Drunkenvalley Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Hva med å importere den fra Tyskland? EU har 19% moms. Om du bestiller får du oftest uten denne momsen, men at den betales ved tollen i Norge. Så får du ein fin regning tilsvarende 25% av det du kjøpte pluss ein liten administrasjons-gebyr. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Har EU en moms på 19%, eller finnes det regelunntak på enkelte artikler for enkelte land? Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Det eg sier er at du betaler ikkje EU moms når du bestiller, men Norsk moms på grensa til Norge. Utover det skal eg ikkje si med sikkerhet om det er unntak, men kan rimelig sikkert si at datakomponenter er generelt sett ikkje unntatt denne regla det eg har sett. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 Noen som har sett noen konkrete kutt? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 7. august 2012 Del Skrevet 7. august 2012 Nei det var ikke løgn, ser man på nettbutikker som feks Newegg så har prisene falt en del ( ca som forventet ) , her i Norge derimot ser det ut som de store Nettbutikkene rett og slett har tatt gevinsten i lomma, kun Pixmania ser ut til å ha gått ned en del i pris på noen Cpu'er og skjermkort fra Amd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå