg tenkte at jeg kunne bruke powerline som en internettilkobling til rommet mitt, en plass hvor jeg ikke mottar internett signal. Nå viser det seg da at jeg trenger powerline til å få go-funksjonen til å fungere. Er det mulig å gjøre powerline til en slags repeater (en boks som mottar og forsterker signalet.) Hvor jeg da kobler powerline i veggen > Sender signalet til samme rom som tven er i > kobler det andre powerline adapteret til i en gammel ruter som ikke er i bruk, men fungerer > ruteren får en repeater funksjon slik at den sender nettverkssignalet videre > kobler en ethernetskabel i ruteren som går til tuneren, slik at den da mottar signalet jordet. Jeg har allerede gjort dette, men da blinker connection-lampen på ruteren grønt, det lyset som representerer den jordede kabelen lyser rødt og det samme gjør WAN lampen. Troubleshooting anyone? På forhånd takk Lenke til kommentar
GaffaDuck Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 Tror jeg hadde samme problemet som du har. Etter litt søking på nettet fant jeg fram til denne http://www.canaldigital.se/kundservice/faq/?categoryId=399 da står det at du kan ikke sette noen av adapteren i en skjøtledning, så du må sette den rett i veggen. Da funket det med en gang for meg. (; Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå