Gå til innhold

Vente med å kjøpe laptop til Win 8 kommer ut?

Fapse

Anbefalte innlegg

Tittelen sier vel det meste. Skal kjøpe ny laptop, men vet ikke om det mest gunstig å kjøpe det nå eller vente til Windows 8 kommer ut. Noen med tanker eller formeninger om dette?

Kan tilføye at jeg skal kjøpe en tynn laptop med 13"-15" skjerm, mest sannsynlig en ultrabook (tror jeg det heter). Prisnivå er cirka 7-8 tusen.

Videoannonse
Annonse

Nå er ikke jeg verdens mest involverte i dagens teknologi, men såvidt jeg har skjønt vil Win8 benytte seg en del av touch-teknologi. Dermed vil det være hensiktsmessig å kjøpe en maskin som støtter dette (og erfaringsmessig ville jeg til og med ventet til andre generasjon av dette), men det vil jo gjerne ta litt tid. Personlig liker jeg dårlig det nye konseptet i Win8 og foretrekker Win7, men det kommer jo helt an på hva du tenker å bruke maskinen til.

En annen ting verdt å merke seg er at de fleste (i hvertfall en god del) leverandører vil kunne gi deg en oppgradering til Win8 (når den blir lansert) for en drøy hundrelapp hvis du kjøper en pc i en gitt tidsperiode.

Til mitt bruk (surfing, media, spill, dokumenter osv) har jeg null behov for touch-screen, ergo kan jeg handle fritt i dagens teknologi. Mistenker at maskinene med touch-kapasitet kjapt er dyrere enn du liker ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...