FrankBjarne Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Battlefield 3 var morsomt de første 40 timene. Jeg har vel rundt 80 timer spilt der 10 av de er å tute rundt og surre, 20 av dem lokende alene på en server i helikopter og 10 til av dem på server setup. De resterende 40 timene brukte jeg på faktisk spilling. At de annonserer Battlefield 4 med beta access for Høsten 2013 8-9 måneder etter at BF3 ble lansert blir for meg for dumt. BF2 var ekstremt skuffende og jeg ønsker meg mer en BC3 som lever opp til BC2. BC2 er for min del det beste BF spillet etter BF2. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 (endret) Battlefield 3 var morsomt de første 40 timene. Jeg har vel rundt 80 timer spilt der 10 av de er å tute rundt og surre, 20 av dem lokende alene på en server i helikopter og 10 til av dem på server setup. De resterende 40 timene brukte jeg på faktisk spilling. At de annonserer Battlefield 4 med beta access for Høsten 2013 8-9 måneder etter at BF3 ble lansert blir for meg for dumt. BF2 var ekstremt skuffende og jeg ønsker meg mer en BC3 som lever opp til BC2. BC2 er for min del det beste BF spillet etter BF2. Å du spiller BC2 på PC? Jeg fatter ikke at folk synes console porten BC2 er bra. Det er et elendig spill sammenlignet med BF42, Nam og BF2. 55 fov lock, elendig hitreg og elendig våpen balance. Greit nok hvis BC/BC2 var første BF spillet i serien man spilte og man vet ikke bedre men hvis man har spilt de orginale BF spillene som var PC versjoner og kun PC blir man bare deprimert av å spille BC2/BF3. For å være ærlig kunne EA/DICE endret navnet på BF3 til BC3 og prøvd igjen med en BF2 successor. Endret 17. juli 2012 av eleNef Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 BC2 var og er et mye bedre spill enn BF3. Man har vel lov og mene at BC2 var morsomt og bra selv om det ikke lignet noe på BF2? Det eneste de fucka opp med BC2 var hitboxen og eller kjørte spillet knirkefritt selv på den eldgamle hardwaren jeg hadde på den tiden. BF2 var bra, men for min del er BF1942 det beste BF spillet. 1 Lenke til kommentar
Fleskelars Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Det hører med til historien at noen mener alt var mye bedre før osv osv , ingenting nytt dette 1 Lenke til kommentar
fenele Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 (endret) BC2 var og er et mye bedre spill enn BF3. Man har vel lov og mene at BC2 var morsomt og bra selv om det ikke lignet noe på BF2? Det eneste de fucka opp med BC2 var hitboxen og eller kjørte spillet knirkefritt selv på den eldgamle hardwaren jeg hadde på den tiden. BF2 var bra, men for min del er BF1942 det beste BF spillet. Helt klart er det lov å synes det. Jeg har fremdeles mareritt etter BC2 betaen men ja det var vel stabilt nok etter et par patcher eller 5. Jeg har fortrengt det meste. Uansett er dårlig hitbox en dealbreaker for meg. BF2 hadde sine feil det også, BF eller bugfield som det også ble kalt. Spesielt ille ble det etter alle begynte å tweake hitreg settings. Men overall var BF2 et bedre spill i forhold til BC2(imo). Men hvis jeg skulle valgt mellom BC2 og BF3 hadde jeg valgt BF3, liker movement og våpenhandling bedre i BF3, AKen føles også bedre. Så kommer alle irritasjonsmomentene inn. Clientside hitreg og suppression. BF42 og Nam er også mine favoritter i serien selv om jeg også har en del tusen timer i BF2. Dumt BF3 ikke levde opp til forventningene. Endret 17. juli 2012 av eleNef Lenke til kommentar
realnils Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Her har dere synderen: http://www.youtube.com/watch?v=Mw7iVr5rWQE&feature=g-all-u Kommer uansett ikke til å være interessant for min del så lenge det kun blir Origin eksklusivt. Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 (endret) BC2 var og er et mye bedre spill enn BF3. Man har vel lov og mene at BC2 var morsomt og bra selv om det ikke lignet noe på BF2? Det eneste de fucka opp med BC2 var hitboxen og eller kjørte spillet knirkefritt selv på den eldgamle hardwaren jeg hadde på den tiden. BF2 var bra, men for min del er BF1942 det beste BF spillet. Helt klart er det lov å synes det. Jeg har fremdeles mareritt etter BC2 betaen men ja det var vel stabilt nok etter et par patcher eller 5. Jeg har fortrengt det meste. Uansett er dårlig hitbox en dealbreaker for meg. BF2 hadde sine feil det også, BF eller bugfield som det også ble kalt. Spesielt ille ble det etter alle begynte å tweake hitreg settings. Men overall var BF2 et bedre spill i forhold til BC2(imo). Men hvis jeg skulle valgt mellom BC2 og BF3 hadde jeg valgt BF3, liker movement og våpenhandling bedre i BF3, AKen føles også bedre. Så kommer alle irritasjonsmomentene inn. Clientside hitreg og suppression. BF42 og Nam er også mine favoritter i serien selv om jeg også har en del tusen timer i BF2. Dumt BF3 ikke levde opp til forventningene. Med mindre du faktisk visste litt om netcodeing så hjalp det ikke med å tweake config filer, du skal i såfall være rimelig heldig, det meste var placebo, men det som faktisk hjalp var sound tweak og det savner jeg skikkelig i bf3, men nå er jo ikke det noe klan spill uansett, men er fortsatt irriterende. Høre spillere som skyter på andre siden av mapet eller høre når de spawner 100-200 meter unna, deilig og ekstremt nyttig og nei, det er ikke juks/cheat, det er i selve spill filene som dice selv bruker for å lage ett standard oppsett og det hjelper deg ikke sånn sett du blir ikke noe bedre av det selvom du har en smule mer overtak, men ikke overtak som i aimbot etc. Men bf3 skulle være bf2 sin arvtager, ja jøss, bf3 i seg selv er ett greit spill men det er skam å kalle det en arvtager, de pisser på fansen sin og de har egenhendig klart å ruinert sitt nisje produkt, det finnes ingen andre spill der ute som battlefield, ikke den variasjonen og mangfoldet, men det har de nå klart å kjøre mer eller mindre i grøfta og har ikke ett spill en stabil klan scene så er det dødt rimelig fort. Nå har jo bf3 en klan scene ja, men jeg vil tro det er mye fordi det ikke "er noe anna å spille". Jeg har en del tusen timer bak meg i bf2 både public og i mange mange matcher og det er ingen spill som kan slå bf2 i min bok, det er jo det mest episke å ha ett 8on8 lag å spille hw matcher eller inf 5on5 non flag by flag så man må bruke litt IQ og ikke slike noobifisert run and gun som bf3 er. Det er så mye som er fail i bf3 i forhold til bf2, men en verdig arvtager er det ikke selvom spillet i seg selv er ett rimelig bra spill. Nei, bring tilbake gameplayet og ro ned på grafikk hysteriet sier bare jeg. Jeg har holdt med dice og bf siden bf1942, men nå begynner det å ta slutt for min del, har spilt nesten alle spillene og en haug med forskjellige mods. Er sikkert mange som skal være uenige nå, men da får dere først få litt erfaring ifra noe anna enn public spill 2 timer på en søndags kveld, men det er jo slike folk de har siktet seg mest mulig inn på nå, ikke noe galt sånn sett, men casual gamers spiller ett spill uansett hva det skulle være så de tar seg lite av de som "spiller" spillet og de som skaper generelt med liv i spillet. Men det er vel dessverre økonomien som styrer det mest idag, trist, men sant. Skulle jeg valgt mellom bc2 og bf3, selvom jeg reglerett hater konsoll porter og generelt konsoll fps, så ville jeg kansje uansett valgt bc2, det er ett mye bedre gameplay og grafikken er ikke så overveldende(og vi som alltid kjører low kan få grafikk glitches som er nyttig også, tihi), men revive i bf3 f.eks, jeg har jo tid til å nyte en god 3 retters middag før jeg har kommet meg opp ifra bakken, hva faen er det? Alt skal liksom være så realistisk så de har helt ødelagt movements totalt også hva faen er det med blokking? Jeg trodde soldater var godt trent, men de i bf3 tror jeg har fått litt for mye julemat av og til. Det irriterer meg at folk blokker, de burde gjort som i bf2 at man bare skyver en spiller til side når man løper forbi i en dør åpning. Å du spiller BC2 på PC? Jeg fatter ikke at folk synes console porten BC2 er bra. Det er et elendig spill sammenlignet med BF42, Nam og BF2. 55 fov lock, elendig hitreg og elendig våpen balance. Greit nok hvis BC/BC2 var første BF spillet i serien man spilte og man vet ikke bedre men hvis man har spilt de orginale BF spillene som var PC versjoner og kun PC blir man bare deprimert av å spille BC2/BF3. For å være ærlig kunne EA/DICE endret navnet på BF3 til BC3 og prøvd igjen med en BF2 successor. Det var 10 ganger bedre hitregg i bc2 enn i bf2, problemet med mange bf2 servere var at de kjøpte de billigste som også er de dårligste og man har ikke en lock på 55 i fov i bc2, du kunne stille den nokså høyt manuelt ved å gjøre det i config fil. Våpen balanse er nå så, men det folk ikke skjønner er at balanse ikke er å ha samme damage og rekyl på alle våpen, noen har mye damage, andre ikke, man må prøve å tilpasse det littegrann, det var også noe ubalanse i våpen i bf2, men det var mest på unlocksene, f.eks g36e som hadde reglerett innebygd aimbot, var nesten ikke spread når du skøyt med det våpenet, Men var jo mange som ikke likte lmg våpen som medic, jeg brydde meg ikke så mye om det akkurat. Og for the record, jeg spiller bare på PC, selvom jeg ikke liker konsoll porter så må man jo prøve når det står dice og bf på det. Endret 18. juli 2012 av meg0709 Lenke til kommentar
Stormwolf Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Wow Negativitet her.......Føler meg som en unge og må høre på bestefar klage om nåtiden,,Skjønner ikke hvorfor Battlefield av alle spill blir hetset på gamer, de slipper jo spill ut hele tiden big surprise, Hva var så galt med Battlefield 3 bortsatt fra litt ubalanse ?Grafikken var bra, 64 spillere store baner fly og helicopter bra lyd, Uansett hva som kommer ut vil noen klage, men syns dette ble for teit. Er du helt tjukk i hodet? Her har folk som har kjøpt premium 3 DLCer i vente fortsatt og nå snakker de om BF4. Om du ikke ser problemet her så synes jeg virkelig synd på deg. 1 Lenke til kommentar
fenele Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 (endret) snip* Var noe placebo med tweakina ja men latencycomp og interpolation tweaks kunne hjelpe på hitreg. Også var det også noen tweaks man kunne gjøre serverside. Soundtweakinga var litt broken for å si det sånn Man kunne høre folk spawne 2 flagg unna hvis man ville, ikke så gunstig i matcher da man kunne høre om noen hadde klart å snike seg fordi og spawnet inn på flagg. Ja man kan stille fov manuelt i cfg fil men poenget mitt er at de shipper spillet med en default fov som er ment for TV uten å gidde å inkludere instilling in game for å endre den. Jeg vet ikke om jeg kan si hitreg var så mye bedre enn BF2, hitreg er clientside både i BC2 og BF3 siden begge spilla er lagd for consoles. Dette har blitt mye testet, ser du en test med default settings og evt tweaks man kunne gjøre før. Som du ser må man sikte bak modellen for å treffe. Akkurat det samme ble testet i BF2 og den var også litt off der men det kunne tweakes mye bedre siden det er serverside hitreg.Også har man alle grafikkglitches som du sier, man kan se gjennom objekter siden de scales ikke riktig etc. Våpenbalansen i BF2 var god den og nå mener jeg til klanspilling der unlocks ikke var lov. Da hadde man kun 1 våpen per klasse og de var godt balansert. Skal man trekke inn unlocks så blir det noe helt annet, medic og support unlockvåpene var broken ja men publicspillere får gjøre hva de vil så lenge det ikke ødelegger for clanplay. I BC2/BF3 er vel nesten alle våpen tillatt i matcher og da blir balansen noe værre. Fokuset på unlocks har jeg aldri skjønt men mange synes vel det er moro med nye våpen og greier. For min del er det kun AK/M16/M4 som duger. EA/DICE har brukt over 5 år på å utvikle Frostbite og har hatt alt for mye fokus på fancy grafikk som du sier. Endret 18. juli 2012 av eleNef Lenke til kommentar
Yngve05 Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Håper det blir en lang beta, håper bf4 ikke blir sluppet ut før høst 2014/2015, og betaen starter høsten 2013... Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 (endret) snip* Var noe placebo med tweakina ja men latencycomp og interpolation tweaks kunne hjelpe på hitreg. Også var det også noen tweaks man kunne gjøre serverside. Soundtweakinga var litt broken for å si det sånn Man kunne høre folk spawne 2 flagg unna hvis man ville, ikke så gunstig i matcher da man kunne høre om noen hadde klart å snike seg fordi og spawnet inn på flagg. Ja man kan stille fov manuelt i cfg fil men poenget mitt er at de shipper spillet med en default fov som er ment for TV uten å gidde å inkludere instilling in game for å endre den. Jeg vet ikke om jeg kan si hitreg var så mye bedre enn BF2, hitreg er clientside både i BC2 og BF3 siden begge spilla er lagd for consoles. Dette har blitt mye testet, ser du en test med default settings og evt tweaks man kunne gjøre før. Som du ser må man sikte bak modellen for å treffe. Akkurat det samme ble testet i BF2 og den var også litt off der men det kunne tweakes mye bedre siden det er serverside hitreg.Også har man alle grafikkglitches som du sier, man kan se gjennom objekter siden de scales ikke riktig etc. Våpenbalansen i BF2 var god den og nå mener jeg til klanspilling der unlocks ikke var lov. Da hadde man kun 1 våpen per klasse og de var godt balansert. Skal man trekke inn unlocks så blir det noe helt annet, medic og support unlockvåpene var broken ja men publicspillere får gjøre hva de vil så lenge det ikke ødelegger for clanplay. I BC2/BF3 er vel nesten alle våpen tillatt i matcher og da blir balansen noe værre. Fokuset på unlocks har jeg aldri skjønt men mange synes vel det er moro med nye våpen og greier. For min del er det kun AK/M16/M4 som duger. EA/DICE har brukt over 5 år på å utvikle Frostbite og har hatt alt for mye fokus på fancy grafikk som du sier. Vel, det hjalp liksom ikke så mye uansett hvor mye du voldtok tastaturet på latency greier, men det var jo ekstremt nyttig å høre om folk var bak deg når du spilte match, det var alfa og omega. Hva angår den hiteg tweaken så kunne du egentlig bare skrive 1337 på alt og det hadde samme virkning, det eneste som kunne marginalt hjelpe var latency comp som du sier, men den må nesten endres ifra server til server. Men hva angår fov i bc2 så plaget ikke det meg i det hele tatt, men selve hitreggen, med mindre du hadde høy ping/lagg så var den generelt bedre i både bc2 og nå bf3, men i bf2 så om du skøyt midt på soldaten på litt avstand som løp overskjermen så traff du som regel, men noen servere var ekstreme med dust shots. Men ja BC2 var en konsoll port, men BF3 sies å IKKE være en konsoll port og det kan egentlig tro med tanke på hvor labert det egentlig er på konsoll, altså det jeg har sett, stort map med lite flagg og lite folk, det er jo mer sikta inn på PC, men det er egentlig for jævlig at de gir ut konsoll versjoner også, du bare skjønner at de ikke har gjort den jobben de kunne ha gjort og BF har nesten alltid vært forbeholdt PC. Savner den tiden da konsoll spill var konsoll spill og pc spill var pc spill, for jeg har spilt mye konsoll selv før i tiden, men fps er noe jeg misliker sterkt på konsoll, det er jo bare retarded uten aim assist. Men våpen balanse var bra i bf2 på match som du sa, public så møter du på alt slags ræl som fører til masse rage utbrudd og jeg er kongen av kick/bans pga språk bruk, ja jeg har kort lunte, men i match så spilte man som regel bare medic og at, litt assault og engineer om man kjørte tank, men der fungerte alt SÅ mye bedre og jeg heller skjønner ikke hypen med unlocks, jada, jeg har brukt så å si alle våpene i bf3, men jeg detter alltid tilbake på m16/m4/m27, bruker lite av de russiske våpene, jeg syns de kunne spart seg unlocks på unranked servere/match servere default. Det jeg savner er egentlig at m16 BARE kan brukes på us og ak BARE kan brukes på RU side, slik det var i bf2 også savner jeg SÅ sykt commander, det var gøy og jeg syns det var litt gøy i match også også var det chill om man spiste mat og man spilte public, lol. Men det aller beste var bf2 i 08-09, 8on8 hw matcher eller mer 5on5 inf matcher, 4on4 var litt kjedelig for der behøvde man null IQ, bare regg, det var mer run and gun type igjen. Endret 18. juli 2012 av meg0709 Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 (endret) men BF3 sies å IKKE være en konsoll port We said originally that the PC was the lead SKU of the game, but in mid-production we switched to console as lead platform to make sure we could get all the versions done for release Er vel liten tvil om at de gikk for ett UI som passer alle plattformer i stedet for å laget ett optimalisert UI for hver plattform. Er vel hoved årsaken til at UI på pc har fått en del kritikk (vet ikke hva de som spiller på konsoll syntes). Endret 18. juli 2012 av Crowly Lenke til kommentar
Frgr Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 Hvor blir det av bf1942 og Vietnam upgraden? Hadde vært rått å ha bf vietnam i en crysis-stil jungel som er så tett at man må bruke arty/napalm for å lage en LZ. Eller snuble inn over Omaha Beach i kuleregn og eksplosjoner. Jaja, får bare drømme. Er lei modern-shooters hvertfall. Og er lei sytinga fra allesammen. Bf3 er et konge spill som kan dekke de fleste behov innen fps. Selvom jeg er skuffet over console porten synest jeg Dice klarte å dra det greit iland etter updates. Enig at hitreggen er seig og treg men battlefield spilla dreier seg om lagarbeid og large-scale battles. (prøver å ikke tråkke på de som spiller/spilte bf2 kompetetivt, men tror ikke det var tanken bak bf2 når det ble laget heller.) Selv har jeg spilt cs på et passe høyt nivå innen scenen men etter et par år borte fra den kompetetive instillingen har jeg akseptert at ikke alle spille kan catre en kompetetiv setting. Ta feks. LoL / SC2 / Dota 2 som er ekstremt myntet på kompetetivt spill. For enkelte er disse spillene for intense for en avslappende kveld etter jobb/studier fordi alle som spiller blir bedre og bedre og det ikke så gøy å tape mer enn du vinner. Mens fifa igjen er et eksempel på et spill som kan gi mye til både kompetetive og casuals. Så alt i alt er jeg veldig fornøyd med BF3! Er ingenting som å logge på med et par venner og bare lage kaos overalt. Bf4, jeg gleder meg til å se hva du har i ermet! Men jeg har enda flere hundre timer igjen i bf3 som jeg gleder meg mer til akkurat nå God sommer folkens! Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 men BF3 sies å IKKE være en konsoll port We said originally that the PC was the lead SKU of the game, but in mid-production we switched to console as lead platform to make sure we could get all the versions done for release Er vel liten tvil om at de gikk for ett UI som passer alle plattformer i stedet for å laget ett optimalisert UI for hver plattform. Er vel hoved årsaken til at UI på pc har fått en del kritikk (vet ikke hva de som spiller på konsoll syntes). Ja men daså, da er det sant likevel da, jeg har ikke akkurat giddi å sjekka det opp siden de sa det første gang at det skulle være PC greie, skuffende. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 BF3 er jo en CoD konkurrent, CoD main platform fra og med MW2 er console. Så klart EA/DICE vil følge etter da $$$ ligger i consoles. Synd de ikke gidda å sette av litt tid og penger til å utvikle en skikkelig PC versjon med mod tools, record/battlerecorder med mer. Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 http://www.gamer.no/videoer/116384/trailer-battlefield-3-armored-kill/ Hvis det blir mer av dette i BF4 så blir jeg fornøyd! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå