Drunkenvalley Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Amd har solgt sånn passe forstår jeg, men denne prisreduksjonen burde ha kommet tidligere, eller rettere sagt når Amd tapte ytelsetronen skulle de ha kjørt på med langt lavere priser.Greier Amd å presse prisene ned med 25 til 50 dollar til blir dette spennende. Rart å si slikt... AMD senkte jo prisene fortløpende etter at GTX 680en kom ut. Dei har på ingen måte ligget bakpå der. Lenke til kommentar
handir Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 (endret) Er de blant annet meg du sikter til?. Jeg ponengterer da veldig nøye at dette er en analyse fra min side jeg ar ganske sikker på stemmer, men på ingen måte kan bekrefte selvsagt, noe jeg heller ikke har mulighet til da de som kjent tok en annen beslutning.Hva i alle dager har videre ditt svar med å forlate et Gutteromm å gjøre, det er da klart som dagen at det bare var en rask analyse av saken (igjen). Greit å være bedreviter men man burde i alle fall klare å se forkjell på Påstand og en enkel analyse ... Det var ingen analyse, det var en påstand uten faglig forankring. Du har ikke nok informasjon om selskapet til å utføre noe i nærheten av en nyttig analyse mtp rentabilitet. For det er det alt koker ned til, avkastning på investert kapital. Endret 16. juli 2012 av handir 3 Lenke til kommentar
samobil Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Vil du få med alle spillene selv om du ikke kjøper en referanse modell eller må du kjøpe referanse modellen til f. eks. 7970? Vil også ikke referanse modellene bli satt ned i pris? Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 (endret) Er de blant annet meg du sikter til?. Jeg ponengterer da veldig nøye at dette er en analyse fra min side jeg ar ganske sikker på stemmer, men på ingen måte kan bekrefte selvsagt, noe jeg heller ikke har mulighet til da de som kjent tok en annen beslutning.Hva i alle dager har videre ditt svar med å forlate et Gutteromm å gjøre, det er da klart som dagen at det bare var en rask analyse av saken (igjen). Greit å være bedreviter men man burde i alle fall klare å se forkjell på Påstand og en enkel analyse ... Det var ingen analyse, det var en påstand uten faglig forankring. Du har ikke nok informasjon om selskapet til å utføre noe i nærheten av en nyttig analyse mtp rentabilitet. For det er det alt koker ned til, avkastning på investert kapital. Nei det var en enkel analyse, ikke en påstand som skrevet, hvordan i alle dager skal du kunne bestemme min hensikt ... Og Hvor mange på dette store HW forum har Faglig forankring i diskusjoner? , så drabla mange som er flinke til å skyte seg selv i benet. Jeg kan jo sende ballen rett tilbake til dere, har dere noe konkrete beviser på at AMD ikke hadde sittet med bedre salgstall hadde de som normalt gått ut med en lav Release pris i forhold til sin konkurent nVidia ... Kommer kun med en enkel harmløs analyse på at AMD trolig hadde sittet bedre i det med bedre Lansering pris (MIN analyse er at det hadde ført med seg flere Økomomiske gevinster sum summarum)så har jeg 3-4 ulver over meg som prøver å sette ord i munnen på meg, jippi. .. rediger: Helt greit å ha andre meninger om utfallet, ser heller ikke bort fra at det kan være riktig(for all del), det jeg reagerer på er at veien dere bruker ditt er pesonangrep (tidligere) samt sette ord i munnen min konstant. Endret 17. juli 2012 av simalarion Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 7970 = $429 = ~2500 kr. Nå koster den 3500 kr, så at den skal gå ned en tusenlapp er jo hyggelig. Hvis den går ned så mye da... Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Legg til moms i så fall 2500 kr * 1.25 = 3125 kr. Så det blir neppe så veldig mye billigere. 1 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Akk, staten skal ha sin andel der også ja Lenke til kommentar
Tan28 Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Nei det var en enkel analyse, ikke en påstand som skrevet, hvordan i alle dager skal du kunne bestemme min hensikt ... Og Hvor mange på dette store HW forum har Faglig forankring i diskusjoner? , så drabla mange som er flinke til å skyte seg selv i benet. Jeg kan jo sende ballen rett tilbake til dere, har dere noe konkrete beviser på at AMD ikke hadde sittet med bedre salgstall hadde de som normalt gått ut med en lav Release pris i forhold til sin konkurent nVidia ... Kommer kun med en enkel harmløs analyse på at AMD trolig hadde sittet bedre i det med bedre Lansering pris (MIN analyse er at det hadde ført med seg flere Økomomiske gevinster sum summarum)så har jeg 3-4 ulver over meg som prøver å sette ord i munnen på meg, jippi. . Du bruker jo selv ordet påstand tidlig i tråden, før du, etter at det du skriver blir stilt spørsmålstegn ved, snur på flisa og kaller det en analyse. Men - Min påstand er at de hadde solgt enda mer om de hadde (som AMD stort sett gjør) lagt seg i lav prisklasse til å starte med, for da hadde ikke så mange ventet på svar fra nVidia Er de blant annet meg du sikter til?. Jeg ponengterer da veldig nøye at dette er en analyse fra min side jeg ar ganske sikker på stemmer, men på ingen måte kan bekrefte selvsagt, noe jeg heller ikke har mulighet til da de som kjent tok en annen beslutning. Hva i alle dager har videre ditt svar med å forlate et Gutteromm å gjøre, det er da klart som dagen at det bare var en rask analyse av saken (igjen). Greit å være bedreviter men man burde i alle fall klare å se forkjell på Påstand og en enkel analyse ... Det er ikke noe av det du har skrevet så langt i tråden som er i nærheten av å være en analyse, uansett om du vil det eller ikke. Du kom med en helt kurrant påstand, og ikke noe mer. 2 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Akk, staten skal ha sin andel der også ja Forferdelig ja, 5 år reklamasjon er fullstendig verdiløst. 3 Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 (endret) Dette er min første post som startet dette lille "hysteriet" mot meg. Noe jeg tror de hadde tjent på om de hadde gjrot fra starten av slik at de i tillegg kunne beholdt sitt rykte som gode på Pris. Var jo faktisk nVidia som presset prisene i denne omgang . Men (litt) bedre sent en aldrig .... Meget enkel analyse som passer perfekt under: http://www.kreativtn...er/Hva_hvis.htm Utdrag: "Hva - hvis analyse Hva - hvis analyser går ut på å spørre om hva som vil skje etter at noe annet har skjedd." Jeg ser på en Påstand som noe mer bastant, noe dere tydelig kan se jeg ikke prøver å være .. jeg skriver veldig tydelig at dette er Noe Jeg tror AMD kunne vært tjent med Endret 17. juli 2012 av simalarion Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Akk, staten skal ha sin andel der også ja Forferdelig ja, 5 år reklamasjon er fullstendig verdiløst. Og du tror det er et resultat av momsen (statssvindel)? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Man kan jo bare handle skjermkort i sverige eller tyskland: http://www.toll.no/templates_TAD/Article.aspx?id=221702&epslanguage=no-NO om man reiser til landet kan man få det moms fritt. Men det trenger ikke å bli veldig billigere uansett. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Akk, staten skal ha sin andel der også ja Forferdelig ja, 5 år reklamasjon er fullstendig verdiløst. Og du tror det er et resultat av momsen (statssvindel)? liker du ikke ideen om at staten tar inn og distribuerer pengene til folkets beste får du flytte til USA og se hvor bra du får det der. Det er i hvert fall ikke svindel Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Man kan jo bare handle skjermkort i sverige eller tyskland: http://www.toll.no/t...slanguage=no-NO om man reiser til landet kan man få det moms fritt. Men det trenger ikke å bli veldig billigere uansett. Du får det ikke momsfritt uansett hva du gjør, med mindre du kommer over en hittil totalt ukjent taxfree handle ved grensa som selger alt av pc hardware til en 50 lapp. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 trollhatt: Poste restante? De tilbyr i såfall det på min nærmeste Svenske kommune, en sånn 2 timers kjøretur unna. Lenke til kommentar
blinc Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Forferdelig ja, 5 år reklamasjon er fullstendig verdiløst. Ikke staten som sponser reklamasjon:) Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 (endret) Akk, staten skal ha sin andel der også ja Forferdelig ja, 5 år reklamasjon er fullstendig verdiløst. Og du tror det er et resultat av momsen (statssvindel)? liker du ikke ideen om at staten tar inn og distribuerer pengene til folkets beste får du flytte til USA og se hvor bra du får det der. Det er i hvert fall ikke svindel Skal jeg betale for deg? Lovlig ran kaller jeg det. Nei, staten er fienden av folket, den må legges ned. Skulle hatt en Ron Paul å stemme på her i Norge, det hadde vært fint. Men dette er feil tråd Endret 17. juli 2012 av FrihetensRegn 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Hvis du tror du kan drive bedre business og gi bedre økonomiske råd som vil øke inntjeningen betraktelig for store selskaper så bør du enten stikke fingeren i jorda og revurdere din egen fortreffelighet, eller komme deg ut av gutterommet --- fordi din egenskap er noe som kan gjøre deg rik. Så store firmaer tar aldri feil? Taper aldri penger, går aldri konkurs? Ja, du har absolutt ett poeng, men dette er ikke enkelt å beregne, hverken for meningmann eller firmaer. Mye av profesjonell økonomi er også ren gjetning, så det er ikke nødvendigvis sånn at firmaet har rett og forumbrukeren tar feil. AtW trollhatt: Poste restante? De tilbyr i såfall det på min nærmeste Svenske kommune, en sånn 2 timers kjøretur unna. Det er moms i sverige også. AtW Lenke til kommentar
Nastro Azzurro Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Så store firmaer tar aldri feil? Taper aldri penger, går aldri konkurs? Ja, du har absolutt ett poeng, men dette er ikke enkelt å beregne, hverken for meningmann eller firmaer. Mye av profesjonell økonomi er også ren gjetning, så det er ikke nødvendigvis sånn at firmaet har rett og forumbrukeren tar feil. AtW Kan du gi noen eksempler på denne "rene gjetningen"? Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Det er moms i sverige også. AtW Hva med å importere den fra Tyskland? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå